eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEcodriving na egzaminie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 74

  • 1. Data: 2015-12-01 21:42:31
    Temat: Ecodriving na egzaminie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?

    Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin
    magicznej liczby 2500rpm.
    Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę pojazdów,
    czy manewrujesz na parkingu - przekroczenie 2500rpm to błąd egzaminacyjny w
    kwestii "ecodriving" i dwa takie numery na egzaminie i koniec.

    Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
    Czy te wymogi egzaminacyjne są gdzieś oficjalne spisane, czy to jakieś
    opowieści dziwnej treści egzaminowanych?


  • 2. Data: 2015-12-01 21:50:30
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.net...
    > Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
    >
    > Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin
    > magicznej liczby 2500rpm.
    > Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę pojazdów,
    > czy manewrujesz na parkingu - przekroczenie 2500rpm to błąd egzaminacyjny
    > w
    > kwestii "ecodriving" i dwa takie numery na egzaminie i koniec.
    >
    > Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
    > Czy te wymogi egzaminacyjne są gdzieś oficjalne spisane, czy to jakieś
    > opowieści dziwnej treści egzaminowanych?

    oczywiscie ze sa spisane:
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20120000995&t
    ype=2


    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl


  • 3. Data: 2015-12-01 22:04:14
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.
    net...
    >Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
    >Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały
    >egzamin
    >magicznej liczby 2500rpm.
    >Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę
    >pojazdów,

    Wyprzedzasz, pod gore, na egzaminie ?

    J.


  • 4. Data: 2015-12-01 22:06:14
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.
    net...
    >Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
    >Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały
    >egzamin
    >magicznej liczby 2500rpm.

    http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
    co-driving-na-egzaminie-wideo

    J.


  • 5. Data: 2015-12-01 22:10:11
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Dec 2015 21:50:30 +0100, tck napisał(a):

    >> Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
    >> Czy te wymogi egzaminacyjne są gdzieś oficjalne spisane, czy to jakieś
    >> opowieści dziwnej treści egzaminowanych?
    >
    > oczywiscie ze sa spisane:
    > http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20120000995&t
    ype=2

    To znam - chodzi mi o to, czy to co się kryje pod prawidłową "techniką
    kierowania pojazdem" jest gdzieś spisane czy to widzimisie egzaminatora i
    faktycznie może sprowadzać się do nieprzekroczenia 2500rpm.


  • 6. Data: 2015-12-01 22:43:43
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Dec 2015 22:06:14 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.
    net...
    >>Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
    >>Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały
    >>egzamin
    >>magicznej liczby 2500rpm.
    >
    > http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
    co-driving-na-egzaminie-wideo

    No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
    Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?


  • 7. Data: 2015-12-02 06:53:38
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:

    >> http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
    co-driving-na-egzaminie-wideo
    >
    > No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
    > Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?

    Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Zmiana biegów
    przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy 3000-4500 i
    nic się nie dzieję;)

    Shrek.



  • 8. Data: 2015-12-02 10:48:25
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n3m10q$bj2$...@n...news.atman.pl...
    On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
    >> http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
    co-driving-na-egzaminie-wideo
    > No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm
    > :)
    > Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?

    Tam jest podstawa prawna podana.
    http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2014000
    0594

    "w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje
    się poz. 25 i 26 w brzmieniu:

    25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy
    wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy
    kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie
    prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać
    zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do
    2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone
    zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa
    jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika
    w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu
    egzaminacyjnego"

    Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy
    wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".

    >Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.

    Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na
    egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto
    na luzie zajedzie :-)
    A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis
    sponsorowala firma Valeo i ZF :-)

    >Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam
    >przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;)

    Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)

    Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej
    jazdy :-)
    A tak swoja droga:
    -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
    zalezy od auta.
    -urzednicy jezdza dieslami ?
    -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
    obrotomierz ?
    -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?

    J.


  • 9. Data: 2015-12-02 15:02:33
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:565ebe69$0$686$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:n3m10q$bj2$...@n...news.atman.pl...
    > On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
    >>> http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
    co-driving-na-egzaminie-wideo
    >> No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
    >> Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?
    >
    > Tam jest podstawa prawna podana.
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2014000
    0594
    >
    > "w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje się
    > poz. 25 i 26 w brzmieniu:
    >
    > 25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie
    > egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B,
    > B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy
    > kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na
    > wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na
    > minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie
    > 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana
    > powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola
    > pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego"
    >
    > Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy
    > wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".
    >
    >>Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.
    >
    > Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie
    > po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie
    > zajedzie :-)
    > A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis sponsorowala
    > firma Valeo i ZF :-)
    >
    >>Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy
    >>3000-4500 i nic się nie dzieję;)
    >
    > Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)
    >
    > Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej jazdy
    > :-)
    > A tak swoja droga:
    > -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od
    > auta.
    > -urzednicy jezdza dieslami ?
    > -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
    > obrotomierz ?
    > -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?
    >

    w pojazdach kategorii C1, C, D1, D czyli zgodnie z:
    "w zakresie _pozostałych_ kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna
    utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy
    oznaczonego na obrotomierzu pojazdu"
    sa takie zielone pola na obrotomierzu, w polonezie tez bylo;)


    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl



  • 10. Data: 2015-12-02 16:21:20
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:565ebe69$0$686$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:n3m10q$bj2$...@n...news.atman.pl...
    > On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
    >>> http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
    co-driving-na-egzaminie-wideo
    >> No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
    >> Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?
    >
    > Tam jest podstawa prawna podana.
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2014000
    0594
    >
    > "w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje się
    > poz. 25 i 26 w brzmieniu:
    >
    > 25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie
    > egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B,
    > B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy
    > kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na
    > wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na
    > minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie
    > 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana
    > powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola
    > pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego"
    >
    > Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy
    > wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".
    >
    >>Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.
    >
    > Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie
    > po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie
    > zajedzie :-)
    > A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis sponsorowala
    > firma Valeo i ZF :-)
    >
    >>Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy
    >>3000-4500 i nic się nie dzieję;)
    >
    > Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)
    >
    > Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej jazdy
    > :-)
    > A tak swoja droga:
    > -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od
    > auta.

    Bardzo zalezy od auta. 4 przy 50 to tyle, żeby spokojnie staczać się z
    niewielkiego wzniesienia. Podjazd pod górkę, to już masakra. Ale co się
    przejmujesz, to nie Twój samochód.

    > -urzednicy jezdza dieslami ?

    To jeszcze jeden przykład, że urzędnicy nie znają się na tym czym się
    zajmują.

    > -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
    > obrotomierz ?

    Trzeba by zobaczyc przetarg z WORD-u.

    > -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?

    Zielone pole w zacytowanym przepisie dotyczy tylko kategori C, D i
    pochodnych.
    Dla B muszą być utrzymywane wymienione zakresy prędkości.
    W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziałem. Może to
    było w Polonezie? Czasem są obrotomierze nawet bez czerwonego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : [ 1 ] . 2 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: