-
1. Data: 2011-02-14 01:08:01
Temat: Eko kable - istalacja się jara!
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
pytanie mam, bo nagę mi się CAŁA instalacja
elektryczna w Renault Safrane 1997 psuć zaczyna.
tz. jarają się kable od wszystkich wiatraczków/silniczków
właśnie mi się zjarało zasilanie wiatraka robiąc kłęby dymu...
3 dni wcześniej poszło od OBU wiatraków w chłodnicy i klimie...
czy tam nie wstawili jakiś eko kabli które nagle wszystkie
się zjarają - jakieś ekologiczne izolacje któe w tym samym czasie
się rozkładają ? coś słyszałem że pomiędzy 95...99 była jakaś mania
eko kabli.
pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2011-02-14 01:12:06
Temat: Re: Eko kable - istalacja się jara!
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:ij9rp1$lr8$1@inews.gazeta.pl...
> pytanie mam, bo nagę mi się CAŁA instalacja
> elektryczna w Renault Safrane 1997 psuć zaczyna.
>
> tz. jarają się kable od wszystkich wiatraczków/silniczków
> właśnie mi się zjarało zasilanie wiatraka robiąc kłęby dymu...
> 3 dni wcześniej poszło od OBU wiatraków w chłodnicy i klimie...
>
> czy tam nie wstawili jakiś eko kabli które nagle wszystkie
> się zjarają - jakieś ekologiczne izolacje któe w tym samym czasie
> się rozkładają ? coś słyszałem że pomiędzy 95...99 była jakaś mania
> eko kabli.
>
> pozdrawiam!
>
Bardziej prawdopodobny jest brak dobrej masy pomiędzy akumulatorem,
silnikiem i nadwoziem.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
3. Data: 2011-02-14 01:34:11
Temat: Re: Eko kable - istalacja się jara!
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Bardziej prawdopodobny jest brak dobrej masy pomiędzy akumulatorem,
> silnikiem i nadwoziem.
napewno wielu z nas chcialo by poznac mechanizm dzialania tego co piszesz,
wiec nie krepuj sie.
-
4. Data: 2011-02-14 02:25:43
Temat: Re: Eko kable - istalacja się jara!
Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a):
> Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> news:ij9rp1$lr8$1@inews.gazeta.pl...
> > pytanie mam, bo nagę mi się CAŁA instalacja
> > elektryczna w Renault Safrane 1997 psuć zaczyna.
> >
> > tz. jarają się kable od wszystkich wiatraczków/silniczków
> > właśnie mi się zjarało zasilanie wiatraka robiąc kłęby dymu...
> > 3 dni wcześniej poszło od OBU wiatraków w chłodnicy i klimie...
> >
> > czy tam nie wstawili jakiś eko kabli które nagle wszystkie
> > się zjarają - jakieś ekologiczne izolacje któe w tym samym czasie
> > się rozkładają ? coś słyszałem że pomiędzy 95...99 była jakaś mania
> > eko kabli.
> >
> > pozdrawiam!
> >
>
>
> Bardziej prawdopodobny jest brak dobrej masy pomiędzy akumulatorem,
> silnikiem i nadwoziem.
>
tz. do wiatraka idzie około 8 kabli.
chyba jest to tak że:
-2 zasilające (i one się jarają)
-kilka do procka do wiatraka żeby prędkość dobrać
-i chyba kilka do jakiś opto-czujników żeby komp wiedział ze się kręci (chyba)
w każdym razie raz się zacięło i wali wtedy errorami,
i znika ikonka wiatraka z ekranu klimy razem z obrotami.
jarał się ten od zasilania chyba, zresztą nie zdążył się zjarać
bo stop wcisnąłem jak dym zaczął lecieć ostry, tylko wygląda jak by się
silnik jednak zaciął.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2011-02-14 02:49:39
Temat: Re: Eko kable - istalacja się jara!
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "sth" <k...@l...vk> napisał w wiadomości
news:ij9taa$pmi$1@inews.gazeta.pl...
>> Bardziej prawdopodobny jest brak dobrej masy pomiędzy akumulatorem,
>> silnikiem i nadwoziem.
>
> napewno wielu z nas chcialo by poznac mechanizm dzialania tego co piszesz,
> wiec nie krepuj sie.
W przypadku braku połączenia masy pomiędzy silnikiem a karoserią obwód jest
zamykany przez inne połączenia mechaniczne i elektryczne: linkę sprzęgła,
gazu (jeśli są), linki lub drążki do dźwignie zmiany biegów, linie sygnałowe
czujników.
W mojej opinii większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia kilku kolejnych
uszkodzeń po sobie (jak opisuje to Michał) spowodowane uszkodzeniem
połączenia masy niż nagłą destrukcją okablowania z izolacji ekologicznej.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
6. Data: 2011-02-14 03:08:02
Temat: Re: Eko kable - istalacja się jara!
Od: "sth" <k...@l...vk>
> W przypadku braku połączenia masy pomiędzy silnikiem a karoserią obwód
> jest zamykany przez inne połączenia mechaniczne i elektryczne: linkę
> sprzęgła, gazu (jeśli są), linki lub drążki do dźwignie zmiany biegów,
> linie sygnałowe czujników.
