-
1. Data: 2015-12-01 21:42:31
Temat: Ecodriving na egzaminie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin
magicznej liczby 2500rpm.
Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę pojazdów,
czy manewrujesz na parkingu - przekroczenie 2500rpm to błąd egzaminacyjny w
kwestii "ecodriving" i dwa takie numery na egzaminie i koniec.
Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
Czy te wymogi egzaminacyjne są gdzieś oficjalne spisane, czy to jakieś
opowieści dziwnej treści egzaminowanych?
-
2. Data: 2015-12-01 21:50:30
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.net...
> Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
>
> Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin
> magicznej liczby 2500rpm.
> Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę pojazdów,
> czy manewrujesz na parkingu - przekroczenie 2500rpm to błąd egzaminacyjny
> w
> kwestii "ecodriving" i dwa takie numery na egzaminie i koniec.
>
> Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
> Czy te wymogi egzaminacyjne są gdzieś oficjalne spisane, czy to jakieś
> opowieści dziwnej treści egzaminowanych?
oczywiscie ze sa spisane:
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20120000995&t
ype=2
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
-
3. Data: 2015-12-01 22:04:14
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.
net...
>Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
>Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały
>egzamin
>magicznej liczby 2500rpm.
>Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę
>pojazdów,
Wyprzedzasz, pod gore, na egzaminie ?
J.
-
4. Data: 2015-12-01 22:06:14
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.
net...
>Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
>Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały
>egzamin
>magicznej liczby 2500rpm.
http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
co-driving-na-egzaminie-wideo
J.
-
5. Data: 2015-12-01 22:10:11
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 1 Dec 2015 21:50:30 +0100, tck napisał(a):
>> Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
>> Czy te wymogi egzaminacyjne są gdzieś oficjalne spisane, czy to jakieś
>> opowieści dziwnej treści egzaminowanych?
>
> oczywiscie ze sa spisane:
> http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20120000995&t
ype=2
To znam - chodzi mi o to, czy to co się kryje pod prawidłową "techniką
kierowania pojazdem" jest gdzieś spisane czy to widzimisie egzaminatora i
faktycznie może sprowadzać się do nieprzekroczenia 2500rpm.
-
6. Data: 2015-12-01 22:43:43
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 1 Dec 2015 22:06:14 +0100, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.
net...
>>Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
>>Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały
>>egzamin
>>magicznej liczby 2500rpm.
>
> http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
co-driving-na-egzaminie-wideo
No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?
-
7. Data: 2015-12-02 06:53:38
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: Shrek <...@w...pl>
On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
>> http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
co-driving-na-egzaminie-wideo
>
> No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
> Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?
Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Zmiana biegów
przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy 3000-4500 i
nic się nie dzieję;)
Shrek.
-
8. Data: 2015-12-02 10:48:25
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n3m10q$bj2$...@n...news.atman.pl...
On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
>> http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
co-driving-na-egzaminie-wideo
> No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm
> :)
> Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?
Tam jest podstawa prawna podana.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2014000
0594
"w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje
się poz. 25 i 26 w brzmieniu:
25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy
wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy
kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie
prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać
zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do
2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone
zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa
jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika
w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu
egzaminacyjnego"
Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy
wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".
>Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.
Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na
egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto
na luzie zajedzie :-)
A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis
sponsorowala firma Valeo i ZF :-)
>Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam
>przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;)
Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)
Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej
jazdy :-)
A tak swoja droga:
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
zalezy od auta.
-urzednicy jezdza dieslami ?
-czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
obrotomierz ?
-macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?
J.
-
9. Data: 2015-12-02 15:02:33
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:565ebe69$0$686$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:n3m10q$bj2$...@n...news.atman.pl...
> On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
>>> http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
co-driving-na-egzaminie-wideo
>> No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
>> Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?
>
> Tam jest podstawa prawna podana.
> http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2014000
0594
>
> "w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje się
> poz. 25 i 26 w brzmieniu:
>
> 25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie
> egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B,
> B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy
> kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na
> wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na
> minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie
> 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana
> powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola
> pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego"
>
> Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy
> wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".
>
>>Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.
>
> Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie
> po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie
> zajedzie :-)
> A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis sponsorowala
> firma Valeo i ZF :-)
>
>>Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy
>>3000-4500 i nic się nie dzieję;)
>
> Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)
>
> Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej jazdy
> :-)
> A tak swoja droga:
> -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od
> auta.
> -urzednicy jezdza dieslami ?
> -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
> obrotomierz ?
> -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?
>
w pojazdach kategorii C1, C, D1, D czyli zgodnie z:
"w zakresie _pozostałych_ kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna
utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy
oznaczonego na obrotomierzu pojazdu"
sa takie zielone pola na obrotomierzu, w polonezie tez bylo;)
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
-
10. Data: 2015-12-02 16:21:20
Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:565ebe69$0$686$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:n3m10q$bj2$...@n...news.atman.pl...
> On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
>>> http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
co-driving-na-egzaminie-wideo
>> No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
>> Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?
>
> Tam jest podstawa prawna podana.
> http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2014000
0594
>
> "w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje się
> poz. 25 i 26 w brzmieniu:
>
> 25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie
> egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B,
> B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy
> kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na
> wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na
> minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie
> 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana
> powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola
> pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego"
>
> Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy
> wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".
>
>>Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.
>
> Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie
> po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie
> zajedzie :-)
> A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis sponsorowala
> firma Valeo i ZF :-)
>
>>Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy
>>3000-4500 i nic się nie dzieję;)
>
> Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)
>
> Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej jazdy
> :-)
> A tak swoja droga:
> -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od
> auta.
Bardzo zalezy od auta. 4 przy 50 to tyle, żeby spokojnie staczać się z
niewielkiego wzniesienia. Podjazd pod górkę, to już masakra. Ale co się
przejmujesz, to nie Twój samochód.
> -urzednicy jezdza dieslami ?
To jeszcze jeden przykład, że urzędnicy nie znają się na tym czym się
zajmują.
> -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
> obrotomierz ?
Trzeba by zobaczyc przetarg z WORD-u.
> -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?
Zielone pole w zacytowanym przepisie dotyczy tylko kategori C, D i
pochodnych.
Dla B muszą być utrzymywane wymienione zakresy prędkości.
W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziałem. Może to
było w Polonezie? Czasem są obrotomierze nawet bez czerwonego.
--
Pozdrawiam,
yabba