  • 1. Data: 2010-03-24 07:59:39
    Temat: Drukarka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam nadzieję, ze to będzie odpowiednia grupa.
    Chciałbym prosić o polecenie jakiegoś urządzenia drukująco-skanującego.

    Dotychczas uzywałem HP C4480 ale urządzenie jest masakrycznie kiepskie:

    Plus
    -przyzwoicie skanuje (o ile docisnie sie bardzo lekką klapę zamykającą)
    - zadowalajaca jakosc i szybkosc wydruków (drukuję tylko tekst)

    Minusy:
    - drukowanie - czesto chwyta dodatkowe puste kartki
    - skanowanie - bardz nieintuicyjne menu, brak mozliwosci ustawienia
    parametrów typu jasnosc itp na stałe, brak mozliwosci zmiany tych
    parametrów dla wiecej niz jednej zeskanowanej strony na raz (wyobrazcie
    sobie 20 stronicowy skan i dla kazdej kartki osobno zmieniana jasnosc...)
    - mega idiotyzm - zapisywanie zeskanowanego dokumemntu trwa bardzo długo
    (20-30sekund na strone?) a w miedzyczasie nie mozna wykonywac kolejnego
    skanowania...
    - nazwa pliku ograniczona tylko do 56 znaków (po co?)
    - nie działa przycisk na drukarce (skanuj do PC)
    I tak dalej, i tak dalej.

    Reasumujac - mozecie polecic jakis sprzet (niestety z tej niskiej polki
    cenowej)? Oczywiscie tanie tusze (zamienniki mogą byc) bardzo mile
    widziane.

  • 2. Data: 2010-03-24 16:55:08
    Temat: Re: Drukarka
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    Canon MP5\6xxx

  • 3. Data: 2010-03-24 20:50:04
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Budzik pisze:

    > Reasumujac - mozecie polecic jakis sprzet (niestety z tej niskiej polki
    > cenowej)? Oczywiscie tanie tusze (zamienniki mogą byc) bardzo mile
    > widziane.

    Brother, seria MFC, model dowolny.
    Poszukaj w archiwum, pisałem o tym.

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 4. Data: 2010-04-05 11:58:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kuba q...@o...pl ...

    > Brother, seria MFC, model dowolny.
    > Poszukaj w archiwum, pisałem o tym.

    google nie pokazuje zadnej wiadomosci, ktorej autorem jest Kuba, i ktora
    zawierałaby sowa brother i MFC.

    Anyway :)
    widze, ze te brothery to troche inna polka cenowa (HP mozna kupic za 250,
    te zaczynaja sie racej od 500zł)
    Zakładajac, ze moglbym wydac 500zł na np. cos takiego:
    http://allegro.pl/item973249733_brother_mfc_295cn_4t
    usze_lepszy_od_mfc_290c
    _nowy.html
    lub takiego:
    http://allegro.pl/item971707432_brother_mfc_490cw_fa
    x_skan_druk_wifi_4tusze
    _gw_fv.html

    Czy dobrze rozumiem, ze podajnik gorny bedzie słuzył jako automatyczny
    podajnik do skanowani? Mam umowe 20 stron, wrzucam - klikam - zeskanuj i on
    sam sobie pobiera strony, nic nie musze klikac w programie i na koniec
    pokaze efekt w postaci zeskanowanych 20 stron z ktorymi moge zrobic co
    chce?

    Patrze na ceny tuszy (zamienników) i oczom nie wierze...
    http://allegro.pl/item973381674_tusz_do_brother_mfc_
    250c_mfc_290c_mfc_490cw
    .html
    5zł?
    Fajnie!

  • 5. Data: 2010-04-07 13:58:16
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-04-05 13:58, Budzik pisze:

    > Czy dobrze rozumiem, ze podajnik gorny bedzie słuzył jako automatyczny
    > podajnik do skanowani? Mam umowe 20 stron, wrzucam - klikam - zeskanuj i on

    Tak różowo to nie ma. Podajnik mieści OIDP tylko 10 stron ;)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 6. Data: 2010-04-07 21:58:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mich@l k...@t...cy ...

