    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 11 May 2017 00:19:05 -0700 (PDT)
    <oeqb32$85k$1@dont-email.me> <5910be49$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <oeqf49$n9s$1@dont-email.me> <59116e53$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...com>
    <5911966f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <lpk6lfab42xb.1fc61oix67nm4$.dlg@40tude.net>
    <oes5hs$37h$3@node2.news.atman.pl>
    <7...@4...com>
    <oes7av$qd9$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@4...com> <1...@m...org>
    <f...@g...com>
    <n...@m...org>
    <7...@g...com>
    <181lkt062t3ls$.dlg@myjk.org>
    <5...@g...com>
    <oev138$1sm$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <of009h$nca$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Elektryczne samochody
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 10 maja 2017 23:25:14 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > No ale co chcesz aby Ci liczyć? :-)

    No porównanie kosztów elektryka i spaliniaka. Myjk od tego zaczal ze niby spaliniaki
    takie fe a ludzi powinno byc stac bo spaliniak ma jakies tam koszty ukryte
    (rakotwórcze spaliny, globalne ocieplenie itp.).

    Moja obecnośc w watku pojawiła się z powodu wlasnie uskuteczniania ze jestesmy w
    Polsce buraki bo elektryków nie lubimy a powinnismy bo sa lepsze. Na co odpisalem ze
    nas po prostu nie stac a do tego nie ma infrastruktury aby nawet jak ktoś sie
    szarpnie na takiego to mógł z niego korzystać sensownie. Nawet na takiego budżetowego
    (stąd wyklikałem leafa).

    > Nie wiem gdzie Ty czytałeś o wymianie aku w Tesli...
    > Jeśli to jakieś stare video/prezentacja to masz nieaktualne informacje.
    > Tesle się ładują, pustych baterii nikt w nich nie zmienia na naładowane.

    No widzisz nawet to umarło...
    A myslalem ze jakis sens by to mialo. Więc z 3 minutowego tankowania nici.
    Jest kepsko....

    > No to pretensje do Zenka miej, nie do mnie.
    > Bo to on wmawia że Polaków nie stać...

    I ma racje.
    Ja sie czepiam ze druga strona wmawia ze polacy to gupki bo ich stac a nie kupuja. A
    to wierutna nieprawda bo nawet niemców nie stać a tych co stać to margines
    statystyczny dzis - choć pomału rosnie.

    Polaka nawet dobrze sytuowanego jak na nasze warunki nie stać.
    Może go stać na pompe ciepla, solary ale nie na elektryka...

    > Kowalski który jest inżynierem w dobrej firmie i zarabia 15-25 kawałków na
    > miesiąc też kupi. Wiadomo chyba że nie kasjerce z Tesco mówimy. Rockefelera
    > tu nie trzeba, Rockefelera szofer wozi.

    Taki kowalski kupi auto które da mu fun. Jak tesla da mu fun to kupi. Leafa nie kupi
    :)
    I szansa na kupno tesli czy lexusa jest imho podobna (szacunek z sufitu wyjety).

    > No ale czemu wziąłeś akurat samochód z najkrótszym zasięgiem? :-)

    Wzialem jedyny który wiem ze mozna dostac w polsce. Fell free pokazac warunki
    finansowe dla dowolnego innego sensownego auta (sensowne w zakresie uzytkowym).

    > Nowinek nie kupuje się po to aby było tanio i praktycznie.

    Noooo wlasnie. Ty i ja mamy na mysli nowinki/uzywalne gadżety, sprzety na etapie
    beta/early adopter.

    A Myjk chcial aby popularna opinia sie zmieniła na korzyść elektryków. I aby za tym
    szły konkretne decyzje.

    > Nowinki się kupuje bo są interesujące, ciekawe, unikalne...
    > Jeśli myślisz o dusigroszu co kupuje tylko co się mu opłaca
    > to oczywiście musisz poczekać z zakupem do czasu aż
    > auta elektryczne będą tanią rutyną. Narazie to są nowalijki.

    Ano. I z tym sie w 100% zgadzam.
    Sam bym elektryka kupil. Nawet za 150kPLN.
    Jakby mi ktoś gwarancje na aku dał albo aku starczył na 5 lat i kosztował 10kpln.
    Mysle ze przy takich warunkach polowa polaków by takie auto kupila szczegolnie jakby
    bylo zrobione tak zeby nie gniło.
    W takim wypadku nawet te godzinne ładowania pod makdonaldem by polacy z radoscia
    zaakceptowali.