-
111. Data: 2016-03-07 21:23:22
Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56dd7bd4$0$22837$6...@n...neostrad
a.pl...
>Zauwaz, ze nie zamkneli autostrady na przejazd
Skąd to przekonanie?
-
112. Data: 2016-03-07 21:40:27
Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 7 Mar 2016 01:35:26 +0100, re napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra"
>> Teoria jest taka, że za to gość dostaje większe pieniądze niż przeciętny
>> taksiarz, żeby właśnie potrafią zareagować.
> ---
> Ale JAK ? Jedzie sobie normalnie przez 100km i nagle coś się dzieje.
No że się coś stanie to tego nie przewidzi.
Ale tu właśnie pojawia się różnica między kierowcą który panuje nad
sytuacją, a takim który zacznie przerzucać samochód z kontry w kontrę, a
szamotaninę zakończy w rowie.
Jedynie opatrzności i autostradzie zawdzięczając, że akurat po drodze nie
było czegoś co spowodowałoby natychmiastowe zatrzymanie.
-
113. Data: 2016-03-07 22:07:59
Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 7 Mar 2016 11:15:39 +0100, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:l5cbvvu9l6ou$.166qakorkt914.dlg@40tude.
net...
> Dnia Sun, 6 Mar 2016 20:25:35 +0100, re napisał(a):
>>> I to takie dziwne jest, że nie zdążył zareagować na nieoczekiwane
>>> zdarzenie
>>Teoria jest taka, że za to gość dostaje większe pieniądze niż
>>przeciętny
>>taksiarz, żeby właśnie potrafią zareagować.
>>Praktyka pewnie jest taka, że te pieniądze wcale nie takie większe,
>>szkolenia owszem ale głównie teoretyczne, ćwiczyć nie ma jak, bo
>>sprzęt za
>>drogi na upalanie. No i jest jak jest.
>
> Sprzet jest. Najpierw na trolejach, potem moze na starych pojazdach -
> przeciez wyprzedaja co pare lat stare, radiowozy zmieniaja itd.
No i pytanie czy trenują?
Czy to tylko tak naprawdę fikcja będąca przypominającą imprezy dla firm pod
tytułem "szkoła bezpiecznej/sportowej/efektywnej jazdy"?
Czyli takie tam jak trzymać kierownicę, jak hamować i jak skręcać z
ominięciem przeszkody - pół godziny za kółkiem na uczestnika, dyplomy,
catering i do domu.
Taki trening musi się odbywać na pojeździe którym będą jeździć - czyli
opancerzonym, a jakąkolwiek miarą treningu jest to ile kompletów opon
zużywa na takim treningu jeden kierowca (nie muszą być nowe - mogą być
oczywiście takie po resursie).
Bo to jest nabycie odruchów, pełnego panowania i zespolenia kierowcy z
samochodem. Wtedy dopiero się czuje co się dzieje z autem.
>
>>Do tego zamiast szybko, bezpiecznie i bez dezorganizacji ruchu na
>>drogach
>>przelecieć śmigłowcem (sądząc po rozmiarach kolumny być może i
>>taniej), to
>>się silą na jeżdżenie samochodami, no bo przecież wożenia się
>>śmigłowcem
>>prasa by nie wybaczyła.
>
> Zapomniales Millera i Smolensk ? Autem bezpieczniej :-)
No to jest wszystko chyba efekt wszędobylskiej bylejakości i oszczędności
na wszystkim na czym nie należy oszczędzać.
Bo już politycy wszelkich opcji ciężko zatroskani o bezpieczeństwo zgadzają
się że samochody się starzeją i trzeba je wymienić.
Nie przestać dziadować na wyszkoleniu kierowców, nie zainteresować się czy
samochody są prawidłowo serwisowane, ale po prostu wymienić się auta na
parę lat młodsze, a pewnie dalej dziadować na wyszkoleniu kierowcy czy np.
właśnie na oponach pewnie dziadować się będzie nadal.
Bo to jakoś tak zawsze jest w budżetówce - kupić sobie coś za miliony to
nigdy nie jest problem. Za to problem wielki jest żeby to potem w stanie
doinwestowanym utrzymać.
I dalej jakieś chłopaki z pensją 3000-4000zł (fakt że mundurową), którzy
niewykluczone że do pracy muszą dojechać autobusem bo nie mają na własne
auto, będą jeździć 200km/h czterotonowym samochodem.
-
114. Data: 2016-03-07 22:22:48
Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
Od: Shrek <...@w...pl>
On 07.03.2016 22:07, Tomasz Pyra wrote:
> I dalej jakieś chłopaki z pensją 3000-4000zł (fakt że mundurową), którzy
> niewykluczone że do pracy muszą dojechać autobusem bo nie mają na własne
> auto, będą jeździć 200km/h czterotonowym samochodem.
Ja jeszcze zwróciłem uwagę na odstępy między samochodami w kolumnie.
