-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Elektryczne samochody
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <oenva8$71d$1@dont-email.me>
From: nadir <n...@h...org>
Date: Thu, 11 May 2017 11:08:39 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.7.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <oenva8$71d$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 26
Message-ID: <59142a1a$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.160.182.113
X-Trace: 1494493722 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15210 95.160.182.113:56025
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2604681
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-07 o 22:19, Pszemol pisze:
> Czy widzicie w Polsce to przyspieszenie w dziedzinie sprzedaży
> elektrycznych samochodów w tym roku?
Ani w tym, ani przez najbliższe kilka lat.
Obecna sytuacja z elektrykami wygląda tak jak 20-cia lat temu wyglądała
sytuacja z telefonami komórkowymi.
Telefony były drogie, rozmowy były drogie, BTS-y były tylko w większych
miastach i w podróży człowiek sobie nie porozmawiał. Dziś elektryki są
drogie, możliwości ładowania w trasie jak na lekarstwo, w miejscu
docelowym często też, no i jedynie mieszkańcy domów jednorodzinnych oraz
właściciele zelekryfikowanych garaży mogą sobie sami samochody ładować.
Jedyny plus, to jak na razie cena za przejechany kilometr, jest mniejsza
niż na konwencjonalnych paliwach.
Nie wiadomo jednak ile za prąd będziemy płacić za kilka czy kilkanaście
lat, bo na dzień dzisiejszy to ani sieci energetyczne, ani elektrownie
nie są przygotowane na zwiększone zapotrzebowanie na prąd. Inwestycje w
tą infrastrukturę trzeba będzie spłacić ceną prądu, a jak jeszcze ktoś
mądry zwiększy akcyzę na prądu do elektryków do poziomu takiego jak
obecnie jest w paliwach, to to będzie tak średnio opłacalny interes.
Elektryk jako samochód na krótkie odcinki, do miasta i okolicy, to
jeszcze ma sens, ale samochód w trasę i z godzinnymi przestojami na
ładowanie co 300-400km, to mnie się nie widzi taki interes.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.05.17 12:23 J.F.
- 11.05.17 12:29 J.F.
- 11.05.17 12:30 Liwiusz
- 11.05.17 12:34 J.F.
- 11.05.17 12:37 Liwiusz
- 11.05.17 13:12 Pszemol
- 11.05.17 13:22 RadoslawF
- 11.05.17 14:54 Pszemol
- 11.05.17 15:38 Kris
- 11.05.17 18:01 J.F.
- 11.05.17 18:52 re
- 11.05.17 19:02 re
- 11.05.17 19:09 re
- 11.05.17 19:21 Cavallino
- 11.05.17 19:29 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty