  • 11. Data: 2010-06-24 07:57:23
    Temat: Re: Dwa monitory - dwa pytania
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    >Użytkownik "Marcin N"
    [ciach]

    6_128mb_ddr2_dual_output_nowa.html
    50_pci_e_autocad_profesjonalna.html
    50_dualhead_agp_poznan_gw_fvat.html
    al_head_2xdvi.html

    > Dlaczego tak zdecydowanie ten Matrox? Rozumiem legendy sprzed lat o niezwykłej
    > jakości obrazu Matroxa - ale to były czasy, gdy nie było wyjść cyfrowych. W
    > tej chwili każda karta z DVI generuje identyczną perfekcyjną jakość na
    > wyjściu.

    Bo to karta do pracy a nie do zabawy (gier) i spelni chyba oczekiwania
    autora watku.
    AM.

  • 12. Data: 2010-06-24 08:56:26
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 24 Jun 2010 09:57:23 +0200, "Hades" <w...@v...pl> wrote:
    >Bo to karta do pracy a nie do zabawy (gier) i spelni chyba oczekiwania
    >autora watku.
    Bez przesadyzmu, po wyjściu cyfrowym nawet wbudowana (o ile ma
    możliwość pracy z dwoma moniotrami na DVI) jest OK pod względem
    ostrości. A skoro wydajność nie jest istotna, po co płacić więcej.

    Faktem zaś jest, że Matrox ma sterowniki bardziej sprofilowane pod
    pracę z grafiką a NVidia/ATI pod gry.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 13. Data: 2010-06-25 19:40:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jun 2010, GAD Zombie wrote:

> [...]
    [...]
    > Zakladajac, ze karta nie da rady, to monitory zwykle maja takie mozliwosci:
    > - obraz zostanie rozciagniety na cala powierzchnie monitora
    > - obraz zostanie powiekszony proporcjonalnie, a po bokach beda czarne pionowe
    > pasy

    - obraz zostanie odtworzony 1:1 a po bokach będą czarne pasy (przecież
    te 1080 czy 1200 pikseli w pionie to nie tak wiele, a omawiana
    karta wg zeznań pytającego *daje* 1200 px, więc po zapodaniu 1600x1200
    na monitor 1920x1200 będzie "ostro")
    - obraz zostanie odtworzony 1:1 a dookoła będą czarne pasy.

    > A zachowanie zalezy od modelu monitora - przewaznie obie mozliwosci

    Skromnie, jak tylko dwie i nie ma 1:1 :D

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-06-26 22:41:41
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

    > Padł jeden z monitorów.
    > 2. Czy mozecie mi polecic niedroga karte "panoramiczna"

    No to padł monitor czy grafa?

    > z dwoma zlaczami DVI, do której bym podlaczyl 2 monitory?
    > Widze tylko karty ze zlaczami mieszanymi d-sub/dvi.

    Sklepy maja nieraz wyszukiwarki. Zahacz w wyszukiwarce "2xDVI" i uszereguj
    cenami.
    Alternatywnie moze być karta z DVI, DSUB i HDMI. Wtedy przelotka z HDMI na
    DVI i masz 2xDVI (acz nie wszystkie takie karty na to pozwalaja i czasami
    jest tylko wybór DSUB+DVI lub DSUB+HDMI, nie ma opcji DVI+HDMI)

    > Jeszcze dodam ze potrzebna jest mi rozdzielczosc i ostrosc,
    > nie wydajnosc grafiki.

    DVI to nie DSUB, jakość będzie taka sama z Palita za 100zł co z Asusa za
    2000 zł. Wiec wystarczy najtańsza karta z 2xDVI.

  • 15. Data: 2010-06-27 10:06:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Andrzej S. pisze:
> [...]
    jaka to karta? nie sadzisz ze tryby zależą od sterowników?

    > Ale o jakosci mozna zapomniec? Czyli szukac zgodnosci?
    z grubsza tak. z tymz e na tn bedzie dużo gorzej, na ips - laik nie
    zauważy różnicy.
    Co do złącz na kartach - chyba wszystkie obecne mają DVI + panoramiczne
    tryby i 2 monitory, i raczej mozesz podłączyć LCD pod D15, a starata
    jakości bedzie niewielka. Piszesz ze zależy Ci na jakości, wiec albo kup
    monitor LCD za 2000 albo zapomnij o jakości. (minimum to jakiś ips za
    1000zł) wiec cena kart graficznych jest pomijalna...

    ToMasz

  • 16. Data: 2010-07-21 20:24:13
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 09:57:23 +0200, Hades napisał(a):

    > Bo to karta do pracy a nie do zabawy (gier) i spelni chyba oczekiwania
    > autora watku.

    Dzięki Ci za ten post. Dawno tak nie ROTFLowałem...

    [ Optymista to ktoś, kto uważa, że gorzej być nie może. Pesymista - że ]
    [ owszem - może. Realista - że będzie. (znalezione w necie) ]