-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcologne.de!newsfeed-fusi2.netcologne.de!n
ewsfeed.straub-nv.de!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.
iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
strada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 01 Oct 2010 22:30:39 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elastyczno?ć silnika
References: <4ca508ca$0$21010$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@4...com>
<4ca60d54$0$20989$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@4...com>
In-Reply-To: <e...@4...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 32
Message-ID: <4ca644ee$0$21006$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.252.248
X-Trace: 1285965038 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21006 83.25.252.248:24735
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2314740
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-10-01 22:19, J.F. pisze:
> On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200, Tomasz Pyra wrote:
>> W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze:
>>> Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.
>> U mnie to są dwa 1.6 w układzie V.
>>
>> Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi,
>> no może nie od 500rpm, a trochę wyżej, ale charakterystyka będzie dość
>> podobna.
>
> Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich
> obrotach.
Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest
bardziej problem sterowania przepustnicą i pomiaru ilości powietrza niż
jakaś cecha dołu silnika.
W Vectrze udaje się tak gładko przyspieszać od 500rpm, bo raz że tam
przy niskich obrotach dolot jest puszczony długimi i wąskimi kanałami, a
dwa że jest elektronicznie sterowana przepustnica która być może nie
otwiera się natychmiast jak wciśnie się gaz.
W silniku takim jak w Corolli czy Cinquecento jak nagle otwieram linką
przepustnicę, to w kolektorze dolotowym ciśnienie robi się praktycznie
atmosferyczne, komputer myśli że silnik ciągnie dużo powietrza, i AFR
zaczyna chwilę szaleć. I myślę że to to powoduje szarpanie.
Bo Swift jakoś nie szarpie na niskich obrotach (też jest elektroniczna
przepustnica, nie wiem czy jakieś inne dziwne patenty z dolotem). Przy
niskich obrotach i dużym obciążeniu pewnie będzie się raczej trząsł (jak
to 4cyl), ale przyspiesza bardzo płynnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.10 22:41 Michał
- 01.10.10 22:46 Michał
- 01.10.10 22:50 to
- 01.10.10 22:54 to
- 01.10.10 22:54 Tomasz Pyra
- 01.10.10 22:57 to
- 02.10.10 21:33 Maciej Browarczyk
- 03.10.10 12:58 arek.pp
- 03.10.10 14:45 Axel
- 03.10.10 22:43 Bugatti
- 03.10.10 23:14 Przemysław Czaja
- 04.10.10 21:27 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=