  • 61. Data: 2011-02-01 01:47:41
    Temat: Re: Dynamika(DR) w aparatach?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Papiernik:

    > Jeszcze jazz. Bardzo wiele wspolczesnych wydawnictw jazzowych to
    > swietnie zrealizowane plyty. Generalnie wszystko co nie jest
    > mainstreamem dalej trzyma klase.

    Prog rock też już niestety leży. Poza jazzem i klasyką nie warto dawać za
    nowe płyty więcej niż 15 zł.

  • 62. Data: 2011-02-01 01:49:16
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Andrzej Libiszewski:

    > Dziś tak dobrze nagrywa już chyba tylko Deutsche Grammophon :)

    Te nowe nagrania DG sa podobno średnie. Ja mam tylko jednego Zimermana z
    koncertami Chopina i jest OK.

  • 63. Data: 2011-02-01 01:50:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze darzur:

    > To prawda. Wystarczy posłuchać kilku starych płyt CD takich wytwórni jak
    > Chesky, DMP, Telarc, Blue Note czy Stockifish. Brzmią dużo lepiej niż
    > wiekszość tego co obecnie nagrywane jast na DVD-Audio.

    Pop (!) z lat 80 jest nagrany z jakością nieosiągalną dla 99% dzisiejszych
    wydawnictw.

  • 64. Data: 2011-02-01 01:58:42
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Andrzej Libiszewski:

    > Jeśli jest jedyne to tak. Ale muzyka symfoniczna z YT... to chyba
    > ostateczność.

    To nie jest takie niewyobrażalne, biorąc pod uwagę to co piszesz niżej. To
    nie mp3 totalnie rozwala nagranie, tylko kompresja dynamiki. mp3 trochę
    zmienia brzmienie, a kompresja robi taką pulpę z dźwięku, że poza melodią
    nic nie słychać.

  • 65. Data: 2011-02-01 11:04:20
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 23:11:16 +0100, Mateusz Papiernik napisał(a):

    > Jeszcze jazz. Bardzo wiele wspolczesnych wydawnictw jazzowych to
    > swietnie zrealizowane plyty.

    Zgoda, acz wierzę nan słowo, bo jazzu akurat nie trawię :)

    > Generalnie wszystko co nie jest
    > mainstreamem dalej trzyma klase.

    A to zależy trochę od tego, co uznajemy za mainstream.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

  • 66. Data: 2011-02-01 11:06:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 23:12:32 +0100, Mateusz Papiernik napisał(a):

    > DG wcale nie nagrywa az tak dobrze. Oni sobie zrobili dosc mocno swoj
    > "signature sound", ktory wcale nie jest idealny i momentami - dla mnie -
    > jest przerysowany.

    Tu już rzecz gustu, w każdym razie nie zdarza im się siłowa kompresja
    dynamiki do połowy (lub mniej) możliwości medium i clipping.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 67. Data: 2011-02-01 11:11:08
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 02:49:16 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Rzecze Andrzej Libiszewski:

    > Te nowe nagrania DG sa podobno średnie. Ja mam tylko jednego Zimermana z
    > koncertami Chopina i jest OK.

    Cóż, sprawdziłem i najnowsze wydawnictwa DG jakie mam są nagrane w 1999r,
    więc być może tak jest, że nowe już nie są tej klasy.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

  • 68. Data: 2011-02-01 11:11:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-31 20:20, Mateusz Ludwin pisze:

    > To jest jasne.

    Nie wiem.

    > Ale można też rozwijać światła i zostawić to tak jak jest. Szum się wtedy
    > nie zwiększy.

    Ale zastanów się. Powiedzmy że masz lepszą matrycę która ma wyższą dynamikę
    o 2EV (niech będzie, że "w światłach" - czyli pozwala większą ekspozycję
    bezwzględną, ale to w sumie bez znaczenia bo mechanizm jest taki sam).
    Konstruktorzy do spółki z marketingowcami ustawią wtedy tak soft aparatu
    aby naświetlał ją średnio mocniej, właśnie o te 2EV - skoro może.
    W rezultacie zostanie ci dokładnie tyle samo zapasu w światłach, co w tej
    gorszej matrycy. Za to odstęp od szumów ("dynamika w cieniach") rozszerzy
    się o dodatkowe 2EV i parametry w tabelkach się poprawią.

    Żeby wykorzystać większą dynamikę należy zatem po prostu olać presety
    i naświetlać słabiej niż aparat robi defaultowo, dobierając ekspozycję
    wg własnego uznania. I dlatego tak naprawdę liczy się całkowita
    rozpiętość a nie bezwzględne wartości minimalnej i maksymalnej ekspozycji.

  • 69. Data: 2011-02-01 11:13:52
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 02:58:42 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

> [...]
    > nie mp3 totalnie rozwala nagranie, tylko kompresja dynamiki. mp3 trochę
    > zmienia brzmienie, a kompresja robi taką pulpę z dźwięku, że poza melodią

    Ale swoje do utraty jakości dodaje też samo YT - co oczywiście nie zmienia
    faktu, że niedawno z przyjemnością obejrzałem/posłuchałem tam Vivaldiego w
    wykonaniu Europa Galante i Fabio Biondiego i że i tak wolę płytę.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,

  • 70. Data: 2011-02-01 11:19:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-31 20:23, Bronek Kozicki pisze:

    > to ja wolę ustawienie mojego aparatu, które (jak mi się wydaje) działa przez
    niedoświetlenie i potem automatyczne wyciągniecie dolnej połowy krzywej, również w
    RAWie.

    Ja to robię stadardowo - "niedoświetlam" o te 0.5-1EV a potem aplikuję
    lekkie "wyciągnięcie" - wszystko to w cudzysłowiu bo przecież to
    kwestia umowna jak się naświetlą matrycę, i jaką krzywą wyciąga
    jej zawartość. To samo co robię mogłoby być defaultem w aparacie
    gdyby kostruktor podjął taką decyzję.

    Zresztą o ile wiem w wielu jest taki tryb "wysokiej dynamiki",
    dający trochę więcej szumu ale mniej przepałów.