  • 1. Data: 2011-02-13 13:41:35
    Temat: Usterki Hyundai/Kia CRDI 2.0 - jakie, kiedy?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Zasadniczo interesują mnie 2 silniki - oba używane m.in. w Hyundai
    Tucson czy Kia Sportage (może jeszcze w jakiś innych wynalazkach):

    1. starszy i słabszy 112KM, nie ma DPF, jeśli dobrze pamiętam nie ma
    dwumasy, sporo pali a trochę muł
    2. nowszy i mocniejszy 140KM, z dpf, kolem dwumasowym, turbina o
    zmiennej geometrii itd, mniej pali, prawdopodobnie bardziej usterkowy

    Wersji 150KM nie rozważam, używana jest w Tucsonach/Sportagach od 2008r
    - poza moim zasięgiem.

    Ile te silniki przejeżdzają?
    Jakie są najczęstsze usterki i po jakim przebiegu?
    Co się w nich dokładnie dzieje?
    Jakieś typowe wady?

    Czy jednostki z przebiegiem np. 200k km to trupy, czy to dopiero
    dotarcie? ;-)

    Za wszystkie opinie dziękuję.

    Pozdrowienia,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2011-02-13 13:50:16
    Temat: Re: Usterki Hyundai/Kia CRDI 2.0 - jakie, kiedy?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 13 Feb 2011 13:41:35 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

> [...]
    > 2. nowszy i mocniejszy 140KM, z dpf, kolem dwumasowym, turbina o
    > zmiennej geometrii itd, mniej pali, prawdopodobnie bardziej usterkowy

    O.. diesle.. to musowo będą bardzo wysokie koszta eksploatacji.
    Będziesz musiał nerkę sprzedać albo coś w ten deseń.
    BP, MSPANC ;-))

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel