    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drgania kół podczas ruszania AR 147 JTD.
    Date: Fri, 13 Jul 2012 01:23:27 +0200

    On 2012-07-07 09:20, cocon wrote:
    > Czyli jednak jest to możliwe. Znalazłem taką informację i zastanawiałem
    > się jak to możliwe z fizycznego/mechanicznego punktu widzenia.

    Tak to jest z mechaniką, że drobiazgi potrafią się mścić, ale też nie ma
    co na oślep wymieniać co popadnie.

    > Właśnie, jak sprawdzić poduszki. Na pewno nie są urwane. Zmieniać na
    > chybił trafił ? :(

    Jak wspominałem - jeśli już to zmieniaj komplet, wiele razy słyszałem, że
    ktoś przyoszczędził czy to chińszczyzną czy na sztuki i problemu nie
    wyeliminował przez to, a dopiero po zmianie wszystkich miał spokój.
    Osobiście bym tego nie ruszał jeśli masz w miarę nowe i nie wybiłeś ich
    czymś spektakularnym. Dobra poduszka powinna chwilę wytrzymać. Niestety
    jak nie jest urwana trudno orzec, że coś z nią nie tak.

    > Przepływomierz jest nówka (tydzień temu). Układ dolotowy sprawdzony bardzo
    > dokładnie. Silnik w stanie bardzo dobrym. Sprawdzane wielokrotnie, bo też
    > dopatrywałem się przyczyny w tym miejscu.

    Zerknij na komputer czy jakieś z parametrów nie są przestawione wobec
    oczekiwanych, na kanale idzie to jakoś zreprodukować? Jeśli tak to łebski
    mechanik powinien szybko trafić co to jeśli kwestia mechaniczna.
    Natomiast takie efekty daje właśnie uszkodzenie/zapchanie przepływki i
    czujnika temperatury powietrza, silnik dostaje źle paliwa i taki jest
    właśnie efekt, tak jak by brak mocy pochodził z silnika i wtedy robiły się
    drgania. Pewnie na wyższych biegach i niskich obrotach też to zauważysz -
    teraz nie widzisz bo i tam zazwyczaj jeździ się w innym zakresie.
    Gdyby to była kwestia mechaniczna to byś raczej miał tak samo z górki jak
    pod nią, a tak wydaje się, że masz to w zależności od tego ile mocy
    potrzeba. Na niskich obrotach jest ona dość dokładnie policzona. Zerknij
    też jak wspominałem czy różnica temperatury nie powoduje tego momentu, że
    drgań nie ma.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_