eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDziwne zachowanie wyświetlacza na HD44780 - sterowanie 4bitoweDziwne zachowanie wyświetlacza na HD44780 - sterowanie 4bitowe
  • Data: 2014-01-11 22:44:32
    Temat: Dziwne zachowanie wyświetlacza na HD44780 - sterowanie 4bitowe
    Od: "kk" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziwna sprawa ...
    Jest wyświetlacz LCD 4x 20 znaków na układzie HD44780 .

    https://www.sparkfun.com/datasheets/LCD/HD44780.pdf

    Zgodnie z instrukcją ze str 46 po właczeniu zasilania wyświetlacz ustawia
    się w trybie 8-bitowym.
    Aby przejść na 4 bity jest opisana procedurka.
    Wszystko działa.
    Znaczy się : włączam zasilanie, procesor przestawia toto na 4 bity i śmiga.

    Ale ...

    Po wykonaniu resetu procesora bez wyłączania zasilania
    opisana w pdf-ku procedura przełącza wyświetlacz na tryb 8-bitowy.
    I pokazują się krzaczki.
    Kolejny reset i mamy ponownie tryb 4-bitowy.
    I tak w kółko.

    Czy to normalne czy ja coś porąbałem ?
    A może jest sposób aby sprawdzić w jakim trybie aktualnie pracuje
    wyświetlacz ?

    kk