  • 11. Data: 2010-04-08 19:47:35
    Temat: Re: Drukarka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kuba q...@o...pl ...

    > Google-fu do poprawki.
    > ;)
    > http://tinyurl.com/yjc9d2v

    wielkie dzieki.

    Podpytam tylko jeszcze o oprogramowanie.

    W HP mialem dwa problemy - drukowanie bardzo zajmowało kompa. Trzeba było
    czekac na otwarcie dokumentu worda, zanim dane nie poszły do drukarki, ale
    to jeszcze bym przezył.

    Natomiast skanwanie wygladało tak:
    - skanowanie strona po stronie
    - zmiana parametrów np. jasnosci DLA KAZDEJ STRONY ODDZIELNIE!!!!
    - kliknecie zapisz i czekanie z kolejny skanem, zanim poprzedni sie nie
    zapisze (przy zapisanej stronie A4, pdg tworzył sie w tempie około
    2str/min.)

    Dopier owtedy mozna było zaczac skanowanie kolejnego dokumentu.

    Czy w przypadku brothera działa to lepiej?

    I co znaczył ten tekst do animki:
    "Szczególnie automatyczny podajnik dokumentów jest niezwykle przydatny.
    ;)
    "
    Czemu z przymróżeniem oka?

  • 12. Data: 2010-04-08 20:06:53
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Mich@l pisze:

> [...]
    > kilkustronowe. Wiem jedno - w życiu nie kupię już skanera bez ADF.
    > Kiedyś to był luksus, dziś wymaga 100 zł dopłaty. W przypadku Brothera
    > (jak jest u innych producentów to nie wiem) wadą jest to, że ADF montują
    > (z tańszych modeli) tylko w serii MFC, czyli musisz dopłacić za nie
    > zawsze potrzebny faks.
    > W zależności od tego co sobie ustawisz w ControlCenter możesz skanować
    > do PDF (wychodzą całkiem ładne wielostronicowe), TIF, JPG, BMP. Możesz
    > mieć inne ustawienia przypisane do przycisków funkcyjnych na urządzeniu,

    Dokładnie tak, i przyciski programowe i na urządzeniu są w pełni
    konfigurowalne - wszelkie parametry można ustawić, i skanowania i zapisu
    pliku. Ja sobie zdublowałem skanowanie w kolorze 300dpi i cz-b 150 dpi.

    > Jeśli wybierzesz model z siecią to i
    > skaner, i drukarka bardzo dobrze w niej pracują.

    To też mogę potwierdzić, druk przez wi-fi to jest to.
    ;)

    > No i te koszty atramentów, aż się chce drukować ;)
    > Brothera mogę z czystym sumieniem polecić.

    Nie inaczej.
    :)

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 13. Data: 2010-04-08 20:20:01
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Budzik pisze:

> [...]
    > czekac na otwarcie dokumentu worda, zanim dane nie poszły do drukarki, ale

    Hmmm, w czasach jak jeszcze windowsa na Athlonie XP 2.0 używałem,
    spowolnienie było raczej niezauważalne.
    A teraz robię iPrint więc już całkiem śmiga.
    ;)

> [...]
    > 2str/min.)
    >
    > Dopier owtedy mozna było zaczac skanowanie kolejnego dokumentu.
    >
    > Czy w przypadku brothera działa to lepiej?

    Yyyy, to można to aż tak beznadziejnie rozwiązać?
    Nawet nie wiedziałem...

    Przy skanowaniu z ADF po prostu zasysa kartki jedną po drugiej z
    przerwami dosłownie sekundowymi, a komputer sobie równolegle w tle zapisuje.
    Przy skanowaniu z "blatu" bodaj "Start" (albo "OK") się wciska żeby
    kolejna strona poszła (dawno nie skanowałem).
    USB czy po sieci bez różnicy, równie szybko działa.

    A tak sobie.
    ;)

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 14. Data: 2010-04-08 20:22:59
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-08 21:47, Budzik pisze:

> [...]
    >
    > I co znaczył ten tekst do animki:
    > "Szczególnie automatyczny podajnik dokumentów jest niezwykle przydatny.

    Załóż okulary ciemnoto.
    Nie umiesz odróżnić kto napisał? To Ci podam tu jak krowie:

    Animka pisze:

    > Kupiłabym tą pierwszą, ale ona nie ma faxu, więc ta druga lepsza.

    Szczególnie automatyczny podajnik dokumentów jest niezwykle przydatny.
    ;)

    Pzdr,
    Kuba

    --
    animka

  • 15. Data: 2010-04-09 00:53:35
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 18:10:05 +0200, Mich@l napisał(a):
    /.../
    > Używam MFC-465CN (niestety już nieprodukowany) i można w nim podnieść
    > klapkę na jakieś 1,5 cm. Nie wiem czy to dużo, ale dla mnie nigdy
    > jeszcze nie było ograniczeniem.

    W moim Brotherze 135 też można.Przecież grubasa można skanować przy
    otwartej klapie.

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 16. Data: 2010-04-09 07:58:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kuba q...@o...pl ...

    > Hmmm, w czasach jak jeszcze windowsa na Athlonie XP 2.0 używałem,
    > spowolnienie było raczej niezauważalne.
    > A teraz robię iPrint więc już całkiem śmiga.
    > ;)

    nie wiem, co to iPrint, niemniej HP C4480 jest pierwszym takim niemiłym
    zaskoczeniem.

    > Yyyy, to można to aż tak beznadziejnie rozwiązać?
    > Nawet nie wiedziałem...

    Tez sie dziwie. Własnie przed chwila skasowałem sobie 10 stronicowy skan,
    poniewaz podczas 10 minutowego zapisu do pliku wyskoczyło mi okienko z
    informacja "zapisuje" i aktywnym klawiszem anuluj. I oczywiscie nacisniecie
    jakiekolwiek klawisza powoduje anulowanie - bez jakiegokolwiek
    potwierdzenia!!! Który to juz raz....

    Ponizej dla potomności wklejam ostrzeżenie, jakie wrzuciłem na skapca i
    ceneo:

    Wady:
    - sterowniki

    Jezeli chodzi o jakosc skanowania czy drukowania - wlasciwie nie mam
    zastrzezen. Chyba pod tym wzgledem wszystkie urzadzenia sa podobne.
    To co wyróznia HP to sterowniki:
    - drukowanie - bardzo zamula komputer. Jak cos puszcze do drukowania, to
    otwarcie kolejnego dokumentu w wordzie trwa jakas minute
    - skanowanie - nie działa przycisk skanuj do PC na drukarce
    - przydałoby sie, zeby klapka zamykajaca była cieższa - po przycisnieciu
    ręką skany są lepszej jakości
    - po zeskanowaniu dokumentów zmianę np. ilosci swiatła trzeba wykonywac dla
    kazdej strony ODDZIELNIE - nie mozna obrabiac całosci skanu na raz.
    - idiotyczne ułozenie przycisków - przycisk Zamknij powoduje zapisanie
    skanu (bardzo mądre.....kto to wymyslił....) ale juz klikniecie na X
    powoduje utrate pracy - nawet bez pytania, czy jestem pewien
    - zapis trwa bardzo długo, rozpoczyna sie od wyskakujacego okienka - jezeli
    w tym czasie nacisniesz jakis przycisk - tracisz swoja pracę - znów - bez
    pytania o potwierdzenie. Takie okienka wyskakuja dwa. Drugie po jakims
    czasie - pewnie, zebys sie nie spodziewał.
    - w czasie zapisywania nie można wykonywać kolejnego skanowania - bo po
    co......
    - cena tuszy - oryginalne - KOSZMAR. Zastepcze - rowniez bardzo drogie, bo
    zastosowano tusze z chipami.
    - instalowanie aktualizacji do sterowników - 300KB sciagał 10 minut, a
    druga z proponowanych poprawek ma 50MB...
    - menu skrótów - bardzo mało intuicyjne, jakieś 30 minut zajęło mi
    rozpracowanie, co i jak.
    - skanowanie - brak mozliwosci wyłączenia dopisywanej do nazwy kazdego
    pliku liczby 0001
    - infolinia - gratulacje - po przedyktowaniu powyższych sterek pani
    stwierdziła, ze poda mi maila, cobym to jeszcze raz napisał.... ROTFL

    (na pewno było coś jeszcze, ale obecnie nie przypominam sobie)
    Reasumujac - nigdy wiecej HP

  • 17. Data: 2010-04-09 07:59:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...nieja.wp.pl ...

    > Załóż okulary ciemnoto.

    ROTFL, na poprawę rannego humoru!

  • 18. Data: 2010-04-09 10:56:01
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-09 09:58, Budzik pisze:
> [...]
    > informacja "zapisuje" i aktywnym klawiszem anuluj. I oczywiscie nacisniecie
    > jakiekolwiek klawisza powoduje anulowanie - bez jakiegokolwiek

    Podczas skanowania nie naciska się żadnych guzików i nie podnosi pokrywy.

    --
    animka

  • 19. Data: 2010-04-09 11:08:29
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Budzik pisze:

    > nie wiem, co to iPrint,

    Taki żarcik, przesiadłem się na Appla i Brother również śmiga idealnie.
    Co więcej, nie muszę używać żadnych softwarowych kombajnów z
    dziesiątkami kreatorów i asystentów do skanowania, malutki systemowy
    Preview w pełni obsługuje wszystkie funkcje i opcje skanera, w tym także
    przez sieć lokalną. Skanować można do jpeg,tiff, png & co. oraz do pdf.

    > Wady:
    > - sterowniki

    Polecam zatem Brothera, nie będziesz zawiedziony.

    Jeśli chcesz mieć możliwość podłączenia do sieci lokalnej, wybież model
    z "N" na końcu nazwy, np. MFC-295CN, mają one wbudowaną kartę sieciową.
    Ja mam MFC-5460CN i bardzo sobie chwalę - poza A4 często drukuję na
    kopertach C5, wszystko całkowicie bezproblematycznie.
    Następcą tego modelu jest 5490CN
    http://allegro.pl/item992013120_brother_mfc_5490cn_f
    ax_siec_scan_kopiar_dru_tychy.html
    ADF na 50 stron, 470 PLN.
    Oczywiście każdy z 4 atramentów w oddzielnym naboju.
    Jeśli chcesz nieco taniej masz
    http://allegro.pl/item991166002_brother_mfc_295cn_4t
    usze_lepszy_od_mfc_290c_nowy.html
    http://allegro.pl/item983196075_brother_mfc_290c_dru
    k_fax_skan_tusze_usb_pap_fv.html

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 20. Data: 2010-04-09 12:58:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...nieja.wp.pl ...

    > Podczas skanowania nie naciska się żadnych guzików i nie podnosi
    > pokrywy.

    co masz na mysli, Animko?