  • 21. Data: 2012-05-15 10:48:54
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    news:joquf8.748.0@poczta.onet.pl...
    > "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    >
    > Elektrony NIE przechodzą przez szybę kineskopu!

    Izolatory idealne sa tylko we wzorach matematycznych.

    > Większość z nich zatrzymuje się jednak na kryształach luminoforu...

    Gdzie wytwarza fale swiatla widzialnego.

    > Używasz pojęć których znaczenia nie rozumiesz...
    > Na dodatek nie ma w kineskopie prądu (ruchu elektronów)
    > pulsującego z częstotliwością światła widzialnego...
    > Siejesz dezinformację.

    Przeciez luminofor wytwarza swiatlo.

    > W zaprezentowanym doświadczeniu mamy do czynienia
    > z kondensatorem o pojemności (na oko) kilkudziesięciu pF
    > naładowanym do około 25kV a więc okładzina z folii alu
    > połączona z prawą puszką ma na początku eksperymentu
    > (zaraz po WYŁĄCZENIU TV) ładunek elektrostatyczny 25kV
    > względem uziemionej palcem puszki po lewej stronie...
    > Żadna magia, żadne prądy pulsujące z częstotliwością światła,
    > zauważ że telewizor jest w czasie działania "dzwonka" wyłączony.

    Faraday nazwal to "ladunkiem pozostalym". Elektrony wbite w szklo "wylaza"
    ze szkla przez jakis czas.

    > Tak, tak, wiemy - próżnia dla Ciebie nie jest próżnią tylko jest plazmą,
    > a plazma jest przewodnikiem (a pewnie nawet nadprzewodnikiem).
    > Znamy te idiotyzmy jakimi karmisz te grupy od długiego czasu....

    Nie ja jeden: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Plasma_scaling.svg
    S*

  • 22. Data: 2012-05-15 11:01:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Istotny jest pewnie fakt, że zużycie prądu niewielkie.
    >Taki jeden dzwonek dzwoni już od 1840 roku:
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_Electric_Bell

    To jest niewatpliwie bardzo ciekawe, ale troche nie na temat, bo to
    niby zwykla bateria, tylko sucha, i sie zuzywa.

    Ale i tak pogratulowac ... perpetum mobile ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2012-05-15 11:25:32
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Wojny wojnami, ale warto zauważyć, że wśród prezydentów
    > nie jeden był elektrykiem.

    Ważne dla mnie było by to, czy był elektrykiem znającym się na swojej
    rzeczy, czy raczej, jak z koziej dupy puzon...

  • 24. Data: 2012-05-15 12:06:25
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Niby gdzies o tym czytalem, ale co innego czytac, a co innego zobaczyc
    > http://www.youtube.com/watch?v=UdV_fEbRqss
    >
    > Zrodlo wysokiego napiecia troche ciekawe, szklo kineskopu przeciez nie
    > przewodzi.
    >
    > J.
    >
    > A na deser
    > http://www.youtube.com/watch?v=dmoDLyiQYKw

    Super pomysł na przerobienie telewizora na radio. Czego to ludzie nie wymyślą.

  • 25. Data: 2012-05-15 14:36:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > To jest niewatpliwie bardzo ciekawe, ale troche nie na temat,
    > bo to niby zwykla bateria, tylko sucha, i sie zuzywa.

    Jak najbardziej na temat - zasada działania identyczna.

    Myślisz że ten oparty na kondensatorze kineskopowym
    nigdy się nie zużyje (rozładuje)?

    > Ale i tak pogratulowac ... perpetum mobile ? :-)

    Absolutnie nie.

  • 26. Data: 2012-05-15 14:37:19
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-15 01:35, Michoo pisze:

    > Dlatego nie czytuję od pewnego czasu fizyki - masa paranauki, mało
    > sensownych tematów.

    Dobrze skonfigurowany KF załatwia połowę sprawy
    (supertrolli jest niewielu, trzy, cztery sztuki).

    Sensownych wątków rzeczywiście ostatnio mało.
    Zawsze można odgrzebać wątek o nitce (paradoks Bella) :)

    pzdr
    bartekltg

  • 27. Data: 2012-05-15 17:06:07
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Dnia 14-05-2012 o 00:25:45 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=UdV_fEbRqss

    > przewodzi.

    >Przewodzi :) ładunki ładnie przechodzą właśnie z synem zmaistrowaliśmy
    taki dzwonek i fajnie działa, nawet do minuty po wyłączeniu telewizora.
    Dzieciak (7lat) miał straszną radochę :)

    A mozesz ustalic jakie te ladunki sa - dodatnie czy ujemne?
    S*

  • 28. Data: 2012-05-15 17:19:30
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jak najbardziej na temat - zasada działania identyczna.
    >
    > Myślisz że ten oparty na kondensatorze kineskopowym
    > nigdy się nie zużyje (rozładuje)?

    Januszowi: "taki dzwonek i fajnie działa, nawet do minuty po wyłączeniu
    telewizora."

    A widziales Ty kiedykolwiek kondensator plaski?

    Napisales: "Po prostu ilość ładunku zgromadzona w kondensatorze
    złożonym z anody kineskopu i folii aluminiowej przed ekranem
    naładowanym do 25000V starczy na długą pracę takiego budzika
    zbudowanego z klipsa od puszki - z każdym uderzeniem w puszkę
    zabiera on z tego kondensatora odrobinę ładunku i przekazuje
    drugiej puszce, tej uziemionej."

    Twoj kondensator kineskopowy nie bardzo przypomina kondensator.

    Anoda jest czescia dziala elektronowego a nie kondensatora.
    Elektrony z dziala wala w szybe ("Większość z nich zatrzymuje się jednak na
    kryształach luminoforu...).

    Co sie z nimi dzieje?

    J.F. prosi o gleboka odpowiedz.
    S*

  • 29. Data: 2012-05-15 17:22:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_kk1 napisał:

    > Przewodzi :) ładunki ładnie przechodzą właśnie z synem zmaistrowaliśmy
    > taki dzwonek i fajnie działa, nawet do minuty po wyłączeniu telewizora.
    > Dzieciak (7lat) miał straszną radochę :)

    Edison, w tym mniej więcej wieku, planował zrobić elektrownię z kota.
    Też mu jakieś druciki podłączał do ogona.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2012-05-15 17:38:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 07:36:56 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Jak najbardziej na temat - zasada działania identyczna.

    Nie bardzo - bo jesli dobrze podejrzewaja to jest forma baterii chemicznej.

    > Myślisz że ten oparty na kondensatorze kineskopowym
    > nigdy się nie zużyje (rozładuje)?

    No wlasnie podejrzewam ze sie bardzo szybko "zuzyje", w koncu powierzchnia
    "dzyndzla" moze kilkaset razy mniejsza niz "okladki".
    Jesli pracuje dluzej, to trzeba szukac innego wytlumaczenia.

    > Absolutnie nie.

    140 lat ... skad wiesz czy w wsrodku nie ma magicznego kamyka od kosmitow
    :-)

    J.