  • 61. Data: 2009-01-25 18:05:54
    Temat: Re: Dynamika sceny>matrycy>odbitki
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Lepiej nie pokazywać w ogóle.
    > Lepiej odwołać te 2950 z 3000 jutrzejszych prezentacji w kraju, które
    > będą miały miejsce, bo założę się, że właśnie w tylu przypadkach zeżre
    > światła i cienie nie mówiąc o dominantach wszelkiej maści.

    Zdecydowanie. lepiej isc na spacer niz robic byle co.

    > Napisałem jak w dwadzieścia sekund mając tylko krzywą poprawić
    > wyświetlanie zdjęć - jak ktoś chce może stosować, jak ktoś uważa, że
    > to półśrodek niech wyłączy prąd i pójdzie do domu :)

    Spieprzyc a nie poprawic.
    Jedyne co osiagniesz to brak odciecia skrajnych wartosci.
    O ile by wystapilo, bo to wcele nie jest pewne...

    Rownie dobre moglbys doradzac zamiane zdjecia na b&w jako
    metode na unikniecie dominanty barwnej. Tez bedzie dzialac ;)

  • 62. Data: 2009-01-25 18:07:25
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Dyskusja Jakuba z Jankiem jest dla mnie niestrawna i nie wnosi nic
    > nowego. Jakub ma jak zwykle podejście fizyka(weźmy idealną kulę i
    > pomińmy tarcie oraz opory powietrza...) ;)

    Idealna (nooo prawie) kula istnieje, wystarczy chciec.
    http://tinylink.com/?3uEhTZEGKW

    > A ja właśnie otrzymałem zdjęcia z fotosika. Jak na 50gr za odbitkę
    > 10x15 to jest całkiem dobrze. Fotosik chyba drukuje te zdjęcia bez
    > poprawek, bo zdjęcie o niedużej dynamice, ale dość ciemne wyszło
    > ciemne i z czarnymi cieniami. Widzę też, że muszę dużo bardziej
    > rozjaśniać cienie niż do oglądania na monitorze, bo wychodzą mi
    > czarne plamy. Muszę jeszcze sprawdzić te same pliki w kodaku. 2x
    > drożej, ale oni chyba dopasowują jasność zdjęcia do wydruku.

    Nie prosciej znalezc lab, ktory uzywa color managementu?
    Mialbys odbitki dobre od strzalu. W ramach ograniczen
    technologii oczywiscie...

    > Będę miał więcej czasu, to zeskanuję zdjęcia i pokażę
    > oryginalne pliki, z których były robione odbitki.

    Co wtedy zobaczymy? ;)

  • 63. Data: 2009-01-25 18:11:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Zdecydowanie. lepiej isc na spacer niz robic byle co.

    Zatem jutro na spacer powinno się wybrać około 20 mln Polaków.

    > Spieprzyc a nie poprawic.

    No to ja będę tak pieprzyć nadal. Ku uciesze innych, mówiących
    ''nareszcie coś widać sensownie''. Co zostało empirycznie potwierdzone
    wielokrotnie.

    > Jedyne co osiagniesz to brak odciecia skrajnych wartosci.

    Po pierwsze - to jest najważniejsze - oko jest na odcięcia najmniej
    tolerancyjne.
    Po drugie - nie mówię o przesunięciu, mówię o zmianach nieliniowych.

    > O ile by wystapilo, bo to wcele nie jest pewne...

    Nie jest - wszyscy widzieli, ale nie jest...

    > Rownie dobre moglbys doradzac zamiane zdjecia na b&w jako
    > metode na unikniecie dominanty barwnej. Tez bedzie dzialac ;)

    Ale nie powoduje zachwytu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 64. Data: 2009-01-25 18:14:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:
    > Tak naprawdę, Pana obrazek wykazuje tylko dokładność na poziomie 64
    > odcieni na kanał, a jak wiadomo z karty wychodzi cztery razy tyle.
    > Pomiędzy każdą z liczb występuje jeszcze trzy pośrednie. Kupa informacji.

