  • 31. Data: 2010-10-01 20:52:29
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-10-01 17:51, DoQ pisze:
    [..]
    > Jakis czas temu wrzucalem cos w podobnym temacie - chodzilo o to ze nie
    > trzeba krecic benzyny zeby normalnie przyspieszac i nie dusic silnika.

    ważne, aby w miarę szybko zmieniać biegi i cały czas płynnie przyspieszać.

    > 3.0 V6 manual.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw
    > http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms

    co tam szepczecie po "teraz cicho" ?? ;) No i ja tam widzę raz 2800rpm
    :) Silnik 12V?

    Pozdr,
    W.

  • 32. Data: 2010-10-01 21:11:44
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:

    > Mylisz elastyczność z mocą.

    Ok. Ty zaś mylisz elastyczność z tym co wskazujesz w swym filmiku.

    Tomasz podasz mi linka o którego prosiłem ?
    Dobra - ja Ci podam ;-)
    http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-w
    as-ist-das.html

    Widzisz coś o rozpędzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu
    ileśkrotnym" ? Bo ja nie.

    Co więcej policzyłem _prawdziwą_ elastyczność dla twojego silnika - 3.2 24V
    211 KM, tak ?

    211 KM @ 6200
    300 Nm @ 4000 (239 Nm @ 6200)

    elastyczność na poziomie 1.937

    Czyli wychodzi na to że twój silnik jest mniej elastyczny niż chociażby
    wspomniany w w/w. linku VW-genowski 1.2 69 KM ;-)

    > Jak silnik jest słaby do masy którą musi poruszyć, to ma problemy z
    > pokonywaniem wzniesień.
    > Silnik z malucha miałby w tych okolicznościach problem na każdym biegu, co
    > jednak nic nie mówi o jego elastyczności.

    Tak samo nic nie mówi o elastyczności możliwość osiągania znacznych zakresów
    prędkości na jednym biegu co Nam usiłujesz wmówić ;-)

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 33. Data: 2010-10-01 21:46:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    V-Tec pisze:

    > co tam szepczecie po "teraz cicho" ?? ;) No i ja tam widzę raz 2800rpm
    > :) Silnik 12V?

    Tak, żeby nie kłapali dziobami ;-)
    Silnik 24V z dwiema dlugosciami dolotow.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 34. Data: 2010-10-01 21:53:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-01 21:11, Bugatti pisze:

> [...]
    as-ist-das.html

    > Widzisz coś o rozpędzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu

    Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla.

    Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki:
    - Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy
    1500rpm ma malutki skok w górę na 101Nm.
    - Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkę
    na 101Nm ma przy 4500rpm

    Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż
    drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną
    charakterystykę.

    Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
    drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12

    Więc gratuluję pomysłów :)
    Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można
    znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość...

    Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu
    maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach
    (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to
    nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny.
    Co jest oczywistą bzdurą, bo oznacza że najprostszym sposobem
    "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego
    momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)

  • 35. Data: 2010-10-01 22:19:31
    Temat: Re: Elastyczno?ć silnika
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >U mnie to są dwa 1.6 w układzie V.
    >
    >Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi,
    >no może nie od 500rpm, a trochę wyżej, ale charakterystyka będzie dość
    >podobna.

    Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich
    obrotach.

    J.

  • 36. Data: 2010-10-01 22:30:12
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

> [...]

    > Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
    > drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12

    Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu obr.

    > Więc gratuluję pomysłów :)
    > Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można
    > znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość...

    Dlatego właśnie proszę Ci już po raz trzeci abyś udowodnił swoją tezę
    pokazaną w filmiku.
    Podasz linka do mądrzejszego artykułu ?

