  • 1. Data: 2010-03-23 15:13:41
    Temat: chłodzenie dla Core 2 Duo E8400
    Od: "jacek" <y...@o...eu>

    Witam,

    Chce zmienić intelowskie chłodzenie na coś wydajniejszego. W planach mam
    podkręcanie.
    Czy ten zestaw
    http://www.coolermaster.com/product.php?category_id=
    3565&product_id=2546
    jest wydajniejszy od oryginalnego, intelowskiego ?

  • 2. Data: 2010-03-23 16:23:07
    Temat: Re: chłodzenie dla Core 2 Duo E8400
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Czy ten zestaw
    > http://www.coolermaster.com/product.php?category_id=
    3565&product_id=2546
    > jest wydajniejszy od oryginalnego, intelowskiego ?

    wydajniejszy będzie napewno. Intelowski to nędzna ponacinana blaszka bez
    ciepłowodów. Ewentualnie zainteresuj się np Scythe Katana. Nie jest olbrzymi
    przez co łatwo zakłada się bez demontażu płyty.

  • 3. Data: 2010-03-23 17:34:11
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    jacek pisze:
> [...]
    > http://www.coolermaster.com/product.php?category_id=
    3565&product_id=2546
    > jest wydajniejszy od oryginalnego, intelowskiego ?

    A dlaczego nie chcesz nic wyzszego? Nie zmiesci Ci sie do obudowy?

  • 4. Data: 2010-03-23 18:04:31
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

> [...]
    > http://www.coolermaster.com/product.php?category_id=
    3565&product_id=2546
    > jest wydajniejszy od oryginalnego, intelowskiego ?

    Bez podkrecania to spokojnie chlodzenie bierne (duzy radiator z pompami).
    Z podkręcaniem - duży radiator + jakiś bardzo cichy wolnoobrotowy wiatrak. Taki,
    ze ma go nie być słychać wcale.

    latet

  • 5. Data: 2010-03-23 20:38:53
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces jacek <y...@o...eu> zwrócił błąd:

> [...]
    > http://www.coolermaster.com/product.php?category_id=
    3565&product_id=2546
    > jest wydajniejszy od oryginalnego, intelowskiego ?

    Nie widziałem testu w którym jakiekolwiek alternatywne chłodzenie dla
    c2d byłoby gorsze od oryginału, ani nie miałem takiego urządzenia
    zamontowanego, z wyjątkiem o którym niżej. Inna sprawa że zmieniać warto
    tylko do podkręcania (i to nie zawsze, np. zwykle nie ma problemu z
    puszczeniem FSB na 400 MHz bez zmiany chłodzenia) lub dla ciszy.

    Ten intrygujący wyjątek o którym wspomniałem to produkt Intela -
    zamiennik dla oryginalnego coolera różniący się tym że nie ma
    miedzianego rdzenia... Taka ciekawostka. Może do którejś tam generacji
    c2d dorzucali takie celem zbicia kosztów, choć moje E8xxx i inne c2d
    miały miedź (za to aluminium w różnych rozmiarach).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 6. Data: 2010-03-24 19:38:38
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    Intelowski to nędzna ponacinana blaszka bez
    > ciepłowodów. Ewentualnie zainteresuj się np Scythe Katana. Nie jest olbrzymi
    > przez co łatwo zakłada się bez demontażu płyty.

    Nie do końca jest tak z boxowym chłodzeniem Intela. Jak 3 lat temu
    rozpowszechniały się C2D oraz Quady to boxowy radiator dołączany do tych
    procesorów był zbudowany na miedzianej tuleji. Miedziany rdzeń z miedzianą
    podstawką i dookoła aluminiowe żebra. Na takim boxie można nawet było troche
    kręcić. Ale wkrótce okazało sie, że to za dobry radiator i zastąpiono go - jak
    piszesz aluminiowym ponacinanym kółkiem. Też daje radę ale juz zero kręcenia.
    Scythe jest jak najbardziej OK. Też mam coś z rodziny - Scythe mini i jest też ok.

  • 7. Data: 2010-03-25 11:54:06
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > procesorów był zbudowany na miedzianej tuleji. Miedziany rdzeń z miedzianą
    > podstawką i dookoła aluminiowe żebra. Na takim boxie można nawet było
    > troche

    ostatnio w zeszłym roku jak składałem na quadzie q9400 to dawali właśnie
    takie z miedzianym rdzeniem. Do 2-rdzeniowych dają zwykłe a ostatnio jeszcze
    bardziej uprościli i konstrukcję widocznie tnąc koszty o kilka centów na
    sztuce.