-
Data: 2013-12-24 08:54:33
Temat: Downsizing
Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Od kilku dni poruszam się zastępczym Capturem i mam okazję na własnej skórze
odczuć wątpliwe zalety downsizingu.
W sumie jest to rzecz pożyteczna, pod warunkiem że się zrobi normalny
silnik, tylko nieco mniejszy.
Ten w Capturze to 0,9 tce, czyli trzycylindrowy silnik z turbiną.
Toto w średnim aucie nie działa po prostu, elastyczność w tym czymś nie
istnieje, choć w ruchu miejskim przyspiesza jako tako, tyle że krótko,
szybko mu się para kończy.
Najgorsza sprawa to kultura pracy, nie dość że brzmi jak odkurzacza, to
jeszcze żyje sobie własnym życiem.
Wciśnięcie pedału gazu (wcale nie do oporu, po prostu wciśnięcie) i
utrzymywanie go w tej samej pozycji, powoduje przedziwne rekacje układu
napędowego.
Z reguły najpierw oznacza zakrztuszenie się silnika, potem gwałtowne
szarpnięcie gdy włączy się turbina, potem lekkie przyspieszczanie, przerwa w
przyspieszaniu, znowu przyspieszanie itd
Toto żyje własnym życiem, niezależnym od oczekiwań kierowcy, jeszcze w
żadnym aucie nie miałem takiego odczucia, że gazem steruje komputer i
turbina a nie ja.
Ogólnie poza tym silnikiem Captur to nadspodziewanie fajne auto, dokładnie
takie jak moje oczekiwania wobec miejskiego crossovera.
Małe, zwinne, nieźle wykonane, a przy okazji wygodne bo wysokie i z wysoką
pozycją za kierownicą.
Tylko silnik zdecydowanie powinien być inny.
Pewnie dużo mocniejszy 1.2 tce lepiej będzie dawał sobie radę, o dieslu
(nawet tak samo mocnym jak to 0,9 tce) nie wspominając.
Tylko ta cena - to auto kosztuje tyle co dużo większe kompakty z normalnymi
silnikami, co dyskwalifikuje go gdyby ktoś chciał kupować bez duuuuużego
rabatu.
Już chyba lepiej wybrać Dacię Sandero Stepway, auto prawie identyczne, nawet
nieco większe w środku, choć z mniejszą ilością wodotrysków podobających się
kobietom, za to w zdecydowanie niższej cenie - nie sprawdzając dokładnie
cenników na pewno jakieś 10 tys taniej.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.12.13 09:55 Piotr Klimek
- 24.12.13 10:16 tá´Ź
- 24.12.13 10:17 tá´Ź
- 24.12.13 10:41 Piotr Klimek
- 24.12.13 10:46 J.F.
- 24.12.13 11:06 masti
- 24.12.13 11:15 Cavallino
- 24.12.13 12:06 Megrims
- 24.12.13 12:56 Jakub Witkowski
- 24.12.13 13:20 Tomasz Pyra
- 24.12.13 13:31 kamil/Endurorider.pl
- 24.12.13 14:17 Trybun
- 24.12.13 14:46 zhbick
- 24.12.13 15:20 Myjk
- 24.12.13 15:24 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida