  • 121. Data: 2016-03-08 09:48:02
    Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >A ja stawiam na źle dobrane opony do limuzyny ważącej ponoć 4 tony.
    >Myślę, że seryjne runflaty do BMW nie mają (chyba) takiego indeksu
    >nośności.

    Byc moze, ale:
    -to jest seryjne auto - tzn maloseryjne, ale jednak opancerzone
    fabrycznie,
    -a wiec fabrycznie wyposazone w odpowiednie opony,
    -kola w tym ponoc specjalne,

    summa summarum - szansa ze ktos niefrafobliwie nosnosci nie sprawdzil
    sie zmniejsza.

    J.

  • 122. Data: 2016-03-08 10:02:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 08.03.2016 09:48, J.F. wrote:

> [...]
    > -kola w tym ponoc specjalne,
    >
    > summa summarum - szansa ze ktos niefrafobliwie nosnosci nie sprawdzil

    Indeksy są już znane - nośność ok. Prędkość... powiedzmy że domyślam
    się, że zdarzało się im jechać szybciej (mozesz śmiało próbować...). Bo
    indeks 190 dupy nie urywa, choć wygląda na to że tym razem kawałek dupy
    urwało;)

    Shrek

  • 123. Data: 2016-03-08 10:15:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-03-08 10:02, Shrek wrote:

> [...]
    > się, że zdarzało się im jechać szybciej (mozesz śmiało próbować...). Bo
    > indeks 190 dupy nie urywa, choć wygląda na to że tym razem kawałek dupy

    Ale z drugiej strony mnie też kiedyś strzeliła opona na autosradzie przy
    130kmph. Praktycznie nowa. Takie rzeczy się poprostu zdarzają i tyle.
    W moim przypadku tir wypluł spod siebie jakieś gówno prosto pod moje koło.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 124. Data: 2016-03-08 10:16:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 08 Mar 2016 08:02:48 +0100, quent

    > A ja stawiam na źle dobrane opony do limuzyny ważącej ponoć 4 tony.
    > Myślę, że seryjne runflaty do BMW nie mają (chyba) takiego indeksu nośności.

    Myślę, że nie da się źle ich dobrać w _takiej_ sytuacji jak auto
    opancerzone dla prezydenta.

    Analizowałem jeszcze filmik jadącego z naprzeciwka, widać tam sporo
    samochodów w okolicy auta prezydenckiego. Coraz bardziej zaczynam skłaniać
    się ku teorii, że był tam jakiś "miszczowski" manewr, próba wyprzedzenia,
    za dużo gazu (być może jednocześnie z zarwaniem pobocza), a pęknięta opona
    to już wynik poślizgu bocznego i najechania np. na odbłyśnik przy prawej
    linii.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 125. Data: 2016-03-08 10:21:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 08.03.2016 10:16, Myjk wrote:
> [...]
    > opancerzone dla prezydenta.
    >
    > Analizowałem jeszcze filmik jadącego z naprzeciwka, widać tam sporo
    > samochodów w okolicy auta prezydenckiego.

    Ogólnie to odstępy między samochodami wydają się żenująca małe. Niestety
    abstrahując od samej opony wyglada to IMHO znowu na debeściarstwo i
    podejście "zasady są dla innych nas fizyka się nie ima".

    Shrek

  • 126. Data: 2016-03-08 10:38:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Kaczorowi gumka też pękła.

    http://www.fakt.pl/politycy/w-aucie-prezesa-jaroslaw
    a-kaczynskiego-tez-wybuchla-opona-,artykuly,616384.h
    tml

    Trasa Warszawa - Gdańsk. Drogą mknie należąca do Prawa i Sprawiedliwości skoda
    superb z prezesem Kaczyńskim. Za nią bmw z kilkoma członkami ochrony osobistej
    prezesa. Nagle wybucha przednia opona w skodzie, ta od strony kierowcy. Na
    szczęście za kierownicą siedzi ochroniarz prezesa. ,,Wróbel" to potężny
    mężczyzna, silny, mocno umięśniony. Tylko dzięki temu udaje mu się opanować i
    wyhamować samochód. Okazuje się, że opona niemal się rozpadła.

    Ale to nie koniec. Po chwili okazuje się, że w aucie... nie ma zapasowego koła.
    Ochroniarze montują więc w skodzie ,,dojazdówkę" z bmw. Z kilkunastominutowym
    opóźnieniem ruszają. Prezes jest wściekły, ale też szybko dociera do niego, że
    tylko cudem uniknął śmierci. Potem podziękuje ,,Wróblowi" za uratowanie życia.

    Po przyjeździe do Gdańska tylko wąskie grono dowiaduje się o całym zdarzeniu.
    Sprawa w partii zostaje wyciszona. Dlaczego? Otóż opona wybuchła, bo była już
    wcześniej dziurawa! Pracownik partii odpowiedzialny za auta uznał, że dziura
    nie była duża więc ogumienie jest ,,całkiem dobre". Postanowił więc zaoszczędzić
    i nowych opon nie kupił.

    - Partia wydaje 2 miliony złotych na ochronę prezesa, a on pożałował kilkuset
    złotych! Ale włos mu z głowy nie spadł mimo, że prezes był bardzo zły -
    opowiada nam pracownik PiS.

    Sami fachowcy, dobra zmiana :)

  • 127. Data: 2016-03-08 13:32:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    .net...
    Dnia Mon, 7 Mar 2016 11:15:39 +0100, J.F. napisał(a):

    >No i pytanie czy trenują?
    >Czy to tylko tak naprawdę fikcja będąca przypominającą imprezy dla
    >firm pod
    >tytułem "szkoła bezpiecznej/sportowej/efektywnej jazdy"?

    Troche trenuja
    https://www.youtube.com/watch?v=K48m5iYScFA

    Gdzies tak od 4-tej minuty konczy sie czesc czysto defiladowa i widac
    ze przynajmniej zawracanie opanowali.
    Ale moze to instruktorzy :-)

    >Czyli takie tam jak trzymać kierownicę, jak hamować i jak skręcać z
    >ominięciem przeszkody - pół godziny za kółkiem na uczestnika,
    >dyplomy,
    >catering i do domu.
    >Taki trening musi się odbywać na pojeździe którym będą jeździć -
    >czyli
    >opancerzonym, a jakąkolwiek miarą treningu jest to ile kompletów opon
    >zużywa na takim treningu jeden kierowca (nie muszą być nowe - mogą
    >być
    >oczywiście takie po resursie).

    A prezentujesz wlasnie rajdowego podejscia ?
    Powiedzmy po setce opanowanych poslizgow nie ma sie juz troche
    opanowanej umiejetnosci, a opony ... ledwo jeden komplet zuzyty ?

    [...]
    >Nie przestać dziadować na wyszkoleniu kierowców, nie zainteresować
    >się czy
    >samochody są prawidłowo serwisowane, ale po prostu wymienić się auta
    >na
    >parę lat młodsze, a pewnie dalej dziadować na wyszkoleniu kierowcy
    >czy np.
    >właśnie na oponach pewnie dziadować się będzie nadal.

    Trudno powiedziec, prezydent chyba nieczesto d* rusza, to te auta moga
    miec niewielki przebieg.
    A opona od stania w garazu raczej nie peka.

    >Bo to jakoś tak zawsze jest w budżetówce - kupić sobie coś za miliony
    >nigdy nie jest problem. Za to problem wielki jest żeby to potem w
    >stanie
    >doinwestowanym utrzymać.

    Ostatnio chyba nie ma - urzednicy nie kupuja juz auta, tylko kupuja
    usluge dyspozycji auta z serwisem i szkoleniem.
    Podaja np spodziewany przebieg 200kkm, i wygrywa najtansza oferta -
    ale wszystko zapewnia oferent.

    >I dalej jakieś chłopaki z pensją 3000-4000zł (fakt że mundurową),
    >którzy
    >niewykluczone że do pracy muszą dojechać autobusem bo nie mają na
    >własne
    >auto, będą jeździć 200km/h czterotonowym samochodem.

    Bez przesady - 3000 to juz starcza na auto.

    J.

  • 128. Data: 2016-03-08 13:35:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >kilkuset
    >złotych! Ale włos mu z głowy nie spadł mimo, że prezes był bardzo

    Po fakcie to sie latwo rzuca oskarzeniami, ale jak gwozdzia zlapiesz,
    to tez nowa opone kupujesz ?
    Idziesz do gumiarza i zlecasz naprawe.

    J.

  • 129. Data: 2016-03-08 13:40:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 08.03.2016 10:16, Myjk wrote:

> [...]
    >Niestety abstrahując od samej opony wyglada to IMHO znowu na
    >debeściarstwo i podejście "zasady są dla innych nas fizyka się nie

    Fizyka fizyka, ale BOR moze miec inne zadania.
    Np jedz blisko, zeby szybciej dojechac w razie ataku, czy zeby nikt
    sie miedzy was nie wcisnal.

    No i jeszcze jedno - jak jada naprawde blisko, to ryzyko sie
    zmniejsza - tzn auta sie zetkna zanim jeszcze powstanie miedzy nimi
    duza roznica predkosci.
    Najbezpieczniej to jak juz sa zetkniete ... chyba, ze ten pierwszy
    przywali w sciane :-)

    J.

  • 130. Data: 2016-03-08 14:27:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Po fakcie to sie latwo rzuca oskarzeniami, ale jak gwozdzia zlapiesz,
    > to tez nowa opone kupujesz ?
    > Idziesz do gumiarza i zlecasz naprawe.

    a ty jeździsz150-200kmh prawie czterotonowym autem na codzień?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?