  • 1. Data: 2010-09-04 10:55:57
    Temat: Dysk zewnetrzny - maly problem
    Od: "Adam Zielinski" <a...@o...pl>

    Witam grupowiczow

    Mam maly problem. Kupilem dysk zewnetrzny Transcend 500GB - dysk jest dobry,
    ladnie sie prezentuje, spelnia swoje zadania - tylko z malym wyjatkiem...,
    nie chce przenosic bardzo duzych plikow, powyzej chyba 3GB. Kupilem go do
    filmow, i duze pliki tez chcialbym przenosic! Czy mozna to jakos obejsc?
    Zastanawialem sie tez nad dyskiem PQI 500GB - ktory model wybrac? -
    ostatecznie wybralem Transcend. Czy gdybym wybral PQI moglbym przenosic
    bardzo duze pliki - tamten nie ma takich ograniczen? Znawcow i znajacych z
    praktyki, doswiadczenia te dyski prosze o wskazowki..., w tej konkretnej
    kwestii.

    Dziekuje. Pozdrawiam
    Adamos

  • 2. Data: 2010-09-04 11:04:14
    Temat: Re: Dysk zewnetrzny - maly problem
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Zielinski" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobry, ladnie sie prezentuje, spelnia swoje zadania - tylko z malym
    > wyjatkiem..., nie chce przenosic bardzo duzych plikow, powyzej chyba 3GB.

    Co się dzieje? Napisałeś wszystko oprócz najważniejszego.

  • 3. Data: 2010-09-04 11:08:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:55:57 +0200, Adam Zielinski napisał(a):

> [...]
    > praktyki, doswiadczenia te dyski prosze o wskazowki..., w tej konkretnej

    Może gdybyś na dysku założył sobie system plików NTFS działałoby lepiej? :)

    "The gift is the blessing of the giver."

  • 4. Data: 2010-09-04 11:33:15
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Tak jak napisał kolega powyżej, przyczyną jest
    format partycji założonej na tym dysku.

    Fabrycznie te dyski są mają system plików FAT32.
    Daje to ograniczenie rozmiaru pojedyńczego pliku
    do 4GB.

    Przeformatuj dysk na system plików NTFS a problem
    powinien zniknąć :)

  • 5. Data: 2010-09-04 11:42:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Aleksander" napisał:

    > Przeformatuj dysk na system plików NTFS a problem
    > powinien zniknąć :)

    Zaczną się wtedy inne - np. odtwarzacz DVD nie będzie "umiał" NTFS, a wszak
    wątkotwórca pisał, że kupił ten dysk do filmów.

    JoteR

  • 6. Data: 2010-09-04 12:23:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    > Zaczną się wtedy inne - np. odtwarzacz DVD nie będzie "umiał" NTFS, a wszak
    > wątkotwórca pisał, że kupił ten dysk do filmów.

    Dlaczego wyskoczyłeś z odtwarzaczem DVD? Przecież wykorzystanie dvd nie ma
    sensu.

  • 7. Data: 2010-09-04 13:03:11
    Od: "Adam Zielinski" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Przeformatuj dysk na system plików NTFS a problem
    > powinien zniknąć :)

    OK, dzieki - juz wszystko rozumiem! :)

    Pozdrawiam.
    Adamos

  • 8. Data: 2010-09-04 16:34:37
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "qwerty" napisał:

    > Dlaczego wyskoczyłeś z odtwarzaczem DVD?

    Dlatego, że mój znajomy miał ostatnio taki problem. Więc skoro mowa o
    filmach, to warto wziąć pod uwagę i ten aspekt, że niektóre stacjonarne
    odtwarzacze DVD (Divx, MPEG etc.) nie potrafią odtworzyć plików
    umieszczonych na pamięci zewnętrznej z systemem plików NTFS.

    > Przecież wykorzystanie dvd nie ma sensu.

    Więcej niż powyższe zdanie.

    JoteR

  • 9. Data: 2010-09-04 16:40:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > (Divx, MPEG etc.) nie potrafią odtworzyć plików umieszczonych na pamięci

    Zacznijmy od tego, że autor ma problem z dużymi plikami. Domniemam, że chodzi mu
    o matroskę mkv (avi ma limit do 2 GB). Domniemam, że chodzi mu o filmy 720p,
    1080p kodowane w h.264/x.264 a tego nie ruszy żaden dvd. Dlatego się pytam -
    dlaczego wyskoczyłeś z tym dvd, skoro fizycznie nie da rady zdekodować
    strumienia?

  • 10. Data: 2010-09-04 20:06:06
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-04 12:55, Adam Zielinski pisze:
> [...]
    > praktyki, doswiadczenia te dyski prosze o wskazowki..., w tej konkretnej

    Sformatowałeś ten dysk przed używaniem?

    --
    animka