  • 1. Data: 2009-10-13 09:35:02
    Temat: Pierwsza lustrzanka, glebia ostrosci
    Od: "topek " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    kupilem lustrzanke tydzien temu. Narazie przejechalem cala instrukcje obslugi.
    Wybor padl na kit: Canon 1000D + 18-55
    Przeczytalem w instrukcji ze glebie ostrosci reguluje sie przeslona.
    Robilem zdjecia roznym przedmiotom i nie mam az takiego efektu jak np w tym
    demotywatorze:
    http://static2.demotywatory.pl/uploads/1255180552_by
    _Cegiell_500.jpg
    Jest co prawda przy malej wartosci przeslony, tak ze tlo jest rozmazane ale
    nie jest tak fajnie jak na tej fotce. Przeciez te butelki stoja 10-20cm od
    siebie a sa juz mocno niewyrazne. U mnie tylko troche niewyrazne.
    Po zzoomowaniu/przyblizeniu danej rzeczy uzyskalem lepszy ale nie taki efekt
    jak na demotywatorze.
    Pytanie brzmi. Czy jeszcze jakis paramter w ustawieniach pozwoli uzyskac taki
    efekt jak na demotywatorze, czyli ostra bardzo fotografowana rzecz. Rzeczy w
    sasiedztwie (nawet niedalekim) sa juz mocno rozmazane.
    Czy moim sprzetem tego nie przeskocze i trzeba wymienic objektyw lub/i body?

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 2. Data: 2009-10-13 09:40:05
    Temat: Re: Pierwsza lustrzanka, glebia ostrosci
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    topek wrote:

    > http://static2.demotywatory.pl/uploads/1255180552_by
    _Cegiell_500.jpg

    Tu jest akurat Photoshop...

    > Pytanie brzmi. Czy jeszcze jakis paramter w ustawieniach pozwoli uzyskac taki
    > efekt jak na demotywatorze, czyli ostra bardzo fotografowana rzecz.

    Jaśniejszy obiektyw.

    > Czy moim sprzetem tego nie przeskocze i trzeba wymienic objektyw lub/i body?

    Dokup sobie objektyw 50/1.8 za parę setek.

  • 3. Data: 2009-10-13 09:40:11
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 13 Paź, 11:35, "topek " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > sasiedztwie (nawet niedalekim) sa juz mocno rozmazane.
    > Czy moim sprzetem tego nie przeskocze i trzeba wymienic objektyw lub/i body?

    Staraj sie robic na najdluzszej ogniskowej przy otwartej przyslonie w
    tym przypadku, i dokup obiektyw 50mm 1.8
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-10-13 09:41:35
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Zadaj sobie troche trudu i popatrz dziesiec postow nizej.
    Poniewaz jestem w dobrym humorze podam Ci nawet temat watku:

    'Uzyskiwanie małej głębi ostrości w zależności od użytego obiektywu (prośba
    o wyjaśnienie)'

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 5. Data: 2009-10-13 10:04:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Okt., 11:35, "topek " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > sasiedztwie (nawet niedalekim) sa juz mocno rozmazane.
    > Czy moim sprzetem tego nie przeskocze i trzeba wymienic objektyw lub/i body?

    duzych mozliwosci w tym zakresie nie masz gdyz obiektyw ciemny tzn o
    duzej GO
    ale istnieje jeszcze mozliwosc uzyskania podobnego choc nie dokladnie
    takiegp samego efektu w komputerze przez obrobke zdjec. moze to
    wystrczy ?

  • 6. Data: 2009-10-13 12:24:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "topek " hb1hk5$167$...@i...gazeta.pl

    > Czy moim sprzetem tego nie przeskocze i trzeba wymienic objektyw lub/i body?

    Body? Można podgiąć matrycę. ;)

    Im dłuższa ogniskowa i większa dziura względna -- tym mniejsza GO.
    I to cały sekret. Można próbować szczęścia w fotoszopkach, ale to
    nie będzie ten sam efekt. :)

    Im dalej od centrum kadru (a raczej od osi optycznej obiektywu)
    tym gorsza jakość zdjęcia, ale to też ma się luźno do GO. :)

    -=-

    Weź długi obiektyw (na przykład 300 mm lub nawet 500 mm) lub jasny (1.8 czy
    nawet 1.4, choć Zenity miały chyba 1.2) i będziesz miau ;) małą GO. :)

    Nie polecam obiektywów Canona. (chyba, że eLki, których nie znam)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-10-13 12:39:13
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

> [...]

    > efekt jak na demotywatorze, czyli ostra bardzo fotografowana rzecz. Rzeczy w
    > sasiedztwie (nawet niedalekim) sa juz mocno rozmazane.

    Im jaśniejszego i bardziej otwartego obiektywu użyjesz tym bardziej GO
    się zmniejszy.
    Możesz również mieć mniejszą GO jak użyjesz aparatu z większą
    rozmiarami matrycą.
    No i możesz użyć obiektywu z tiltem.

    > Czy moim sprzetem tego nie przeskocze i trzeba wymienic objektyw lub/i body?

    Najtaniej wyjdzie samoróbka obiektywu typu Tilt: coś lekko szerokiego
    z MF + miękka gumowa rura kanalizacyjna + dowolna przejściówka mająca
    bagnet jak twoje body + opaski zaciskowe. Rurę wkładasz pomiędzy
    obiektyw i przjściówkę. Poszukaj w necie dokładnego poradnika jak
    zrobić taki tilt zwany w tym wykonaniu równie lens baby.

    Możesz równiesz kupić przyściówkę tilt z MF na Canona. np tu http://arax.com

  • 8. Data: 2009-10-13 12:51:47
    Od: "JD" <j...@g...com>

    napisał w wiadomości news:hb1ri7$bia$1@inews.gazeta.pl...

    > Weź długi obiektyw (na przykład 300 mm lub nawet 500 mm) lub jasny (1.8
    > czy
    > nawet 1.4, choć Zenity miały chyba 1.2) i będziesz miau ;) małą GO. :)

    Te Zenity, które ja znam miały taką jasność, jaką miały podpięte do nich
    szkła.
    Standardowy Helios miał 1:2 a nie 1.2

    JD

  • 9. Data: 2009-10-13 13:44:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JD" hb1tjq$q5k$...@n...news.neostrada.pl

    > Te Zenity, które ja znam miały taką jasność, jaką miały podpięte do nich szkła.
    > Standardowy Helios miał 1:2 a nie 1.2

    Ja pamiętam standardowy 1:1.2, ale może źle pamiętam.
    I ponad 50 mm ogniskową, chyba 55, czy 52. :)

    -=-

    Fotografowałem dzieci na koloniach i ten obiektyw mi ciągle przypomina śmieszną
    sytuację.

    Obiektyw wykorzystywałem i w aparacie, i w powiększalniku, więc czasami ;) go nie
    było
    w aparacie. Wielokrotnie w Supraślu chciałem robić zdjęcia, ale stale coś nie
    odpowiadało
    gospodarzom... Pokornie odjeżdżałem i umawiałem się na kolejny termin... Pewnego dnia
    spostrzegłem brak obiektywu... Choć aparat był nienormalnie lekki, nie zauważałem, że
    w futerale jest sama puszka. Gdy wkręciłem obiektyw -- gospodarze uznali, że czas na
    fotki... :)

    Najadłbym się obciachu, gdyby dzieciaki ustawiły się, a ja wyjąłbym z futerału samą
    puszkę. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2009-10-13 14:16:53
    Od: FD <f...@o...pl>

    topek pisze:
    > Robilem zdjecia roznym przedmiotom i nie mam az takiego efektu jak np w tym
    > demotywatorze:
    > http://static2.demotywatory.pl/uploads/1255180552_by
    _Cegiell_500.jpg

    ten obrazek to fofoszoping....
    bardzo nienaturalna ma GO
    mozesz se w szopie dowolna glebie "zapodac" ;)