    > Tak różowo to nie ma. Podajnik mieści OIDP tylko 10 stron ;)

    To jest to: podajnik dokumentów ADF?
    No to 15, ale bardziej pytam o zasade. Wrzucanie po 15 stron to i tak
    lepiej niz wrzucanie po jednej i klikanie "zeskanuj kolejna".

  • 7. Data: 2010-04-08 13:34:00
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Kuba q...@o...pl ...

    > google nie pokazuje zadnej wiadomosci, ktorej autorem jest Kuba, i ktora
    > zawierałaby sowa brother i MFC.

    Google-fu do poprawki.
    ;)
    http://tinyurl.com/yjc9d2v

    > Anyway :)
    > widze, ze te brothery to troche inna polka cenowa (HP mozna kupic za 250,
    > te zaczynaja sie racej od 500zł)

    Oj tam 500, 300 wystarczy na DCP (bez faxu), za 350 MFC (z faxem)
    spokojnie kupisz.

    http://allegro.pl/listing/search.php?category=63013&
    sg=0&order=p&string=brother

> [...]
    > sam sobie pobiera strony, nic nie musze klikac w programie i na koniec
    > pokaze efekt w postaci zeskanowanych 20 stron z ktorymi moge zrobic co

    Dokładnie tak, górny podajnik to ADF - automatic document feeder czy
    jakoś tak. Genialna sprawa jeśli masz do skopiowania większą ilość stron.
    Zależnie od modelu, ADF na raz do 50 stron mieści.

    > Patrze na ceny tuszy (zamienników) i oczom nie wierze...
> [...]

    Takich całkiem najtańszych nie próbowałem, ale za ActiveJeta coś 13 pln
    brutto w sklepie płacę. Przy bardziej intensywnym drukowaniu warto w
    system stałego zasilania (CISS) zainwestować, bodaj 70-parę złotych.

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 8. Data: 2010-04-08 13:39:54
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-04-07 23:58, Budzik pisze:

    > To jest to: podajnik dokumentów ADF?
    > No to 15, ale bardziej pytam o zasade. Wrzucanie po 15 stron to i tak
    > lepiej niz wrzucanie po jednej i klikanie "zeskanuj kolejna".

    A może i 15. Nie zdarzyło mi się skanować dokumentów większych niż
    kilkustronowe. Wiem jedno - w życiu nie kupię już skanera bez ADF.
    Kiedyś to był luksus, dziś wymaga 100 zł dopłaty. W przypadku Brothera
    (jak jest u innych producentów to nie wiem) wadą jest to, że ADF montują
    (z tańszych modeli) tylko w serii MFC, czyli musisz dopłacić za nie
    zawsze potrzebny faks.
    W zależności od tego co sobie ustawisz w ControlCenter możesz skanować
    do PDF (wychodzą całkiem ładne wielostronicowe), TIF, JPG, BMP. Możesz
    mieć inne ustawienia przypisane do przycisków funkcyjnych na urządzeniu,
    inne do skrótów w aplikacji. Jeśli wybierzesz model z siecią to i
    skaner, i drukarka bardzo dobrze w niej pracują.
    No i te koszty atramentów, aż się chce drukować ;)
    Brothera mogę z czystym sumieniem polecić.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 9. Data: 2010-04-08 15:27:39
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Mich@l (k...@t...cy)
    in news:hpkmb7$c88$1@inews.gazeta.pl

    > Brothera mogę z czystym sumieniem polecić.

    A czy Brothery mają podnoszone klapy, tak żeby można było skanować grube
    książki?

    MSz

  • 10. Data: 2010-04-08 16:10:05
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-04-08 17:27, Marcin Szumilas pisze:

    > A czy Brothery mają podnoszone klapy, tak żeby można było skanować grube
    > książki?

    Używam MFC-465CN (niestety już nieprodukowany) i można w nim podnieść
    klapkę na jakieś 1,5 cm. Nie wiem czy to dużo, ale dla mnie nigdy
    jeszcze nie było ograniczeniem.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl