  • 1. Data: 2010-03-23 12:54:06
    Temat: Laptop w Intelu czy AMD
    Od: KK <j...@o...pl>

    Witam, mam odwieczny problem. AMD czy Intel. Precyzując chodzi o dwa
    modele ASUS-a:
    - Asus K50AF-SX027 (AMD)
    - Laptop Asus K50AF-SX027 (Intel)

    Komputer ma służyć do zastosowań domoych intyernet, filmy, żadnych
    gier. Słyszałem, że w takiej opocji tylko Intel, lepsze zarządzanie
    energią, nie przegrzewa się. Na dzień dzisiejszy skłaniam się ku AMD.
    Prosiłbym o wasze opinie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-23 13:16:54
    Temat: w dizlu, 16 wentyli
    Od: "sam jestem" <j...@v...pl>

    > Komputer ma służyć do zastosowań domoych intyernet

    Po co laptop?

  • 3. Data: 2010-03-23 13:23:20
    Temat: Re: Laptop w Intelu czy AMD
    Od: Robson <r...@...pl>

    Mam laptopa do takich zastosowan i ma na pokladzie procesor AMD turion
    x2 ultra. I to jest jego jedyna wada. Caly czas kreci wiatrakami i parzy
    w nogi. Natomiast czasami uzywam dosyc intensywnie porownywalnego lapka
    z intelem, to naprawde trzeba sie postarac zeby zakrecil wiatrak. Nigdy
    wiecej AMD.

  • 4. Data: 2010-03-23 13:41:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "KK" <j...@o...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    > gier. Słyszałem, że w takiej opocji tylko Intel, lepsze zarządzanie
    > energią, nie przegrzewa się. Na dzień dzisiejszy skłaniam się ku AMD.

    Grzanie się to wydatek energii... Jedynym źródłem energii w laptopie
    to bateria. Aby porównać dwa laptopy i stwierdzić który się grzeje
    bardziej należy sprawdzić w dokumentacji Asusa który z nich będzie
    pracował dłużej na takiej samej baterii - ten się będzie mniej grzał.

  • 5. Data: 2010-03-23 13:43:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > naprawde trzeba sie postarac zeby zakrecil wiatrak. Nigdy wiecej AMD.

    No popatrz. Sam mam laptop na intelu i czasami zakręci wentylatorem. Nie jest
    dokuczliwe (włącza się na min obrotów) i po chwili się wyłącza. Zgodzę się, że
    amd są cieplejsze w laptopach.

  • 6. Data: 2010-03-23 15:17:45
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 23 Mar 2010 05:54:06 -0700 (PDT), KK napisał(a):

> [...]
    > gier. Słyszałem, że w takiej opocji tylko Intel, lepsze zarządzanie
    > energią, nie przegrzewa się. Na dzień dzisiejszy skłaniam się ku AMD.

    Moj Pavilion DV5-1100 przy ustawieniu 'oszczedzanie energii' w stanie
    spoczynku ma 80st. C. Gdy zaczne gadac na Skajpie, to wzrasta do 90-93.
    Jezeli ustawie 'maksymalna wydajnosc' i gadam na skajpie, to sie wylacza...
    Co do wentylatora, to dzila non-stop, dokladnie tak, jak farelka - gorocy
    podmuch, na zime, jak znalazl.:)
    Smieje sie, ale jest to przykre, ze taka firma, jak HP wypuszcza na rynek
    takie cos...
    Dla przykladu dziadkowie kupili wnuczce, a mojej corce3 na przyjecie
    Samsunga r580.

    1. Zimny, letni tylko w okolicach procesora.
    2. Wentylator nie wlacza sie - slychac jedynie dysk.
    3. Stylistycznie piekny.

    Moje spostrzezenia: kiedys Samsung (lata 90te) byl uwazany za cos
    kiepskiego, a HP byla uznawana marka. Teraz jest odwrotnie.

    P.S. Mialem kilka HP przed DV5 - byly jakosciowo lepsze.
    HP schodzi na psy...

  • 7. Data: 2010-03-23 15:20:20
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dodam jeszcze diagnoze z serwisu HP. Cytuje:

    "Wstępna diagnoza: Reballing chipsetu 330zł netto. Czyszczenie i
    konserwacja gratis. _Prosze nie uzywac notebooka do gier i programow w
    znacznym stopniu obciążających chipsety notebooka_. Jeden gwarancji (wada
    fabryczna). Istnieje pewne prawdopodobieństwo, że naprawa może się nie udać
    i notebook nie będzie się uruchamiał."

    Co Wy na to?

  • 8. Data: 2010-03-23 15:23:36
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dodam jeszcze diagnoze z serwisu HP. Cytuje:

    "Wstępna diagnoza: Reballing chipsetu 330zł netto. Czyszczenie i
    konserwacja gratis. _Proszę_nie_używać_notebooka_do_gier_i_programów_w_
    znacznym_stopniu_obciążających_chipsety_notebooka_. Jeden miesiąc gwarancji
    (wada fabryczna)."

    Co Wy na to?

  • 9. Data: 2010-03-23 20:49:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > konserwacja gratis. _Proszę_nie_używać_notebooka_do_gier_i_programów_w_
    > znacznym_stopniu_obciążających_chipsety_notebooka_. Jeden miesiąc

    Czy ktoś może mi wyjaśnić w jakim celu miałoby się robić ten reballing?

  • 10. Data: 2010-03-23 20:49:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    et...
> [...]
    > znacznym_stopniu_obciążających_chipsety_notebooka_. Jeden miesiąc gwarancji

    Od jakiegoś czasu wiadomo, że zamiast laptopów HP produkuje złom.