  • 11. Data: 2009-10-13 12:16:16
    Temat: Re: Ech, kiedy to wejdzie do sprzedaży ? - temat około fotograficzny
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    news:hb1htc$l9k$1@news.wp.pl...
    > Paweł W. pisze:
    >> http://www.chip.pl/chip/news/sprzet/obudowy-i-zasila
    cze/2009/10/atomowa-bateria-wielkosci-monety-dzialaj
    aca-przez-kilkadziesiat-lat?src=nl_pp

    > Wśród radosnej twórczości komentujących brakuje jednego takiego, co zna
    > ceny izotopów. Bo nie rzecz w patentach, układach itd. tylko w dostępności
    > konkretnych związków zawierających, co promieniotwórcze w stopniu
    > umożliwiających wyciągnięcie z tego choćby miliamperów.

    wystarczylo by pewnie rozbroic polowe glowic nuklearnych tych oficjalnych
    i tych, ktorych niema :)

    Roger

  • 12. Data: 2009-10-13 12:23:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł W." wrote:
> [...]
    > A najchętniej zobaczyłbym powyższy wynalazek w elektrycznych
    > samochodach. Dopiero wtedy elektryczne samochody miałyby sens.

    nie wejdą bo zieloni opłacani przez producentów zwykłych baterii zaszczekają
    taki temat na śmierć.

  • 13. Data: 2009-10-13 14:49:43
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    XX YY pisze:

    > wystarczy przesiasc sie na rower.

    rowery nie ! bo wszystkiemu winni są cykliści ... ;-)

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 14. Data: 2009-10-13 15:16:56
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > przypuszczam, ze gdyby nie te wszystkie zasrane firmy paliwowo - bateryjno
    > - naftowo - korporacyjne i ich pazernosc nasz swiat moglby byc juz dawno
    > zdrowszy i lepszy...
    >
    > Roger

    >wystarczy przesiasc sie na rower.

    na rower z dynamem i na aparat na korbkę (latarki i radia na korbkę już są)

  • 15. Data: 2009-10-13 16:33:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sebastian pisze:
    > Nie są strasznie drogie nawet bez masowej produkcji, przynajmniej te,
    > które można uzyskiwać wykorzystując elektrownie atomowe. Opis sugeruje
    > długi czas połowicznego rozpadu a to upraszcza wiele rzeczy związanych z
    > produkcją. Patrz czujniki dymu, stare farby fosforyzujące itp.

    Ależ to są rzędy wielkości substancji mniej. Że coś tam jonizuje z lekka
    czy poświeca żałośnie w ciemnościach, to przeliczając na prąd, jest tego
    tyle, co ładunków przy tarciem piórkiem w ucho. Nie chce mi się liczyć,
    ale źródło ćwierć wata elektryki to już poważna brudna bombka.
    Coś mi się widzi, że ten news to sajens fikszyn, w każdym razie w
    wydaniu komercji dla Kowalskiego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 16. Data: 2009-10-13 16:34:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > wystarczylo by pewnie rozbroic polowe glowic nuklearnych tych oficjalnych
    > i tych, ktorych niema :)

    No, z tego byłoby bateryjek...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 17. Data: 2009-10-13 16:34:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > i samoloty na pedały.

    Sie już tak nie mówi, nie wiesz? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyczyną większości katastrof jest panika/

  • 18. Data: 2009-10-13 17:32:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    napisał w wiadomości news:hb1glp$e74$1@news.interia.pl...
    > Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    cze/2009/10/atomowa-bateria-wielkosci-monety-dzialaj
    aca-przez-kilkadziesiat-lat?src=nl_pp

    Bateryjki na metanol mialy byc juz za chwile .. minelo juz chyba
    ponad 5 lat i ciagle ich nie ma.

> [...]
    > bateryjno
    > - naftowo - korporacyjne i ich pazernosc nasz swiat moglby byc

    Nie daj sie nabrac na propagande spiskowa. Temat jest po prostu
    trudny, i postep powolny.
    A przemyslowi naftowemu w zasadzie nie zagraza - ot, zmienia
    kierunek poszukiwac, zainwestuja w uran, a w miedzyczasie stare sie
    zamortyzuje :-)

    J.

  • 19. Data: 2009-10-13 18:20:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > ale źródło ćwierć wata elektryki to już poważna brudna bombka.
    > Coś mi się widzi, że ten news to sajens fikszyn, w każdym razie w

    Jeśli technologia nie poszła przez ostatnie 30 lat do przodu, to nadal
    nie wygląda to tak źle:
    "Energia elektryczna dostarczana jest przez trzy radioizotopowe
    generatory termoelektryczne (MHW-RTG). Każdy generator ma 50,8 cm
    długości, 40,6 cm średnicy, masę 39 kg i zawiera około 4,5 kg plutonu
    238 w postaci ditlenku. Ogniwa termoelektryczne generatorów wykonane są
    z krzemu i germanu, a osłona zbudowana jest z berylu. Na początku misji
    generatory wytwarzały prąd stały o napięciu 30 V i łącznej mocy około
    475 W i ."
    Informacja o zasilaniu Voyagera 1 z Wikipedii.

    Mi wychodzi ze wzoru 1W=1Vx1A, że te źródło dostarczało ok. 15A prądu i
    działa do tej pory (obecnie chyba z 1/4 pierwotnej sprawności), a wagowo
    to jest duży 120Ah akumulator ołowiowy. Do zasilania małych samochodów
    miejskich miałoby to sens. Ale to już dyskusja na co najmniej pl.sci.fizyka.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 20. Data: 2009-10-13 18:38:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > to jest duży 120Ah akumulator ołowiowy. Do zasilania małych samochodów
    > miejskich miałoby to sens. Ale to już dyskusja na co najmniej

    No właśnie - gabaryt. Bo przy takich pastylkach jak na obrazku to
    najwyżej można pomachać ciekłym kryształkiem w zegarku...
    Z drugiej strony jak każdy kierowca będzie chciał jeździć na promile, to
    się szybko pokończą zasoby.
    Przypomnę jeszcze, że pluton jest jednym z najbardziej trujących
    pierwiastków (abstrahując od promieniotwórczości) i koszmarnie drogi.
    Ale to o plutonie, nikt z tego bateryjek raczej robić nie będzie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z
    kim.../