  • 31. Data: 2012-05-15 19:47:17
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    news:4fb21871$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...

    > Izolatory idealne sa tylko we wzorach matematycznych.

    Czy sugerujesz może że niedoskonałość szkła jako izolatora
    jest odpowiedzialna za dyndanie tego klipsa między puszkami?

    > Gdzie wytwarza fale swiatla widzialnego.

    Jak zwykle piszesz coś tam prawdziwego ale w połączeniu z kontekstem
    w jakim się to pojawia nie ma to najmniejszego sensu... Co z tego że
    wytwarza skoro W CZASIE DOŚWIADCZENIA TV JEST WYŁĄCZONY?
    Oglądnij jeszcze raz film - zauważ że dzwonek dzwoni jak WYŁACZYSZ TV.
    Wtedy nie świeci. I żadne elektrony przez szkło kineskopu nie płyną.

    > Przeciez luminofor wytwarza swiatlo.

    Przecież woda płynie... A wróbelek ma jedno skrzydełko bardziej.
    Co to co napisałeś ma do rzeczy w kwestii działania dzwonka?????
    Skup się i ogarnij, bo bredzisz nieskończone farmazony...

    > Faraday nazwal to "ladunkiem pozostalym".
    > Elektrony wbite w szklo "wylaza" ze szkla przez jakis czas.

    A skąd biorą energię na wyłażenie przy wyłączonym telewizorze
    skoro zostały w to szkło wbite rozpędzane napięciem 25kV? :-)

    > Nie ja jeden: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Plasma_scaling.svg

    Nikt nie kwestionuje tutaj że plazma jest przewodnikiem...
    Kwestionuję tutaj prosty fakt, że w eksperymencie z dzwonkiem
    elektrostatycznym nie masz do czynienia z plazmą ani przechodzeniem
    elektronów przez szkło kineskopu!

  • 32. Data: 2012-05-15 20:04:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A widziales Ty kiedykolwiek kondensator plaski?
    >
    > Napisales: "Po prostu ilość ładunku zgromadzona w kondensatorze
    > złożonym z anody kineskopu i folii aluminiowej przed ekranem
    > naładowanym do 25000V starczy na długą pracę takiego budzika
    > zbudowanego z klipsa od puszki - z każdym uderzeniem w puszkę
    > zabiera on z tego kondensatora odrobinę ładunku i przekazuje
    > drugiej puszce, tej uziemionej."
    >
    > Twoj kondensator kineskopowy nie bardzo przypomina kondensator.
    >
    > Anoda jest czescia dziala elektronowego a nie kondensatora.
    > Elektrony z dziala wala w szybe ("Większość z nich zatrzymuje się
> [...]

    Widziałeś Ty kiedyś telewizor z kineskopem po zdjęciu obudowy?
    Jak nie, to zobacz...

    Znowu niby mówisz prawdę, ale w kontekście w jakim to mówisz
    nie ma to absolutnie żadnego sensu... Anoda oczywiście jest częścią
    działa elektronowego i dlatego elektrony się rozpędzają trafiając
    w szybę. Ta właśnie anoda, umieszczona blisko przedniej części
    ekranu telewizora w połączeniu z folią aluminiową trzymaną przed
    ekranem stanowi razem kondensator naładowany do około 25kV.

    Ale skoro uważasz, że to nie ładunek zgromadzony na kawałku folii
    względem potencjału ziemi napędza dzwonek to powtórz ten sam
    eksperyment tylko trzymaj folię uziemioną w czasie pracy TV
    i zaraz *po* wyłączeniu telewizora rozepnij ją od masy...
    Jestem pewny że wtedy te elektrony "wbite w szkło" co to przez
    minutę czy dwie Twoim zdaniem wyłażą ze szkła będą Ci napędzać
    dzwonek... Opisz nam rezultaty Twojego eksperymentu :-)

    > J.F. prosi o gleboka odpowiedz.

    Z tego co się orientuję J.F. nie potrzebuje adwokata...

  • 33. Data: 2012-05-15 20:09:21
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Kwestionuję tutaj prosty fakt, że w eksperymencie z dzwonkiem
    > elektrostatycznym nie masz do czynienia z plazmą ani przechodzeniem
    > elektronów przez szkło kineskopu!

    Jeszcze się zaraz okaże, że to energia orgonu dodatkowo spolaryzowana,
    przenika między wiązaniami kowalencyjnymi pomiędzy orbitalami atomowymi
    cząsteczek tworzących szkło... i ładuje kondensator :P :)
    pl.rec.radio.amatorskie już się użerała z naszym znajomym...
    On nie zrozumie nawet takiej podstawy naszej sztuczki z telewizorem:
    http://www.youtube.com/watch?v=-iykzxpnpjk
    Najlepiej nie karmić chyba, z głodu padnie... Choć sam nie wiem...

    PS. "A co to jest indukcja?" :))
    PS2. Ja oczywiście wiem :)

  • 34. Data: 2012-05-15 20:37:12
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > No wlasnie podejrzewam ze sie bardzo szybko "zuzyje", w koncu powierzchnia
    > "dzyndzla" moze kilkaset razy mniejsza niz "okladki".
    > Jesli pracuje dluzej, to trzeba szukac innego wytlumaczenia.

    > 140 lat ... skad wiesz czy w wsrodku nie ma magicznego kamyka od kosmitow
    > :-)

    Tak sobie czytam... czy nikt nie pamięta (no bo teraz to już tylko LCD), że
    do budowy kineskopu potrzebny jest grafit?

    --
    Desoft

  • 35. Data: 2012-05-15 21:29:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2012 o 19:47:17 Pszemol <P...@p...com> napisał(a):

    > A skąd biorą energię na wyłażenie przy wyłączonym telewizorze
    > skoro zostały w to szkło wbite rozpędzane napięciem 25kV? :-)
    Panowie, przy wyłączonym to NIE DZIAŁA, zrolbiliśmy eksperyment z synem i
    dzwonek działa jak tel jest włączony i może jeszcze minute po wyłączeniu,
    czyli na resztce łądunków elektrostatycznych ale potem przestaje.
    Na filmie może to być specjalnie zmanipulowane, proponuję samemu sprawdzić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 36. Data: 2012-05-15 21:33:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2012 o 17:06:07 Szczepan Bialek <s...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 14-05-2012 o 00:25:45 J.F. <j...@p...onet.pl>
    > napisa?(a):

    > taki dzwonek i fajnie dzia?a, nawet do minuty po wy??czeniu telewizora.
    > Dzieciak (7lat) mia? straszn? radoche :)
    >
    > A mozesz ustalic jakie te ladunki sa - dodatnie czy ujemne?
    Zmontujemy jutro jeszcze raz i pomierzę woltomierzem, ale wg mnie powinny
    być
    dodatnie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 37. Data: 2012-05-15 21:47:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 21:29:14 +0200, janusz_kk1 napisał(a):
> [...]
    > czyli na resztce łądunków elektrostatycznych ale potem przestaje.
    > Na filmie może to być specjalnie zmanipulowane, proponuję samemu sprawdzić.

    A sprobuj to przetrzymac dluzej - bardzo mnie ciekawi czy to moze dzialac
    dowolnie dlugo, czy tylko pare minut.

    J.

  • 38. Data: 2012-05-15 23:44:47
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.05.2012 01:14, Michoo pisze:

    > To jest elektryczność STATYCZNA. Szkło kineskopu robi za izolator
    > kondensatora.

    Ale na tym filmie musi płynąć prąd, inaczej nie była by wykonywana praca
    i blaszka by nie skakała. Więc pojemność musi się w końcu rozładować. A
    jak widać nie rozładowuje się.
    Z nieprzyjemnego doświadczenia wiem, że ekran elektryzuje się do sporego
    napięcia. Wystarczy przemyć jakimś płynem przewodzącym, kopnie solidnie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 39. Data: 2012-05-15 23:52:08
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 15.05.2012 21:47, J.F. pisze:

    > A sprobuj to przetrzymac dluzej - bardzo mnie ciekawi czy to moze dzialac
    > dowolnie dlugo, czy tylko pare minut.

    Jutro spróbuję z córką sprawdzić. Akurat ma elektrostatykę w szkole,
    może się zainteresuje. Ale myślę, że to będzie działać tak długo jak
    telewizor jest włączony. Najlepszym sprawdzeniem będzie rozładowanie
    pojemności tej folii i sprawdzenie, czy ruszy ponownie po odłączeniu
    uziemienia.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 40. Data: 2012-05-16 00:00:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys"
    > Wystarczy przemyć jakimś płynem przewodzącym, kopnie solidnie.

    Rtęcią? ;-)

    Robert