Podobno rozsądny kompromis (bo i tak nie gwarantuje zatrzymania jak
poprzednik odbije przed przeszkodą, ale załózmy że wyszkolony takiego
numeru nie zrobi) to 2 sekundy. Załóżmy że jechali 160 (chyba szybciej)
- 2 sekundy to jakieś niecałe 150 metrów. Chyba 7 samochodów - ta
kolumna powinna mieć około kilometra - raczej nie miała. Sami się proszą
o kłopoty. A potem znów będą pomniki i miesięcznice...
Shrek.
-
115. Data: 2016-03-08 00:24:46
Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 4 Mar 2016 19:46:47 +0100, J.F. napisał(a):
> Nie mam doswiadczenia z peknieta opona ... duzo trzeba przekroczyc,
> aby w polu wyladowac ?
> Czy 140 to az nadto wystarczy ?
Zdjęcia opony:
http://natemat.pl/173641,nowe-fakty-ws-groznego-incy
dentu-z-udzialem-prezydenta-przebita-opona-pancerneg
o-bmw-miala-5-5-roku
Rok produkcji 2010, ale w sumie nie wiemy ile użytkowana, bo na takie gumy
pewnie jakiegoś wiekiego zbytu nie ma, to nie wiadomo ile leżała w
magazynie.
No chyba że faktycznie to jeszcze "dziewiczy" komplet - to ciekawe ile BMW
ma przebiegu.
Na nieuszkodzonej oponie idać że bieżnik jeszcze był.
No i indeksy - 117T przy 75psi, czyli 1285kg i 190km/h przy 5.17bar.
-
116. Data: 2016-03-08 08:02:48
Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
Od: quent <x...@x...com>
On 2016-03-06 11:41, Myjk wrote:
> Sun, 6 Mar 2016 11:03:28 +0100, cef
>
>> W tv24 podali, że to prawa tylna opona,
>> a na fimiku widać, że jadą lewym pasem,
>> więc pobocze złapać trudno tą stroną :-)
>
> Ale to już po poślizgu. Ja też stawiam na złapanie pobocza, śrubę/kamień
> albo jakiś inny niefajny manewr przy sporej prędkości.
A ja stawiam na źle dobrane opony do limuzyny ważącej ponoć 4 tony.
Myślę, że seryjne runflaty do BMW nie mają (chyba) takiego indeksu nośności.
--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info
-
117. Data: 2016-03-08 08:23:53
Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Mon, 7 Mar 2016 20:42:08 +0200
Przemeq <p...@o...eu> wrote:
> W wiadomościach podano, że Duduś zasuwał na oponkach z 2010 roku.
A co to zmienia?
Jak dla mnie wyjścia są dwa.
Albo dał dupy kierowca i jest to najzwyklejsza utrata panowania nad autem, przy
nadmiernej prędkości.
Albo dobrze skrojona zasłona dymna dla działań rządu, przy której chcą ugrać kilka
rzeczy.
Prawa tylna guma, bo tylko tej ciężko się doszukać na zdjęciach po wypadku, nawet
jeśłi straciła ciśnienie, nie była w stanie w tym aucie doprowadzić do takiej
sytuacji, bo ona właśnie na takie i jeszcze gorsze sytuacje jest projektowana. W
dodatku jedyne co mogła zrobić to stracić cisnienie, nie rozerwało jej, nie była w
stanie w żaden sposób zblokować koła, czy zrobićczegokolwiek innego, co mogłoby
doprowadzić do poślizgu.
--
pozdrawiam
szerszeń
-
118. Data: 2016-03-08 09:03:29
Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
news:nbklii$trj$3@mx1.internetia.pl...
>W wiadomościach podano, że Duduś zasuwał na oponkach z 2010 roku.
> Przy jak myślę dużym rocznym przebiegu to trochę dużo.
> Generalnie wstyd na całą Europe.
> Ja w swoim normalnym cywilnym dupowozie to co 5 lat zmieniam.
> Michelin jest powiadomiony o sprawie i na razie dyplomatycznie
> się odcina.
>
> Przemeq
tak to jest jak sie nie jezdzi na debicy frigo albo wezu ogrodowym;)
przecialem kiedys bok run flata na jakims zelastwie, przy jezdzie krajowkami
~70-80km/h nie bylo tego czuc, bardziej slychac inny dzwiek toczenia, dalo
sie jechac ok 100km/h (tak zeby ciezarowki nie wyprzedzaly na ekspresowce) i
ok 100km jazdy wytrzymala. 140 nie probowalem;)
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
-
119. Data: 2016-03-08 09:11:11
Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 7 Mar 2016 20:42:08 +0200, Przemeq
> Generalnie wstyd na całą Europe.
Raczej na świat. Znowu. I znowu PiS w roli głównej. Dobrze, że teraz jedyna
słuszna i właściwa opcja przy władzy, prawda wyjdzie na jaw!
--
Pozdor
Myjk
-
120. Data: 2016-03-08 09:36:31
Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
Od: Shrek <...@w...pl>
On 08.03.2016 00:24, Tomasz Pyra wrote:
> No i indeksy - 117T przy 75psi, czyli 1285kg i 190km/h przy 5.17bar.
A ogranicznik seryjnie na 210... Ciekawe ile jechali.
Shrek