eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElastyczność silnika › Re: Elastyczno?ć silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
    stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcologne.de!newsfeed-fusi2.netcologne.de!n
    ewsfeed.straub-nv.de!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.
    iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
    strada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 01 Oct 2010 22:30:39 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elastyczno?ć silnika
    References: <4ca508ca$0$21010$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@4...com>
    <4ca60d54$0$20989$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@4...com>
    In-Reply-To: <e...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <4ca644ee$0$21006$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.252.248
    X-Trace: 1285965038 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21006 83.25.252.248:24735
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2314740
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-01 22:19, J.F. pisze:
    > On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >> W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze:
    >>> Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.
    >> U mnie to są dwa 1.6 w układzie V.
    >>
    >> Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi,
    >> no może nie od 500rpm, a trochę wyżej, ale charakterystyka będzie dość
    >> podobna.
    >
    > Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich
    > obrotach.

    Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest
    bardziej problem sterowania przepustnicą i pomiaru ilości powietrza niż
    jakaś cecha dołu silnika.

    W Vectrze udaje się tak gładko przyspieszać od 500rpm, bo raz że tam
    przy niskich obrotach dolot jest puszczony długimi i wąskimi kanałami, a
    dwa że jest elektronicznie sterowana przepustnica która być może nie
    otwiera się natychmiast jak wciśnie się gaz.

    W silniku takim jak w Corolli czy Cinquecento jak nagle otwieram linką
    przepustnicę, to w kolektorze dolotowym ciśnienie robi się praktycznie
    atmosferyczne, komputer myśli że silnik ciągnie dużo powietrza, i AFR
    zaczyna chwilę szaleć. I myślę że to to powoduje szarpanie.

    Bo Swift jakoś nie szarpie na niskich obrotach (też jest elektroniczna
    przepustnica, nie wiem czy jakieś inne dziwne patenty z dolotem). Przy
    niskich obrotach i dużym obciążeniu pewnie będzie się raczej trząsł (jak
    to 4cyl), ale przyspiesza bardzo płynnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: