    From: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Date: Tue, 15 May 2012 10:48:54 +0200

    news:joquf8.748.0@poczta.onet.pl...
    > "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    >
    > Elektrony NIE przechodzą przez szybę kineskopu!

    Izolatory idealne sa tylko we wzorach matematycznych.

    > Większość z nich zatrzymuje się jednak na kryształach luminoforu...

    Gdzie wytwarza fale swiatla widzialnego.

    > Używasz pojęć których znaczenia nie rozumiesz...
    > Na dodatek nie ma w kineskopie prądu (ruchu elektronów)
    > pulsującego z częstotliwością światła widzialnego...
    > Siejesz dezinformację.

    Przeciez luminofor wytwarza swiatlo.

    > W zaprezentowanym doświadczeniu mamy do czynienia
    > z kondensatorem o pojemności (na oko) kilkudziesięciu pF
    > naładowanym do około 25kV a więc okładzina z folii alu
    > połączona z prawą puszką ma na początku eksperymentu
    > (zaraz po WYŁĄCZENIU TV) ładunek elektrostatyczny 25kV
    > względem uziemionej palcem puszki po lewej stronie...
    > Żadna magia, żadne prądy pulsujące z częstotliwością światła,
    > zauważ że telewizor jest w czasie działania "dzwonka" wyłączony.

    Faraday nazwal to "ladunkiem pozostalym". Elektrony wbite w szklo "wylaza"
    ze szkla przez jakis czas.

    > Tak, tak, wiemy - próżnia dla Ciebie nie jest próżnią tylko jest plazmą,
    > a plazma jest przewodnikiem (a pewnie nawet nadprzewodnikiem).
    > Znamy te idiotyzmy jakimi karmisz te grupy od długiego czasu....

    Nie ja jeden: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Plasma_scaling.svg
    S*