    From: mmrosz <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: E-420, E-620, obiektyw szerokokątny
    Date: Thu, 25 Jun 2009 06:52:24 -0700 (PDT)

    Witajcie ponownie,
    to mój drugi post na tej grupie,
    od poprzedniego sporo poczytałem, chodziłem, oglądałem.. a teraz
    pytam :)

    Potrzebuję nowej lekkiej i niedużej lustrzanki z szerokim obiektywem -
    to już wiem :)
    będę wykonywał zdjęcia z powietrza - latając na paralotni, aparat
    trzymając w ręku :)

    W odpowiedziach na poprzedni post sugerowaliście A-350, E-420, Pentaxa
    KM+, lekkie kompakty lub wynalazki typu flycam. Podaliście bardzo
    ciekawe linki do zdjęć robionych przez profesjonalistę (Pawła
    Młodkowskiego) Nikonami, generalnie odradzaliście zakup lustra, a
    wybór kompaktu. A ja się uparłem :) chcę zacząć od czegoś taniego,
    małego i uniwersalnego, ale lustra, a zdjęcia będę robił z powietrza i
    nie tylko :) A teraz konkrety:

    Najciekawszą z mojego punktu widzenia lustrzanką pod kątem wielkości i
    wagi jest Olympus E-420 129,5 x 91 x 53 mm (380g netto).
    Dwie rzeczy nie dają mi jednak spokoju:
    po pierwsze, brak stabilizacji matrycy,
    po drugie jeśli E-420 jest jeszcze gdzieś sprzedawany, to razem z
    obiektywem kitowym Zuiko 14-42 (miałem przyjemność bawić się nim przez
    chwilę, mechanicznie to klęska, chodzi ciężko na szerokim kącie, lżej
    po środku, może jakiś wadliwy egzemplarz?, w każdym razie byłem
    niemiło zaskoczony), a co za tym idzie, musiałbym kupić aparat z
    obiektywem kitowym, a później jeszcze obiektyw (szeroki)..

    Ze względu na dwie powyższe niedające mi spokoju zastanawiam się
    właśnie nad niewiele większym, niewiele cięższym i niestety sporo
    droższym E-620 130.0 x 94.0 x 60.0mm (475g netto), który jest
    wyposażony w stabilizację matrycy (która w moim przypadku będzie miała
    duże znaczenie??), można go kupić bez obiektywu, jest nową
    konstrukcją, a dodatkowo ma ekran uchylno-obrotowy :))

    Jest jeszcze E-450, niestety też bez stabilizacji, i generalnie
    niewiele różnic w stosunku do 420 :(

    Do tego chciałbym w niedalekiej przyszłości (a może już teraz?)
    dokupić obiektyw szerokokątny, oglądałem Zuiko 9-18mm (dla Olympusa o
    mniejszej matrycy będzie to odpowiednik 18-36mm) za ponad 2tyś, jest
    super, obraz bomba, chodzi pięknie!! ale drogi :( w tej samej cenie
    jest Sigma 10-20, nie mogę jednak doczytać, czy znajdę Sigmę 10-20 do
    Olympusa?

    Moje pytania:
    Czy E-620 to w moim przypadku dobry wybór?
    Jeśli tak, od jakiego obiektywu zacząć?
    Docelowo chciałbym dysponować dwoma obiektywami: coś szerokokątnego i
    coś wąskiego. Najchętniej zacząłbym od, któregoś z wyżej wymienionych
    szerokokątnych, ale cena mnie powala.. :( z drugiej strony, jeśli ten
    kitowy w E-620 chodzi tak jak ten co go oglądałem w 450.. A może macie
    inne propozycje?
    Jeśli na początek zdecyduję się na obiektyw kitowy, czy uda mi się go
    później sprzedać?

    Będę wdzięczny za wszelkie rady, uwagi i podpowiedzi :)

    Pozdrawiam,