  • 11. Data: 2011-02-14 14:04:16
    Temat: Re: Eko kable - istalacja się jara!
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " Michał" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:ija0an$3h9$1@inews.gazeta.pl...
    > tz. do wiatraka idzie około 8 kabli.
    > chyba jest to tak że:
    > -2 zasilające (i one się jarają)
    > -kilka do procka do wiatraka żeby prędkość dobrać
    > -i chyba kilka do jakiś opto-czujników żeby komp wiedział ze się kręci
    > (chyba)
    >
    > w każdym razie raz się zacięło i wali wtedy errorami,
    > i znika ikonka wiatraka z ekranu klimy razem z obrotami.
    >
    > jarał się ten od zasilania chyba, zresztą nie zdążył się zjarać
    > bo stop wcisnąłem jak dym zaczął lecieć ostry, tylko wygląda jak by się
    > silnik jednak zaciął.

    No to masz odpowiedź - silnik elektryczny prądu stałego, a taki masz
    zapewne bo instalację masz 12VDC, gdy zasilisz prądem a wirnik się
    nie obraca to z punktu widzenia zasilania taki silnik to dosyć mocne
    zwarcie. Dlatego jeśli silnik się nie obraca to palą się kable...
    Dziwne że nie ma tam żadnego bezpiecznika, fuse-linka.
    Nie kombinowałeś z wymianą bezpieczników na "mocniejsze"?
    Przecież taki samochód to ryzyko pożaru. Masz go od nowości czy to jest
    kupiony na giełdzie zlepek dwu połówek i przystanku tramwajowego?

  • 12. Data: 2011-02-14 20:33:59
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Michał pisze tak:

    > jakieś ekologiczne izolacje któe w tym samym czasie
    > się rozkładają ? coś słyszałem że pomiędzy 95...99 była jakaś mania
    > eko kabli.

    ale to chodziło o Mercedesy z 94 roku :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 13. Data: 2011-02-16 04:21:16
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > pytanie mam, bo nagę mi się CAŁA instalacja
    > elektryczna w Renault Safrane 1997 psuć zaczyna.
    >
    > tz. jarają się kable od wszystkich wiatraczków/silniczków
    > właśnie mi się zjarało zasilanie wiatraka robiąc kłęby dymu...
    > 3 dni wcześniej poszło od OBU wiatraków w chłodnicy i klimie...
    >
    > czy tam nie wstawili jakiś eko kabli które nagle wszystkie
    > się zjarają - jakieś ekologiczne izolacje któe w tym samym czasie
    > się rozkładają ? coś słyszałem że pomiędzy 95...99 była jakaś mania
    > eko kabli.
    >
    > pozdrawiam!

    ok zagadka rozwiązana... po prostu auto (renault) postanowiło się
    popsuć... WSZYSTKO na raz!

    Dym poszedł z wiatraka a nie eko kabli. a wiatrak się ko końca nie
    zjarał to dla kompa jeszcze trochę działał, ale dymu narobił że hej.

    Jest już nowy i sobie działa ! :)

    pozdrawiam.

  • 14. Data: 2011-02-16 10:13:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

    > ok zagadka rozwiązana... po prostu auto (renault) postanowiło się
    > popsuć...

    Dziwne tylko że tak późno. ;-)

  • 15. Data: 2011-02-16 17:37:03
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-14 01:12, yabba pisze:

    > Bardziej prawdopodobny jest brak dobrej masy pomiędzy akumulatorem,
    > silnikiem i nadwoziem.

    Nawet nie próbuj na tej grupie wypowiadać na głos słowa zaczynającego
    się na M.... - bo Cię wyśmieją tu wszyscy!!! .. Debile.