  • 51. Data: 2011-01-31 20:24:27
    Temat: Re: Dynamika(DR) w aparatach?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JA:

    > Nie, bo to też nie znaczy nic innego jak dynamika. Właśnie pojemność i
    > dynamika to synonimy w tym przypadku. Nawet angielskie range - zakres,
    > precyzyjnie określa o co chodzi. Zakres ma zwyczaj się zaczynać i
    > kończyć. A meritum IMHO leży właśnie w terminie DR.

    Nie ucz mnie proszę co to jest dynamika.

    > Cała ta dyskusja to pomieszanie pojęć. Od samego początku. Paweł zadał
    > pytanie czy dobrze rozumie, na co mu odpowiedziałem, że źle. Bo nie ma
    > DR osobnej w światłach i osobnej w cieniach, czy w średnich tonach.

    A dynamika liczona od poziomu 30% szarości to niby co jest? O to się
    rozchodzi, że od 30% do górnego ograniczenia jest mniej więcej stała od
    ładnych paru lat.

  • 52. Data: 2011-01-31 20:43:52
    Od: pawik <p...@t...pl>

    At 29 Jan 2011 13:43:48 +0100 "Paweł W." wrote:
    > Proszę wyjaśnijcie mi, czy dobrze rozumiem postęp w DR we współczesnych
    aparatach

    Postep postepem, ale i tak dynamice matryc poki co daleko do ludzkiego
    wzroku, oj daleko.
    Pawik

  • 53. Data: 2011-01-31 21:53:49
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-01-31 21:21:19 +0100, darzur <z...@g...skasujto.com> said:

    > W sumie konkretnie zapytał. Przecież dynamika to rozpiętość między
    > maksymalnym osiągalnym sygnałem a poziomem szumu. W takiej sytuacji trudno
    > mówić o dynamice w światłach i w cieniach. Zresztą co za różnica czy
    > rozszerzą pojemność świateł czy obniżą poziom szumów jeżeli rozpiętość
    > zostanie taka sama? 14EV to 14EV niezależnie od tego czy uzyskiwane niskim
    > szumem w cieniach czy dużą pojemnością świateł. Kwestia tylko tego czy
    > naświetlisz to tak aby tę dynamikę wykorzystać.

    Niektórzy jak widać mają poważny problem ze zrozumieniem tego.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2011-01-31 21:55:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-01-31 21:24:27 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Nie ucz mnie proszę co to jest dynamika.

    Nie uczę Cię. Sam się musisz nauczyć.

    > A dynamika liczona od poziomu 30% szarości to niby co jest? O to się
    > rozchodzi, że od 30% do górnego ograniczenia jest mniej więcej stała od
    > ładnych paru lat.

    Tak jest.

  • 55. Data: 2011-01-31 22:00:44
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 21:24:27 +0100, Mateusz Ludwin wrote:

    > A dynamika liczona od poziomu 30% szarości to niby co jest? O to się
    > rozchodzi, że od 30% do górnego ograniczenia jest mniej więcej stała od
    > ładnych paru lat.

    I liczysz na to, ze to ,,od 30% do górnego ograniczenia'' się jakos zmieni w
    przyszlosci?

    Cyfra jest takim medium, ktore w swiatlach się konczy ostro, w cieniach
    nie (bo szum).

    PS. Ty tak serio w tym watku? Czy to jakas podpucha ktora nie do konca chwytam?
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 56. Data: 2011-01-31 22:11:16
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-01-30 12:27, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Duże wytwórnie raczej nie zatrudniają idiotów, ale przyjęło się pewnie,
    > że tworzy się nagranie pod mp3 z gównianymi słuchawkami i radio
    > samochodowe z kilowatowym subwooferem. Efekty nie mogą być dobre. Dobry
    > master został wyparty do muzyki klasycznej, bardziej tradycyjnego folka
    > i nielicznych muzyków bluesowych i rockowych, którzy mają dość siły
    > przebicia by mieć własną wytwórnię lub wymusić na innych dobrą robotę.

    Jeszcze jazz. Bardzo wiele wspolczesnych wydawnictw jazzowych to
    swietnie zrealizowane plyty. Generalnie wszystko co nie jest
    mainstreamem dalej trzyma klase.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 57. Data: 2011-01-31 22:12:32
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-01-30 14:02, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Dziś tak dobrze nagrywa już chyba tylko Deutsche Grammophon :)

    DG wcale nie nagrywa az tak dobrze. Oni sobie zrobili dosc mocno swoj
    "signature sound", ktory wcale nie jest idealny i momentami - dla mnie -
    jest przerysowany.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 58. Data: 2011-02-01 01:03:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Michal Tyrala:

    > I liczysz na to, ze to ,,od 30% do górnego ograniczenia'' się jakos zmieni w
    > przyszlosci?

    To nie ja zadałem to pytanie.

    > Cyfra jest takim medium, ktore w swiatlach się konczy ostro, w cieniach
    > nie (bo szum).

    W Fuji rozciągnęli.

  • 59. Data: 2011-02-01 01:05:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze darzur:

> [...]
    > mówić o dynamice w światłach i w cieniach. Zresztą co za różnica czy
    > rozszerzą pojemność świateł czy obniżą poziom szumów jeżeli rozpiętość

    To, że człowiekowi wolno zapytać, czemu ciągną tylko od dołu, zamiast zabrać
    się za pojemność.

  • 60. Data: 2011-02-01 01:25:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JA:

    > Nie uczę Cię. Sam się musisz nauczyć.

    Definiuję sobie dynamikę w światłach jako zakres od 30% szarości
    przyjmowanej przez światłomierz i soft aparatu do granicy przepalenia, a
    dynamikę w cieniach od 30% szarości w dół do granicy szumu. Całkowita
    dynamika to suma dynamiki w światłach i cieniach.

    Czepiasz się moich potocznych sformułowań dla samego czepiania.

    Gdzie byłeś wtedy, kiedy na prfc przegadaliśmy kilka tysięcy postów na temat
    dynamiki i różnych koncepcji jej powiększenia?