    From: Mateusz Ludwin <n...@s...org>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: E-420, E-620, obiektyw szerokokątny
    Date: Thu, 25 Jun 2009 16:35:16 +0200

    mmrosz wrote:

    > Dwie rzeczy nie dają mi jednak spokoju:
    > po pierwsze, brak stabilizacji matrycy,

    Nic ci nie da podczas lotu.

    > po drugie jeśli E-420 jest jeszcze gdzieś sprzedawany, to razem z
    > obiektywem kitowym Zuiko 14-42 (miałem przyjemność bawić się nim przez
    > chwilę, mechanicznie to klęska, chodzi ciężko na szerokim kącie, lżej
    > po środku, może jakiś wadliwy egzemplarz?, w każdym razie byłem
    > niemiło zaskoczony),

    Raczej wadliwy, nic takiego nie ma. Kit jest bardzo dobrze wykonany (ale
    plastikowy).

> [...]
    > duże znaczenie??), można go kupić bez obiektywu, jest nową
    > konstrukcją, a dodatkowo ma ekran uchylno-obrotowy :))
    >
    > Jest jeszcze E-450, niestety też bez stabilizacji, i generalnie
    > niewiele różnic w stosunku do 420 :(
    >
    > Do tego chciałbym w niedalekiej przyszłości (a może już teraz?)
    > dokupić obiektyw szerokokątny, oglądałem Zuiko 9-18mm (dla Olympusa o
    > mniejszej matrycy będzie to odpowiednik 18-36mm) za ponad 2tyś, jest
    > super, obraz bomba, chodzi pięknie!! ale drogi :( w tej samej cenie
    > jest Sigma 10-20, nie mogę jednak doczytać, czy znajdę Sigmę 10-20 do

    On nie jest drogi, jest tańszy od Sigmy 10-20 i Tokiny 12-24 i lepszy od nich
    optycznie. Zakup Sigmy 10-20 dla Olympusa jest pozbawiony sensu.

    Ja mimo wszystko sugeruję kupić nie lustrzankę, a kompakt, np. LX3. Nie dość że
    jest mały i ma 24mm, to jeszcze filmy nakręcisz.