eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDownsizingDownsizing
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!feed.news.qwest.net!mpls-nnt
    p-01.inet.qwest.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Downsizing
    Date: Tue, 24 Dec 2013 08:54:33 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 131223-1, 2013-12-23), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 36
    Message-ID: <52b93db9$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.50.110
    X-Trace: 1387871673 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2359 79.184.50.110:52543
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2515934
    [ ukryj nagłówki ]

    Od kilku dni poruszam się zastępczym Capturem i mam okazję na własnej skórze
    odczuć wątpliwe zalety downsizingu.
    W sumie jest to rzecz pożyteczna, pod warunkiem że się zrobi normalny
    silnik, tylko nieco mniejszy.
    Ten w Capturze to 0,9 tce, czyli trzycylindrowy silnik z turbiną.
    Toto w średnim aucie nie działa po prostu, elastyczność w tym czymś nie
    istnieje, choć w ruchu miejskim przyspiesza jako tako, tyle że krótko,
    szybko mu się para kończy.
    Najgorsza sprawa to kultura pracy, nie dość że brzmi jak odkurzacza, to
    jeszcze żyje sobie własnym życiem.
    Wciśnięcie pedału gazu (wcale nie do oporu, po prostu wciśnięcie) i
    utrzymywanie go w tej samej pozycji, powoduje przedziwne rekacje układu
    napędowego.
    Z reguły najpierw oznacza zakrztuszenie się silnika, potem gwałtowne
    szarpnięcie gdy włączy się turbina, potem lekkie przyspieszczanie, przerwa w
    przyspieszaniu, znowu przyspieszanie itd
    Toto żyje własnym życiem, niezależnym od oczekiwań kierowcy, jeszcze w
    żadnym aucie nie miałem takiego odczucia, że gazem steruje komputer i
    turbina a nie ja.

    Ogólnie poza tym silnikiem Captur to nadspodziewanie fajne auto, dokładnie
    takie jak moje oczekiwania wobec miejskiego crossovera.
    Małe, zwinne, nieźle wykonane, a przy okazji wygodne bo wysokie i z wysoką
    pozycją za kierownicą.
    Tylko silnik zdecydowanie powinien być inny.
    Pewnie dużo mocniejszy 1.2 tce lepiej będzie dawał sobie radę, o dieslu
    (nawet tak samo mocnym jak to 0,9 tce) nie wspominając.

    Tylko ta cena - to auto kosztuje tyle co dużo większe kompakty z normalnymi
    silnikami, co dyskwalifikuje go gdyby ktoś chciał kupować bez duuuuużego
    rabatu.
    Już chyba lepiej wybrać Dacię Sandero Stepway, auto prawie identyczne, nawet
    nieco większe w środku, choć z mniejszą ilością wodotrysków podobających się
    kobietom, za to w zdecydowanie niższej cenie - nie sprawdzając dokładnie
    cenników na pewno jakieś 10 tys taniej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: