  • 1. Data: 2012-07-06 20:35:50
    Temat: Drgania kół podczas ruszania AR 147 JTD.
    Od: cocon <g...@o...pl>

    Alfa 147 JTD
    Podczas ruszania na jedynce i na wstecznym drgają koła przednie. Z dwóch
    stron. Drgania są bardzo delikatne ale odczuwalne. Coś jakby działał
    ABS. Pulsacja jest przód-tył. Gdy dodaję więcej gazu, to drgania nie
    występują. Ruszając pod górę są bardziej wyczuwalne. Co ciekawe, to są
    momenty, że drgań prawie nie ma. Subiektywne odczycie jest takie, że
    pokazują się w miarę nagrzania silnika. Czasami podczas przejeżdżania
    przez nierówności coś stuknie jakby w zawieszeniu. Nieregularnie i nie
    wiem czy to z tym łączyć.

    Wymienione w ostatnim czasie:
    Koło dwumasowe i sprzęgło kompletne.
    Uszczelnienia wyprzęgnika i pompy sprzęgła.
    Przeguby wewnętrzne.
    Poduszka pod skrzynią (tylna)
    Drążek reakcyjny (górny uchwyt silnika - górna poduszka ?)
    Amortyzatory, odboje, gumy amorów.
    Gumy drążka stabilizatora.

    Przed i po wymianie tych części jest dalej to samo. Myślałem, że
    skutkiem ubocznym w pozytywnym znaczeniu będzie zanik tych drgań.

    Może to być związane z dolnymi wahaczami ? Wybite silentblocki ?
    Czy raczej dwie przednie poduszki pod silnikiem ?
    Bo nie wiem co jeszcze może powodować taki efekt.

  • 2. Data: 2012-07-07 03:32:11
    Temat: Re: Drgania kół podczas ruszania AR 147 JTD.
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-06 20:35, cocon wrote:
    > Może to być związane z dolnymi wahaczami ? Wybite silentblocki ?

    Może,

    > Czy raczej dwie przednie poduszki pod silnikiem ?

    To do sprawdzenia w pierwszej kolejności, ale jak masz wymieniać to wymień
    wszystkie od razu.

    > Bo nie wiem co jeszcze może powodować taki efekt.

    Jeszcze np. zapchany przepływomierz - w najbardziej krytycznych warunkach
    dawka zła i efekt w braku mocy (drganiu). Wtedy jednak wychodzi błąd na
    komputerze (np. że EGR czy w ogóle za dużo spalin).

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 3. Data: 2012-07-07 09:20:53
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-07-07 03:32, dominik pisze:

    > Może,

    Czyli jednak jest to możliwe. Znalazłem taką informację i zastanawiałem
    się jak to możliwe z fizycznego/mechanicznego punktu widzenia.

    > To do sprawdzenia w pierwszej kolejności, ale jak masz wymieniać to wymień
    > wszystkie od razu.

    Właśnie, jak sprawdzić poduszki. Na pewno nie są urwane. Zmieniać na
    chybił trafił ? :(

    > Jeszcze np. zapchany przepływomierz - w najbardziej krytycznych warunkach
    > dawka zła i efekt w braku mocy (drganiu). Wtedy jednak wychodzi błąd na
    > komputerze (np. że EGR czy w ogóle za dużo spalin).

    Przepływomierz jest nówka (tydzień temu). Układ dolotowy sprawdzony
    bardzo dokładnie. Silnik w stanie bardzo dobrym. Sprawdzane
    wielokrotnie, bo też dopatrywałem się przyczyny w tym miejscu.

  • 4. Data: 2012-07-07 11:24:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Jul 2012 09:20:53 +0200, cocon napisał(a):

    > Czyli jednak jest to możliwe. Znalazłem taką informację i zastanawiałem
    > się jak to możliwe z fizycznego/mechanicznego punktu widzenia.

    Jak jest luz, to moga byc i drgania, takie prawo mechaniki :-)

    Ale mowiac szczerze ... watpie.

    > Przepływomierz jest nówka (tydzień temu).

    Patrzac na to co juz wypisales ... nie dziwie sie tym opiniom o Alfie :-)

    J.

  • 5. Data: 2012-07-07 12:17:56
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-07-07 11:24, J.F. pisze:

    > Jak jest luz, to moga byc i drgania, takie prawo mechaniki :-)
    Truizm. Coś konkretniej ? Dla czego drgania, a nie tylko jedno ugięcie i
    ruszamy ?

    > Patrzac na to co juz wypisales ... nie dziwie sie tym opiniom o Alfie :-)

    Co takiego wypisałem ? Wiesz dla czego było to wymieniane ?
    Sprzęgło sam zarżnąłem, bo dowaliłem jej za dużo niutonków w mapie.
    Przynajmniej dowiedziałem się, że 400 przy 2000 obr. na fabrycznym to
    gruba przesada. Teraz mam spieka 5-cio ramiennego z odpowiednim
    dociskiem i kołem. Dla tego też na wszelki wypadek zrobiłem z układem
    wysprzedającym, bo to niecałe 25 zł. Amory zmieniałem z oryginałów na
    sport razem ze sprężynami (komplet Eibach). Przeguby wewnętrzne, bo
    pękła mi jedna (lewa) osłona, to przy okazji rozbierania założyłem nowe
    na obie strony + krzyżaki, bo to żaden wydatek (2x130 zł).
    Przepływomierz - niestety zasrany Bosch, który jak wiadomo pada po ok
    60kkm, a czyszczenie to naprawa doraźna. Taki niemiecki złom rodem z chin.
    Poduszka pod skrzynią i drążek, tu mi się wydawało, że to jest powodem
    drgań. Wymieniłem dobre na nowe :( Teraz nie chciałbym tego błędu
    powtórzyć i wymienić to co faktycznie jest uszkodzone.
    I co w tym widzisz złego ? Ale jak ktoś nie wie o co chodzi, to i
    generuje dziwne opinie...

  • 6. Data: 2012-07-13 01:23:27
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-07 09:20, cocon wrote:
    > Czyli jednak jest to możliwe. Znalazłem taką informację i zastanawiałem
    > się jak to możliwe z fizycznego/mechanicznego punktu widzenia.

    Tak to jest z mechaniką, że drobiazgi potrafią się mścić, ale też nie ma
    co na oślep wymieniać co popadnie.

    > Właśnie, jak sprawdzić poduszki. Na pewno nie są urwane. Zmieniać na
    > chybił trafił ? :(

    Jak wspominałem - jeśli już to zmieniaj komplet, wiele razy słyszałem, że
    ktoś przyoszczędził czy to chińszczyzną czy na sztuki i problemu nie
    wyeliminował przez to, a dopiero po zmianie wszystkich miał spokój.
    Osobiście bym tego nie ruszał jeśli masz w miarę nowe i nie wybiłeś ich
    czymś spektakularnym. Dobra poduszka powinna chwilę wytrzymać. Niestety
    jak nie jest urwana trudno orzec, że coś z nią nie tak.

    > Przepływomierz jest nówka (tydzień temu). Układ dolotowy sprawdzony bardzo
    > dokładnie. Silnik w stanie bardzo dobrym. Sprawdzane wielokrotnie, bo też
    > dopatrywałem się przyczyny w tym miejscu.

    Zerknij na komputer czy jakieś z parametrów nie są przestawione wobec
    oczekiwanych, na kanale idzie to jakoś zreprodukować? Jeśli tak to łebski
    mechanik powinien szybko trafić co to jeśli kwestia mechaniczna.
    Natomiast takie efekty daje właśnie uszkodzenie/zapchanie przepływki i
    czujnika temperatury powietrza, silnik dostaje źle paliwa i taki jest
    właśnie efekt, tak jak by brak mocy pochodził z silnika i wtedy robiły się
    drgania. Pewnie na wyższych biegach i niskich obrotach też to zauważysz -
    teraz nie widzisz bo i tam zazwyczaj jeździ się w innym zakresie.
    Gdyby to była kwestia mechaniczna to byś raczej miał tak samo z górki jak
    pod nią, a tak wydaje się, że masz to w zależności od tego ile mocy
    potrzeba. Na niskich obrotach jest ona dość dokładnie policzona. Zerknij
    też jak wspominałem czy różnica temperatury nie powoduje tego momentu, że
    drgań nie ma.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 7. Data: 2012-07-13 08:39:36
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Zaslep egr i zobacz co będzie.

  • 8. Data: 2012-07-14 01:45:11
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    cocon <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy raczej dwie przednie poduszki pod silnikiem ?
    > Bo nie wiem co jeszcze może powodować taki efekt.
    Nie mam zielonego pojęcia skąd się bierze takie zjawisko. Ale jest. Dziwne że
    w starych samochodach z przednim napędem czegoś takiego nie było. Wykutane
    mogło być zawieszenie do oporu. Amortyzatory suche i nic się nie telepało. To
    nie luzy. Bo jakie mogą być luzy w sztuce nówce szewrolecie znajomego. A przy
    ruszaniu koła mu telepią. A w dwunasto letniej Mazdzie się nie telepią. wiek
    samochodu chyba nie ma znaczenia. Inny znajomy ma samochód na B. Dwa lata ma
    auto i się nic nie telepie przy ruszaniu. Trzeba by księgowych zapytać na czym
    kazali oszczędzić przy projektowaniu samochodu. Ten znajomy od szewroleta
    wkurzony. W serwisie mówią że tak ma być. Doktoryzowaliśmy się z tego
    telepania. On ruszał a kilka osób patrzyło. Przez chwilę jedno koło obraca się
    nierówno, tak szybciej wolniej. Jak by przegub był nie równobieżny. I trochę
    podskakuje. Tak z jeden koła obrót to trwa. Potem załapuje i kręci się normalnie.

  • 9. Data: 2012-07-20 19:46:42
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-07-13 01:23, dominik pisze:

    > Zerknij na komputer czy jakieś z parametrów nie są przestawione wobec
    > oczekiwanych, na kanale idzie to jakoś zreprodukować? Jeśli tak to łebski

    Wszystko jest idealnie. Od korekt wtrysków, przez ciśnienia doładowań po
    masy powietrza itp. Tu nie doszukiwałbym się problemów.

  • 10. Data: 2012-07-20 19:47:28
    Od: cocon <g...@o...pl>

    W dniu 2012-07-13 08:39, wchpikus pisze:
    > Zaslep egr i zobacz co będzie.

    EGR, zamknięty i wyciąłem go programowo.