-
11. Data: 2015-12-02 19:14:18
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "J.F."
>Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
>Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin
>magicznej liczby 2500rpm.
>Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę pojazdów,
Wyprzedzasz, pod gore, na egzaminie ?
---
Pod górę można tylko dojeżdżając do wierzchołka nie można.
-
12. Data: 2015-12-02 20:21:18
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n3ncee$1ii$...@m...internetia.pl...
Użytkownik "J.F."
>>Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
>>Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały
>>egzamin
>>magicznej liczby 2500rpm.
>>Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę
>>pojazdów,
>Wyprzedzasz, pod gore, na egzaminie ?
>---
>Pod górę można tylko dojeżdżając do wierzchołka nie można.
Pod gore mozna, ale egzamin ... a wiec
-z przyczepa ... czyli kat B+E, C+E ... ok, powiedzmy ze w zakresie
naszych zainteresowan i jest test miejski,
-miejski ... zglaszac miasta z WORD i gorami ... Bielsko-Biala, Nowy
Targ, cos jeszcze ?
-z dopuszczalna predkoscia 50 ... i wyprzedzac ?
J.
-
13. Data: 2015-12-02 20:22:47
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Shrek <...@w...pl>
On 02.12.2015 10:48, J.F. wrote:
>> Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.
>
> Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie
> po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie
> zajedzie :-)
Słusznie - jazda na luzie jest po prostu średnio bezpieczna z różnych
powodów. Jeśli nie jest bawet błędem to fatalnym nawykiem.
>> Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam
>> przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;)
>
> Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)
>
> Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej
> jazdy :-)
A tam dużą - rozglądam się za dodatkowymi 70KM:P
> A tak swoja droga:
> -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy
> od auta.
Dziś właśnie sprawdziłem - 50 na czwórece to trochę powyżej 1500
obrotów. Dopóki się toczysz to ujdzie, choc raczej dla silnika to
niezdrowe. Jak wciśniesz gaz to trzęsie budą.
> -urzednicy jezdza dieslami ?
> -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
> obrotomierz ?
> -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?
Nie - ale to zielone pole to dotyczy pozostałych kategorii. Uprzedzając
pytanie w motocyklach chyba też nie ma (w moim napewno).
Shrek.
-
14. Data: 2015-12-02 20:37:02
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 2 Dec 2015 10:48:25 +0100, J.F. napisał(a):
> w zakresie
> prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać
> zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do
> 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone
> zanim pojazd osiągnie 50 km/h;
Dzięki, tego szukałem :)
> Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy
> wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".
No bo tak nie ma - to jest wymóg.
Jedno przekroczenie to pierwszy błąd i nie przekreśla egzaminu, ale za
drugim razem nastąpi już zamiana miejsc.
>>Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.
>
> Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na
> egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto
> na luzie zajedzie :-)
Na luzie warto jeszcze zgasić silnik :)
> A tak swoja droga:
> -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
> zalezy od auta.
W tych samochodach których używa się do nauki jazdy raczej nie jest to
problem, bo to jakieś litrowe silniczki,
Ale już u mnie to niemożliwe żeby wrzucić IV bieg przed 50km/h zmieniając
biegi w zakresie 1800-2600.
Bo 50km/h na III biegu jest przy obrotach niższych niż 1800.
> -urzednicy jezdza dieslami ?
> -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
> obrotomierz ?
Rozdział 13 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz
zakresu ich niezbędnego wyposażenia, mówi o dodatkowych wymaganiach
pojazdów do szkolenia i egzaminowania, ale obrotomierza ja tam nie widzę.
Czyli nie musi - egzaminatorowi wystarczy czerwona lampa zapalająca się
powyżej 2600rpm ;)
> -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?
Ciężarówki i autobusy chyba raczej mają
-
15. Data: 2015-12-02 22:49:29
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Wed, 2 Dec 2015 16:21:20 +0100, yabba napisał(a):
> W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziałem. Może to
> było w Polonezie?
Jest w Polonezie, niemniej nie da się wg przytoczonych zasad jeździć nim
- pole jest od 2000 do 3500 obr/min, a zmieniając z 1 biegu na 2 przy
3500 obrotów lądujemy na jakichś 1800...
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
16. Data: 2015-12-03 22:44:14
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:565ebe69$0$686$65785112@news.neostrada.pl...
>> -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
> zalezy od auta.
Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu.
--
Pozdrawiam
neelix
-
17. Data: 2015-12-04 11:34:03
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5660b7b0$0$22844$6...@n...neostrad
a.pl...
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>> -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
>> zalezy od auta.
>Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu.
Ale diesel czy benzyna ?
Jakie ma wtedy obroty, i co to za silnik ?
1.9 CDTI Opla musze przyznac ze bardzo ladnie pracuje juz od ~1500
rpm.
J.
-
18. Data: 2015-12-04 19:22:43
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 4 Dec 2015 11:34:03 +0100, J.F. napisał(a):
> 1.9 CDTI Opla musze przyznac ze bardzo ladnie pracuje juz od ~1500
> rpm.
Tu mówią że ma wtedy ledwo 40KM
http://vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-Opel-Astra-
1.9-CDTi-120-KM-88-kW.jpg
-
19. Data: 2015-12-04 20:23:18
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 2015-12-01 o 21:42, Tomasz Pyra pisze:
> Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
>
> Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin
> magicznej liczby 2500rpm.
> Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę pojazdów,
> czy manewrujesz na parkingu - przekroczenie 2500rpm to błąd egzaminacyjny w
> kwestii "ecodriving" i dwa takie numery na egzaminie i koniec.
>
> Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
> Czy te wymogi egzaminacyjne są gdzieś oficjalne spisane, czy to jakieś
> opowieści dziwnej treści egzaminowanych?
>
Obserwując ruszanie ze świateł to widzę, że "ecodriving" (tfu) 90%
kierowców ma we krwi. Tam, gdzie może przejechać 10 aut przejeżdżają 4,
reszta zostaje i czeka na kolejną zmianę - zamiast jechać spalają paliwo
na postoju. Gdzie tu sens, gdzie tu ekologia? Nie wiem, widać moje IQ
odstaje od wartości oczekiwanej przez pomysłodawcę "ecodrivingu".
Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą
wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja.
Jacek
-
20. Data: 2015-12-04 21:50:20
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Jacek k...@a...com ...
> Obserwując ruszanie ze świateł to widzę, że "ecodriving" (tfu) 90%
> kierowców ma we krwi. Tam, gdzie może przejechać 10 aut przejeżdżają 4,
> reszta zostaje i czeka na kolejną zmianę - zamiast jechać spalają paliwo
> na postoju. Gdzie tu sens, gdzie tu ekologia? Nie wiem, widać moje IQ
> odstaje od wartości oczekiwanej przez pomysłodawcę "ecodrivingu".
> Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą
> wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja.
> Jacek
Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nie
rozumiesz na czym on polega.
Znaczy dobrze rozumujesz, ze takie ruszanie z eco nie ma nic wspolnego,
tylko zamiast stwierdzic, ze takie zachowanie to po prostu brak
umiejetnosci wielu kierowców, nie wiadomo dlaczego, twierdzisz, ze to ich
pogon za ecodrivingiem...