  • 81. Data: 2012-04-19 21:34:50
    Temat: Re: Elektroda jeszcze raz !
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    news:1837467429$20120419093053@squadack.com...

    > Po co do Worda? Tam jest sprawdzanie pisowni on-line. Poza tym -
    > przeglądarki też potrafią sprawdzać pisownię.

    zawsze to wyłączam te wkurzające podkreślenia

    erator/

  • 82. Data: 2012-04-19 21:36:49
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niezły popis dajesz :) Może jednak należałoby wrócić do szkółki? A
    > moderatorom z Elektrody dziękuję za skuteczne tępienie dysgrafii i
    > chamstwa, niewdzięczna praca.

    też nie wchodzę na elektrode
    nie zamierzam sprawdzać korygować pisowni w swobodnych wypowiedziach

    erator/

  • 83. Data: 2012-04-19 21:45:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello zlotowinfo,

    > zawsze to wyłączam te wkurzające podkreślenia

    A dlaczego? To dobre ćwiczenie, nie pozwalajace na wpadanie we wtórny
    analfabetyzm. Poza tym - nadal jest przycisk Pisownia - skoro w
    kontekście Elektrody piszemy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 84. Data: 2012-04-19 21:47:39
    Od: K <...@...c>

    W dniu 19-04-2012 17:44, K pisze:

    > Ale czlowiek to nie automat !

    czy ty jestes bratem mietka tarnawskiego (K)?

  • 85. Data: 2012-04-19 21:49:28
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > stawiasz znak równości pomiędzy "podaniem o pracę" a postem w internecie ?

    Hmm...
    Ja w każdym razie jestem przeciw dwóm rzeczom - kaszanieniu używanego
    języka, jakikolwiem by on był, oraz polowaniu z tego powodu na czarownice.
    Dla mnie przekaz pisany jest również kodem, czyli przecinek, pytajnik,
    wykrzyknik, etc. koduje również sytuację - czy korespondent pyta się o coś,
    czy coś mi oznajmia, etc. Co np. oznacza zdanie "nie dla idiotów", a co
    "nie, dla idiotów", zacytowane z pewnej reklamy...? Jak mi napisze na GG
    kumpel, coś takiego właśnie, to skąd mogę mieć pewność, czy brak przecinka
    wynika z jego niedbałości, czy z treści wypowiedzi...? Przecinek zmienia tu
    DIAMETRALNIE sens przekazu. Widząc wypowiedź "jesteś w domu", widzę zdanie
    oznajmujące. Dlaczego ci, co podchodzą tak luzacko do zasad, każą mi
    automatycznie domyślać się obecności pytajnika, skąd wiedzą, że tym razem
    kumpel rzeczywiście nie oznajmia mi czegoś?
    Język jest tez kodem, którego właściwe użycie znacznie ułatwia
    korespondentowi i przyspiesza zrozumienie i WŁAŚCIWE zinterpretowanie treści
    przekazu.
    Tak, niedbałe pisanie pod moim adresem odbieram jako lekceważenie. Gdy mnie
    ktoś tak wywoła, często mu nie odpowiadam, udając, że mnie przy komputerze
    nie ma. Natychmiast odpowiadam, gdy powtórzy pytanie (lub od poczatku
    poprawnie je zada) właściwie opatrując je znakami przestankowymi.
    Z drugiej strony jednak, nie czynię polowania na czarownice, właściwe
    podejście do języka zamierza(łby)m wymóc łagodniejszymi, pokojowymi
    środkami. Raczej nie tak, jak na "Elce".
    Żeby nie było - jestem dyslektykiem i dysgrafikiem, literówki, które robię,
    dobrowadzają mnie do białej "qrvicy", jednak rzadkością jest, gdy nie
    poprawiam swoich błędów. Robię to na tyle skutecznie, że stawiam browara, iż
    zająłbym wysokie miejsce w ogólnopolskim konkursie ortograficznym.

    Podsumowując - jakkolwiek powiedzieć można, popieram wymóg dbałości o
    wypowiedź, tak przeciw jestem atmosferze temu towarzyszacej, na zasadzie
    "wół pierdzi - stodoła słucha". Wolałbym raczej dyskretne zwrócenie uwagi, a
    gładzenie niepokornych zrealizować innymi metodami. Przypomina mi się
    felieton Jerzego Osęki z 1961 roku (więc sprzed c.a. pół wieku), o
    agitatorze, który miał zachęcić chłopów do "skórowania świń". Agitator nawet
    na ambicję właził, co wśród chłopów nie wywoływało zbytnio wrażenia. Aż go
    zdjęto i dano następnego. Ten drugi w ciągu jednego dnia rozwiązał problem
    jednym ruchem...

