-
21. Data: 2015-12-04 22:39:34
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:56616c1c$0$699$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5660b7b0$0$22844$6...@n...neostrad
a.pl...
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>> -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
>>> zalezy od auta.
>>Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu.
> Ale diesel czy benzyna ?
Model i20. Benzyna/gaz. Bieg 4 zalecany już od 44 km/h.
> Jakie ma wtedy obroty, i co to za silnik ?
Sprawdzę to powiem. Nigdy nie przywiązywałem wagi do obrotów.
--
Pozdrawiam
neelix
-
22. Data: 2015-12-04 23:04:12
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Shrek <...@w...pl>
On 04.12.2015 21:50, Budzik wrote:
> Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nie
> rozumiesz na czym on polega.
> Znaczy dobrze rozumujesz, ze takie ruszanie z eco nie ma nic wspolnego,
> tylko zamiast stwierdzic, ze takie zachowanie to po prostu brak
> umiejetnosci wielu kierowców, nie wiadomo dlaczego, twierdzisz, ze to ich
> pogon za ecodrivingiem...
Po cześci ma rację tak to opisując. Dla wielu (i potwierdzeniem są tu
wymagania egazminacyjne) ekodriving to mulasta jazda, w dodatku nie
przekraczając 2 500 obrotów. A silnik siłą rzeczy jest w tym zakresie
jak muł bagienny (a i remont silnika lub nowa fura to wcale nie taki
ekologiczny szał w porównaniu z powiedzmy 100 litrami przepalonego
paliwa). Nie raz zdarza mi się spojrzeć we wsteczne jak ruszam z pole
position i następny jest 50 metrów za mną (a wcale nie przekraczam
więcej jak o 20). I normą jest, że na bezkolizyjnym lewoskręcie
przejeżdza 4 na zieloneym, trzech na żółtym i 2 na czerwonym.
Shrek.
-
23. Data: 2015-12-05 00:33:50
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 2015-12-04 o 21:50, Budzik pisze:
> Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nie
> rozumiesz na czym on polega.
Wpajając kursantom, że (tfu) ecodriving, to jazda na obrotach od 1600 do
2600 to się dopiero pokazuje. Każdy silnik ma jakiś tam zakres pracy,
gdzie ma najlepszą sprawność i wcale nie jest to w/w zakres obrotów.
Śmiem twierdzić, że powszechne ciągoty, żeby wszystko unormować,
wprowadzić procedury, schematy itp. spowoduje tylko tyle, że duża część
ludzi oduczy się myśleć.
Dla mnie jazda ekonomiczna to taka, żeby silnik pracował optymalnie do
sytuacji, a nie 1600-2600 i żeby NIE marnować energii np. na
niepotrzebne hamowanie.
Jacek
-
24. Data: 2015-12-05 00:53:45
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 5 Dec 2015 00:33:50 +0100, Jacek napisał(a):
> W dniu 2015-12-04 o 21:50, Budzik pisze:
>> Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nie
>> rozumiesz na czym on polega.
> Wpajając kursantom, że (tfu) ecodriving, to jazda na obrotach od 1600 do
> 2600 to się dopiero pokazuje.
Chociaż z drugiej strony lepsze to niż jakieś ludowe wierzenia że
ekonomiczna jazda to trzymanie obrotów tam, gdzie na wykresie przecina się
wykres mocy z wykresem momentu obrotowego, czy jakoś tak :)
-
25. Data: 2015-12-05 10:24:57
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Marek <f...@f...com>
On Fri, 4 Dec 2015 20:23:18 +0100, Jacek
<k...@a...com> wrote:
> Obserwując ruszanie ze świateł to widzę, że "ecodriving" (tfu) 90%
> kierowców ma we krwi. Tam, gdzie może przejechać 10 aut
przejeżdżają 4,
> reszta zostaje i czeka na kolejną zmianę - zamiast jechać spalają
paliwo
> na postoju. Gdzie tu sens, gdzie tu ekologia? Nie wiem, widać moje
IQ
> odstaje od wartości oczekiwanej przez pomysłodawcę "ecodrivingu".
> Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą
> wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja.
Ja pierdziele jakie problemy trzeba rozwiązywać z ręcznymi
skrzyniami....
--
Marek
-
26. Data: 2015-12-05 10:47:59
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2015-12-04 o 20:23, Jacek pisze:
> Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą
> wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja.
A skąd wiesz, że tak nie jest? :)
--
Liwiusz
-
27. Data: 2015-12-05 14:49:58
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Shrek <...@w...pl>
On 05.12.2015 10:47, Liwiusz wrote:
>> Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą
>> wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja.
>
> A skąd wiesz, że tak nie jest? :)
Bo wtedy nikt nie bawił by się w chip tuning +10%, skoto można +75:P
Shrek.
-
28. Data: 2015-12-05 15:16:01
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 05.12.2015 o 06:53, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sat, 5 Dec 2015 00:33:50 +0100, Jacek napisał(a):
>
>> W dniu 2015-12-04 o 21:50, Budzik pisze:
>>> Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nie
>>> rozumiesz na czym on polega.
>> Wpajając kursantom, że (tfu) ecodriving, to jazda na obrotach od 1600 do
>> 2600 to się dopiero pokazuje.
>
> Chociaż z drugiej strony lepsze to niż jakieś ludowe wierzenia że
> ekonomiczna jazda to trzymanie obrotów tam, gdzie na wykresie przecina się
> wykres mocy z wykresem momentu obrotowego, czy jakoś tak :)
No nie wiem, chyba bym wolał, żeby właśnie tak uczyli, niż bez
przekraczania obrotów zbliżonych do biegu jałowego....
A najlepiej, żeby trzymać między obrotami max. momentu i mocy. ;-)
-
29. Data: 2015-12-05 15:16:40
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 05.12.2015 o 16:24, Marek pisze:
> On Fri, 4 Dec 2015 20:23:18 +0100, Jacek <k...@a...com>
> wrote:
>> Obserwując ruszanie ze świateł to widzę, że "ecodriving" (tfu) 90%
>> kierowców ma we krwi. Tam, gdzie może przejechać 10 aut
> przejeżdżają 4,
>> reszta zostaje i czeka na kolejną zmianę - zamiast jechać spalają
> paliwo
>> na postoju. Gdzie tu sens, gdzie tu ekologia? Nie wiem, widać moje
> IQ
>> odstaje od wartości oczekiwanej przez pomysłodawcę "ecodrivingu".
>> Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą
>> wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja.
>
> Ja pierdziele jakie problemy trzeba rozwiązywać z ręcznymi skrzyniami....
A co, automata zmusisz, żeby nie przekroczył 2500?
Bo jak nie to oblejesz...
-
30. Data: 2015-12-05 15:27:59
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 5 Dec 2015 21:16:01 +0700, Cavallino napisał(a):
> A najlepiej, żeby trzymać między obrotami max. momentu i mocy. ;-)
No to u mnie jakieś 7000rpm :)