  • 11. Data: 2012-05-14 14:35:20
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:joqfmb$rm$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Szczepan Bialek" napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci

    > No i jak wejda, to tam zostaja na 20 lat. A warstwa izolatora cieniutka, w
    > um liczona
    >
    > Nie wiem - warunki w kineskopie takie ze przechodza ?

    Nie. Po prostu ilość ładunku zgromadzona w kondensatorze
    złożonym z anody kineskopu i folii aluminiowej przed ekranem
    naładowanym do 25000V starczy na długą pracę takiego budzika
    zbudowanego z klipsa od puszki - z każdym uderzeniem w puszkę
    zabiera on z tego kondensatora odrobinę ładunku i przekazuje
    drugiej puszce, tej uziemionej.

  • 12. Data: 2012-05-14 18:26:49
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > No i jak wejda, to tam zostaja na 20 lat. A warstwa izolatora cieniutka, w
    > um liczona
    >
    > Nie wiem - warunki w kineskopie takie ze przechodza ?

    To doswiadczenie swiadczy ze przechodza. Jak nie ma dzwonka to przechodza do
    powietrza.

    W ROM zostaja wstrzelone jednym strzalem. W kineskop elektrony sa
    wstrzeliwane 24 razy na sekunde (w to samo miejsce).

    Ja wierze L. Lorenzowi ze swiatlo to "oscylatory flow of electrons". Szyba
    jest izolatorem dla pradu stalego ale wrecz nadprzewodnikiem dla pradu
    pulsujacego z czestoscia swiatla (widzialnego).

    Zadales pytanie: "W sumie to nawet powazne pytanie, do glebokiej
    odpowiedzi."

    A odpowiedz jest tez pytaniem: "Czy proznia jest przewodnikiem czy
    izolatorem?"

    Dla Lorenza jest przewodnikiem dla Lorentza izolatorem.

    A jak u Ciebie?
    S*

  • 13. Data: 2012-05-14 18:38:08
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-05-2012 o 00:25:45 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=UdV_fEbRqss
    >
    > Zrodlo wysokiego napiecia troche ciekawe, szklo kineskopu przeciez nie
    Przewodzi :) ładunki ładnie przechodzą właśnie z synem zmaistrowaliśmy
    taki dzwonek i fajnie działa, nawet do minuty po wyłączeniu telewizora.
    Dzieciak (7lat) miał straszną radochę :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2012-05-14 19:40:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    > To doswiadczenie swiadczy ze przechodza.
    > Jak nie ma dzwonka to przechodza do powietrza.

    Elektrony NIE przechodzą przez szybę kineskopu!

    > W ROM zostaja wstrzelone jednym strzalem. W kineskop elektrony
    > sa wstrzeliwane 24 razy na sekunde (w to samo miejsce).

    Większość z nich zatrzymuje się jednak na kryształach luminoforu...

    > Ja wierze L. Lorenzowi ze swiatlo to "oscylatory flow of electrons". Szyba
    > jest izolatorem dla pradu stalego ale wrecz nadprzewodnikiem dla pradu
    > pulsujacego z czestoscia swiatla (widzialnego).

    Używasz pojęć których znaczenia nie rozumiesz...
    Na dodatek nie ma w kineskopie prądu (ruchu elektronów)
    pulsującego z częstotliwością światła widzialnego...
    Siejesz dezinformację.

    W zaprezentowanym doświadczeniu mamy do czynienia
    z kondensatorem o pojemności (na oko) kilkudziesięciu pF
    naładowanym do około 25kV a więc okładzina z folii alu
    połączona z prawą puszką ma na początku eksperymentu
    (zaraz po WYŁĄCZENIU TV) ładunek elektrostatyczny 25kV
    względem uziemionej palcem puszki po lewej stronie...
    Żadna magia, żadne prądy pulsujące z częstotliwością światła,
    zauważ że telewizor jest w czasie działania "dzwonka" wyłączony.

> [...]
    > izolatorem?"
    >
    > Dla Lorenza jest przewodnikiem dla Lorentza izolatorem.

    Tak, tak, wiemy - próżnia dla Ciebie nie jest próżnią tylko jest plazmą,
    a plazma jest przewodnikiem (a pewnie nawet nadprzewodnikiem).
    Znamy te idiotyzmy jakimi karmisz te grupy od długiego czasu....

  • 15. Data: 2012-05-14 19:40:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
> [...]
    periments_franklin_bells_lightning_detector.htm

    > To jest elektryczność STATYCZNA. Szkło kineskopu robi za izolator
    > kondensatora.

    Według Szczepana, szkło kineskopu to jest nadprzewodnik :-)))))

  • 16. Data: 2012-05-14 20:50:07
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=UdV_fEbRqss
    >
    > Zrodlo wysokiego napiecia troche ciekawe, szklo kineskopu przeciez nie

    Nie mów, ze nie znasz zjawiska indukcji... (nie mylic z indukcyjnoscia)...?
    Stara sztuczka z czasów mojej podstawówki (czyli przed stanem wojennym)...
    :))
    Tylko zródlem byla chyba maszyna elektrostatyczna, ladujaca butelke
    lejdejska, kulka na nitce, dwie plytki polaczone z butelka, kulke poruszyc i
    robila "tiki-taki" :)

    > J.
    >
    > A na deser
    > http://www.youtube.com/watch?v=dmoDLyiQYKw

    Sztuczka ze zmiana przerwy czasowej miedzy kolejnymi zadzialaniami silnika
    krokowego w stacji, w 1541 odpowiada za to bodajze komórka 106, czyli ze
    strony zerowej... Raczej nie nalezy tego robic ze sprawnymi napedami. Pare
    dni temu obejrzalem podobny temat, z uzyciem wycinarki laserowej, czy co tam
    bylo, tez sztuczka z odpowiednim sterowaniem silnika krokowego :)

    --
    Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
    ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.

  • 17. Data: 2012-05-14 20:54:00
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Według Szczepana, szkło kineskopu to jest nadprzewodnik :-)))))

    Ćśśś... bo się zaraz wojna patentowa rozwinie i okaże, że piorunochron
    wynalazł nie Franklin, a jakiś chłopina, co krowę przy dojeniu nie od tej
    strony chwycił. I ćśśś, bo cię megatrony z mikroweli zaatakują klajstronami
    :))) Pl.rec.radio.amatorskie zna ten przypadek :))

  • 18. Data: 2012-05-14 20:54:42
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Indukcje, pojemnosci - one wszystkie maja jedna wade - prad chwile plynie,
    > a potem nie.
    >
    > A to bydle dzwoni i dzwoni i dzwoni, jakby nie zamierzalo przestac ..

    Jest takie przysłowie - diabel tkwi w szczegółach :))

  • 19. Data: 2012-05-14 22:16:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Ćśśś... bo się zaraz wojna patentowa rozwinie i okaże,
    > że piorunochron wynalazł nie Franklin [...]

    Wojny wojnami, ale warto zauważyć, że wśród prezydentów
    nie jeden był elektrykiem.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2012-05-15 01:35:50
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.05.2012 19:40, Pszemol wrote:
    > "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
    >
    > Według Szczepana, szkło kineskopu to jest nadprzewodnik :-)))))
    Dlatego nie czytuję od pewnego czasu fizyki - masa paranauki, mało
    sensownych tematów.

    Michoo