    Może to by było zbyt surowe, ale np. jedną z metod było by - pisze z
    błędami, to jego post nie wychodzi "w eter". Albo dobra - niech wychodzi,
    ale dyskretniej, np. piszący z błędami nie będzie dostawał podwyżki statusu
    (punkty), aż się poprawi.
    Trzeba by było przedyskutować, jak wymóc na piszących nielekceważenie
    pisowni, w sposób, który nie urąga ich godności, który nie razi też
    czytających; tak mi się skojarzyło, jak z psami - gdy się źle psa układa, to
    pies będzie robił coraz gorzej, a nie zrobi tego, co jest potrzebne. A gdy
    robi się to dobrze, piesek wyzbywa się złych nawyków i nawet na smyczy
    chodzić nie musi (nie wnikam w sprawy formalne). Dostosować to do
    właściwości człowieka i właściwie zastosować.

    Powiem tak - jeśli mie będzie dane poprowadzić taki serwis (jak pisałem -
    gotów jestem użyczyć 10 Mbit wydmuchu), to wymagać poprawnego pisania będę,
    ale zapewniam, że nikt z tego powodu nie poczuje się obrażony, poniżony, że
    będzie poszanowana jego godność, itd.

  • 86. Data: 2012-04-19 21:56:03
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Wielka może być stosowana zamiennie z dużą :) Natomiast z wielkiej/z

    Takowoż :)

    > dużej jest niedopuszczalne :)

    Zdaje mi się, muszę chyba net przeszukać, któryś z naszych profesorów
    polonistów "warunkowo pozwolił" na używanie określenia "OD dużej litery",
    nie "Z", tylko OD"... W swobodnych rozmowach - czyli jako kolokwializm...

  • 87. Data: 2012-04-19 22:12:04
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale zapewniam, że nikt z tego powodu nie poczuje się obrażony, poniżony, że

    No własnie w tym cała sztuka (jak widać) - nie chodzi o to, żeby tolerować jawne
    nieuctwo czy lenistwo,
    ale ściganie za przecinki (kiedy to nie ma sensownego uzasadnienia), to przejaw
    choroby.

    Już tu wspominałem - zęby mnie zaczynają boleć, kiedy ktoś np. używa słowa
    "bynajmniej" bezrozumnie.
    I parę razy na elce zdarzyło mi się DELIKTANIE, na priv wysłac wyjaśnienie, w
    czym rzecz.
    O dziwo, jakoś moderatorzy tego nie wyłapywali, aż nie chcę się domyślać
    dlaczego...

    I - jakoś w 100% przypadków spotkałem się z PODZIĘKOWANIEM a nie odpowiedzią w
    rodzaju
    "czego się stary dziadu przypieprzasz ???"

    Czyli - można ? Można. Tyle, że to wymaga więcej wysiłku niż "moderacja".

    A co do konkurencji dla elektrody; problemem jest nie hosting (też mam serwer,
    miejsce itp),
    ale niestety czas na stworzenie sensownego portalu, pracę, jaką trzeba włożyć w
    jego
    uruchomienie - pamiętam początki elektrody - też nie były różowe, i na początku
    to jednak głównie
    Gulson się tam produkował i włożył w to kupę roboty, co doceniam (tym bardziej
    mnie boli dzisiejsza
    sytuacja, i przyznam że przykro mi było...).

    Pamiętam, że kiedyś strasznie mnie śmieszyła ta nazwa. "Elektroda" ? Ale która ?
    itp itp.
    No, ale jak się zaczęła rozwijać, to się przestałem śmiać oczywiście.

    No i jeszcze jedno - proste zrobienie "klona" elektrody to chyba zły pomysł.
    Tylko dla "zmiany systemu moderacji" to jednak za mało - jeśli już, to
    należałoby
    stworzyć coś wnoszącego jakieś inne wartości.

    Ale - co by to miało być ? Nie jest to takie proste niestety do wymyślenia...

  • 88. Data: 2012-04-19 22:20:30
    Od: K <...@...c>

    > stworzyć coś wnoszącego jakieś inne wartości.
    >
    > Ale - co by to miało być ? Nie jest to takie proste niestety do
    > wymyślenia...

    Oj przydalo by sie bo elektroda zaczyna saczyc swad starego radzieckiego
    telewizora.

  • 89. Data: 2012-04-19 22:26:15
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-19 21:56, Anerys pisze:

> [...]
    > polonistów "warunkowo pozwolił" na używanie określenia "OD dużej
    > litery", nie "Z", tylko OD"... W swobodnych rozmowach - czyli jako

    Od dużej (wielkiej) jest tolerowane, z duże (wielkiej) jest tępione.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 90. Data: 2012-04-19 22:28:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-19 21:36, zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > też nie wchodzę na elektrode
    > nie zamierzam sprawdzać korygować pisowni w swobodnych wypowiedziach

    Podyskutuj ze Stokrotką to ocenisz, czy stosowanie norm ma sens czy nie.

    --
    pozdrawiam
    MD