> W mojej opinii większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia kilku kolejnych
> uszkodzeń po sobie (jak opisuje to Michał) spowodowane uszkodzeniem
> połączenia masy niż nagłą destrukcją okablowania z izolacji ekologicznej.
a teraz wytlumacz jak to pala sie przewody o ktorych mowa w przypadku gdy
obwod zamykany jest linka sprzegla itp. nie krepuj sie :)
jak masz jeszcze jakies fajne teorie to dawaj :)
-
7. Data: 2011-02-14 03:34:45
Temat: Re: Eko kable - istalacja się jara!
Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>
> > uszkodzeń po sobie (jak opisuje to Michał) spowodowane uszkodzeniem
> > połączenia masy niż nagłą destrukcją okablowania z izolacji ekologicznej.
>
> a teraz wytlumacz jak to pala sie przewody o ktorych mowa w przypadku gdy
> obwod zamykany jest linka sprzegla itp. nie krepuj sie :)
ale tu nie ma linki sprzęgła ;) (chyba :) )
za to linka gazu jeszcze jest.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2011-02-14 03:38:27
Temat: Re: Eko kable - istalacja się jara!
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "sth" <k...@l...vk> napisał w wiadomości
news:ija2q8$9f2$1@inews.gazeta.pl...
>> W przypadku braku połączenia masy pomiędzy silnikiem a karoserią obwód
>> jest zamykany przez inne połączenia mechaniczne i elektryczne: linkę
>> sprzęgła, gazu (jeśli są), linki lub drążki do dźwignie zmiany biegów,
>> linie sygnałowe czujników.
>> W mojej opinii większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia kilku
>> kolejnych uszkodzeń po sobie (jak opisuje to Michał) spowodowane
>> uszkodzeniem połączenia masy niż nagłą destrukcją okablowania z izolacji
>> ekologicznej.
>
> a teraz wytlumacz jak to pala sie przewody o ktorych mowa w przypadku gdy
> obwod zamykany jest linka sprzegla itp. nie krepuj sie :)
> jak masz jeszcze jakies fajne teorie to dawaj :)
Napisałem też, że może zamykać się przez kable od czujników. Może w tym
konkretnym samochodzie najmniejszy opór pomiędzy masami jest przez
sterowanie tego wiatraczka?
Podeślij schemat tego samochodu.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
9. Data: 2011-02-14 03:45:57
Temat: Re: Eko kable - istalacja się jara!
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik " Michał" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ija4c5$d1a$1@inews.gazeta.pl...
>
>> > uszkodzeń po sobie (jak opisuje to Michał) spowodowane uszkodzeniem
>> > połączenia masy niż nagłą destrukcją okablowania z izolacji
>> > ekologicznej.
>>
>> a teraz wytlumacz jak to pala sie przewody o ktorych mowa w przypadku gdy
>> obwod zamykany jest linka sprzegla itp. nie krepuj sie :)
>
> ale tu nie ma linki sprzęgła ;) (chyba :) )
> za to linka gazu jeszcze jest.
>
Z tą masą to jest taka moja teoria. Widziałem Golfa I, który mial odkręconą
masę od karoserii i całe zasilanie kabiny i świateł szło przez linkę
sprzęgła - była wyraźnie gorąca. Efekty uboczne to samoistne włączanie się
wycieraczek razem ze swiatłami długimi. Widziałem Kadeta, któremu uszkodziły
się wszystkie wskaźniki elektryczne na tablicy (temperatura, ilośc paliwa,
obrotomierz), ponieważ miał masę podłączoną tylko do karoserii - blacharz
nie dokręcił wszystkich połączeń.
W mojej opinii mało prawdopodobne jest nagrzewanie się z kabli z powodu ich
słabej jakości - eko kable jak je nazwałeś.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
10. Data: 2011-02-14 04:07:09
Temat: Re: Eko kable - istalacja się jara!
Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a):
> Użytkownik "sth" <k...@l...vk> napisał w wiadomości
> news:ija2q8$9f2$1@inews.gazeta.pl...
> >> W przypadku braku połączenia masy pomiędzy silnikiem a karoserią obwód
> >> jest zamykany przez inne połączenia mechaniczne i elektryczne: linkę
> >> sprzęgła, gazu (jeśli są), linki lub drążki do dźwignie zmiany biegów,
> >> linie sygnałowe czujników.
> >> W mojej opinii większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia kilku
> >> kolejnych uszkodzeń po sobie (jak opisuje to Michał) spowodowane
> >> uszkodzeniem połączenia masy niż nagłą destrukcją okablowania z izolacji
> >> ekologicznej.
> >
> > a teraz wytlumacz jak to pala sie przewody o ktorych mowa w przypadku gdy
> > obwod zamykany jest linka sprzegla itp. nie krepuj sie :)
> > jak masz jeszcze jakies fajne teorie to dawaj :)
>
> Napisałem też, że może zamykać się przez kable od czujników. Może w tym
> konkretnym samochodzie najmniejszy opór pomiędzy masami jest przez
> sterowanie tego wiatraczka?
>
> Podeślij schemat tego samochodu.
>
Revue_Technique_Safrane.pdf
http://www.mediafire.com/?r8cfau3hbji9o43
Tylko to chyba szaleństwo ze schematu czytać, bo tam tego od
groma jest i nic nie widać ;)
Aha to (schemat) model 1992' ale w 1996' zmienili tylko światełka,
dali GPS i kilka pierdółek, elektryka raczej ta sama.
pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/