    From: cocon <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Drgania kół podczas ruszania AR 147 JTD.
    Date: Fri, 06 Jul 2012 20:35:50 +0200

    Alfa 147 JTD
    Podczas ruszania na jedynce i na wstecznym drgają koła przednie. Z dwóch
    stron. Drgania są bardzo delikatne ale odczuwalne. Coś jakby działał
    ABS. Pulsacja jest przód-tył. Gdy dodaję więcej gazu, to drgania nie
    występują. Ruszając pod górę są bardziej wyczuwalne. Co ciekawe, to są
    momenty, że drgań prawie nie ma. Subiektywne odczycie jest takie, że
    pokazują się w miarę nagrzania silnika. Czasami podczas przejeżdżania
    przez nierówności coś stuknie jakby w zawieszeniu. Nieregularnie i nie
    wiem czy to z tym łączyć.

    Wymienione w ostatnim czasie:
    Koło dwumasowe i sprzęgło kompletne.
    Uszczelnienia wyprzęgnika i pompy sprzęgła.
    Przeguby wewnętrzne.
    Poduszka pod skrzynią (tylna)
    Drążek reakcyjny (górny uchwyt silnika - górna poduszka ?)
    Amortyzatory, odboje, gumy amorów.
    Gumy drążka stabilizatora.

    Przed i po wymianie tych części jest dalej to samo. Myślałem, że
    skutkiem ubocznym w pozytywnym znaczeniu będzie zanik tych drgań.

    Może to być związane z dolnymi wahaczami ? Wybite silentblocki ?
    Czy raczej dwie przednie poduszki pod silnikiem ?
    Bo nie wiem co jeszcze może powodować taki efekt.