    Na obrazku znajdują się wszystkie możliwe odcienie (256 odcieni na
    kanał, skok co dwa piksele). Nie mam pojęcia, skąd 64.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...i żeby każdy miał lizaka i watę z cukru bym chciał!/

  • 65. Data: 2009-01-25 18:17:57
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-24 14:19:39 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Białych nie, czarnych - tak. Wtłoczenie zbyt dużej dynamiki do danego
    > wyświetlacza bez zastosowania odpowiedniego tonemappingu (np. gammy)
    > zaowocuje tak szybkim spadkiem jasności w cieniach, że pojawią się tam
    > prawie czarne plamy.

    Ekhm. Zasadniczo pleciesz głupoty delikatnie mówiąc. Zjawisko które
    opisujesz nie ma wiele wspólnego z tonemappingiem, a w całości mieści
    się w zagadnieniach Color Managemetu.

    de Fresz

  • 66. Data: 2009-01-25 18:26:25
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Na obrazku znajdują się wszystkie możliwe odcienie (256 odcieni na
    > kanał, skok co dwa piksele). Nie mam pojęcia, skąd 64.

    Paski gradientów zawierają 256 odcieni, rzeczywiście, ale przydatność
    gradientu tej wielkości, do oceny wzrokowej, jest znikoma. To się robi
    na całym ekranie, a i powiększenie się przydaje.

    Cyfry natomiast to dobry test. Są jednak z krokiem co 4.

    tło - 0
    1 - 4
    2 - 8
    3 - 12 itd

    256/4 = 64 i taka jest właśnie dokładność ww testu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 67. Data: 2009-01-25 18:35:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > Paski gradientów zawierają 256 odcieni, rzeczywiście, ale przydatność
    > gradientu tej wielkości, do oceny wzrokowej, jest znikoma. To się robi
    > na całym ekranie, a i powiększenie się przydaje.

    No, to już trzeba sobie powiększyć bez interpolacji razy współczynnik
    całkowity.

> [...]
    > 2 - 8
    > 3 - 12 itd
    > 256/4 = 64 i taka jest właśnie dokładność ww testu.

    A tak, nie mieściło się więcej czytelnie przy pierwotnych wymiarach, a
    gęściej nie potrzebowałem.
    Zrobiłem to kilka lat temu na swoje potrzeby, ale poszło w świat i
    ludzie z tego korzystają nie mając możliwości skalibrowania sprzętu w
    sposób profesjonalny. Szczególnie przydaje się to ''na imieninach u
    cioci'', gdy trzeba na tv pochwalić się zdjęciami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /człowiek na zdjęciu powinien być uśmiechnięty/

  • 68. Data: 2009-01-25 18:37:11
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Skaluje, nie przesuwa.

    Przesuwa, bo po adaptacji do ciemności łatwiej "przepalić" siatkówkę, a
    po adaptacji do światła punkt czerni jest dużo wyżej, niż np. w
    warunkach pokojowych.

    > Ale to i tak szczegół, chodzi o to jak szybko
    > ciemnieją dla nas cienie. Czym ciemniejszy wyświetlacz, tym szybciej.

    A mnie się wydaje, że przy tych wielkościach luminancji, jakie mają
    wszelkiego rodzaju wyświetlacze, wciąż jesteśmy na stromym zboczu wykresu.

  • 69. Data: 2009-01-25 18:43:48
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-25 18:18:09 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > No, czyli drukarka się wyrobiła. Na karmazynowych kwiatkach jednakże
    > nie wyrobiłaby się, prawdaż?
    >
    > Okej, pominąwszy wszystkie do tej pory jałowe dyskusje - jak jest
    > metoda na konwersję plików srgb, by dało się je oglądać na byle jakim
    > rzutniku pominąwszy brak metody?

    System CM - również ten wbudowany w system operacyjny - zrobi to sam w
    locie. Wszystko co trzeba mieć, to określoną przestrzeń docelową. Nie
    na oko, tylko sprzętem pomiarowym. Oczywiście można poleźć naokoło (a
    czasem trzeba), ale jeśli da się inaczej, to po co?

    > Wszystkie pliki wrzucane w sieć jeśli nie określa się inaczej tak są
    > traktowane.

    1. To Ty określiłeś ten plik.
    2. Nie wszystkie.

    de Fresz