> [...]
    > "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego
    > momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)

    Ja się tylko spieram o to że twoja "definicja" jest również bez sensu....
    Dla mnie elastyczność silnika i jej wzory mi powiewają ;-p
    Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko
    przyśpieszenia (które NIE nazywam jak w większości pisemek moto
    elastycznością) tylko właśnie przyśpieszeniem w danych zakresach
    prędkości...i tak motorownia która robi na 3. gang 60 - 100 km/h mniej niż
    6, 7 sec. (*) oznacza że silnik przekazuje (piszę w znacznym uproszczeniu)
    znaczną siłę napędową na koła dzięki której szybciej wyprzedzę poprzedzające
    pojazdy i duże nachylenia nie będą żadnym problem...tyle koniec...kropka bez
    żadnej gadaniny o elastico ;-p

    (*) wspomniane 1.7 TD Y17DT robi owy zakres w ~ 12 sec. i to ma swoje
    oblicze w trudności pokonywaniu zmiennych obciążeń (wzniesień).

    --
    Bugatti

  • 37. Data: 2010-10-01 22:30:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-01 22:19, J.F. pisze:

    > Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich
    > obrotach.

    Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest
    bardziej problem sterowania przepustnicą i pomiaru ilości powietrza niż
    jakaś cecha dołu silnika.

    W Vectrze udaje się tak gładko przyspieszać od 500rpm, bo raz że tam
    przy niskich obrotach dolot jest puszczony długimi i wąskimi kanałami, a
    dwa że jest elektronicznie sterowana przepustnica która być może nie
    otwiera się natychmiast jak wciśnie się gaz.

    W silniku takim jak w Corolli czy Cinquecento jak nagle otwieram linką
    przepustnicę, to w kolektorze dolotowym ciśnienie robi się praktycznie
    atmosferyczne, komputer myśli że silnik ciągnie dużo powietrza, i AFR
    zaczyna chwilę szaleć. I myślę że to to powoduje szarpanie.

    Bo Swift jakoś nie szarpie na niskich obrotach (też jest elektroniczna
    przepustnica, nie wiem czy jakieś inne dziwne patenty z dolotem). Przy
    niskich obrotach i dużym obciążeniu pewnie będzie się raczej trząsł (jak
    to 4cyl), ale przyspiesza bardzo płynnie.

  • 38. Data: 2010-10-01 22:41:06
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > W temacie tradycyjnych flameów o elastyczności:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo
    >
    > Tak to wygląda w silniku benzynowym.
    > A więc trochę ponad 13 krotna rozpiętość obrotów przy których silnik
    > całkiem żwawo popycha samochód.

    Miałem taki w poprzednim reno z 4 biegu od zera do 200km/h :)
    kop mniejszy, ale też sporo ciszej pracował.

    "to nie to co te dzisiejsze silniki...." ;) a tak serio tłoki
    powyżej 0.5 litra to jest to :) chyba następny kupie z
    0.505 litrowymi :)

    pozdrawiam.

  • 39. Data: 2010-10-01 22:46:19
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Czarek Daniluk <c...@n...com> napisał(a):

    > Pracuje pięknie.
    > Leyland w LT też bardzo ładnie "gada", R5 TDI ze starych audi setek też
    > ładnie gulgocze :)
    > Wszystko co ma więcej cylindrów niż 4 będzie ładniej pracowało niż 4 :D
    >
    > Nic nie przebije fiata 500CC Twin Air - na obrotach gada jak rasowe
    > CC700, 126Bis :)
    >
    > Pozdrawiam !!

    Eee co wy gadacie..... jechałem takim

    W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieliła go
    przepaść na wszystkim, od pracy silnika, po przyśpieszenie (pomimo
    że lżejszy), wyciszenie klime elektronikę zawieszenia itp...

    ale jak na diesla to nieźle :) lepiej niż passaty 1.9 :)

    dobry diesel to był VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;)

    pozdrawiam.

  • 40. Data: 2010-10-01 22:50:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał

    > W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieliła go
    > przepaść na wszystkim

    W124 to konstrukcja z 1985. Porównaj go sobie z jakimś Renault z 1985.

    > od pracy silnika, po przyśpieszenie (pomimo że
    > lżejszy), wyciszenie klime elektronikę zawieszenia itp...

    Oczywiście przy założeniu, że Safrane akurat działało. ;-)

    --
    ignorance is bliss