    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drgania kół podczas ruszania AR 147 JTD.
    Date: Fri, 13 Jul 2012 23:45:11 +0000 (UTC)

    cocon <g...@o...pl> napisał(a):

    > Alfa 147 JTD
    > Podczas ruszania na jedynce i na wstecznym drgają koła przednie. Z dwóch
    > stron. Drgania są bardzo delikatne ale odczuwalne. Coś jakby działał
    > ABS. Pulsacja jest przód-tył. Gdy dodaję więcej gazu, to drgania nie
    > występują. Ruszając pod górę są bardziej wyczuwalne. Co ciekawe, to są
    > momenty, że drgań prawie nie ma. Subiektywne odczycie jest takie, że
    > pokazują się w miarę nagrzania silnika. Czasami podczas przejeżdżania
    > przez nierówności coś stuknie jakby w zawieszeniu. Nieregularnie i nie
    > wiem czy to z tym łączyć.

> [...]
    Nie mam zielonego pojęcia skąd się bierze takie zjawisko. Ale jest. Dziwne że
    w starych samochodach z przednim napędem czegoś takiego nie było. Wykutane
    mogło być zawieszenie do oporu. Amortyzatory suche i nic się nie telepało. To
    nie luzy. Bo jakie mogą być luzy w sztuce nówce szewrolecie znajomego. A przy
    ruszaniu koła mu telepią. A w dwunasto letniej Mazdzie się nie telepią. wiek
    samochodu chyba nie ma znaczenia. Inny znajomy ma samochód na B. Dwa lata ma
    auto i się nic nie telepie przy ruszaniu. Trzeba by księgowych zapytać na czym
    kazali oszczędzić przy projektowaniu samochodu. Ten znajomy od szewroleta
    wkurzony. W serwisie mówią że tak ma być. Doktoryzowaliśmy się z tego
    telepania. On ruszał a kilka osób patrzyło. Przez chwilę jedno koło obraca się
    nierówno, tak szybciej wolniej. Jak by przegub był nie równobieżny. I trochę
    podskakuje. Tak z jeden koła obrót to trwa. Potem załapuje i kręci się normalnie.