  • 11. Data: 2009-09-03 18:11:59
    Temat: Re: Doswiadczenia z wydrukiem w formacie 100x70cm z 12 Mpix
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Bernard Wybierała pisze:
    > Generalnie można przyjąć że 6 mpx lustrzanka wystarcza do zrobienia
    > billboardu, który wyglądał będzie bardzo dobrze z odległości większej
    > niż 10 m.
    > Ale kto ogląda billboard z mniejszej odległości? ;)...

    I w praktyce nie ma dużych wymagań na zdjęcia billboardowe.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-09-03 18:48:52
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Tez mnie korcilo zeby zadac podobne pytanie, ale wydaje mi sie - nie
    > wiem czemu - ze nie bylbym zadowolony.

    Kupiłem sobie ostatnio takie maleństwo:
    http://members.chello.pl/m.kaluza/epsonka.jpg
    ...i po małym rozpoznaniu bojem obawiam się, że twoje obawy mogą być
    uzasadnione :D

  • 13. Data: 2009-09-03 21:15:09
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Damian" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam. Czy ktos z szanownych kolegow lub kolezanek robil
    > moze wydruk w formacie 100x70cm z aparatu 12 MPix?

    Z 12 nie :( , ale robiłem z 5 i 6 i jakoś nie było problemów.

    > Porobilem troche fotek w te wakacje a z nich collage'e
    > i chcialbym teraz jeden z nich powiesic w pokoju
    > w antyramie i zastanawiam sie czy bedzie to wygladalo ok?

    A co za problem złożyć taki by miał rozmiar 100x70 cm z rozdzielczością
    300DPI.
    Przeca nie powiększasz jednej fotki tylko ileśtam.
    Najłatwiej ułożyć to w PSie tworząc nowy plik o wymiarach 100x70 300DPI i
    powklejać/poukładać fotki ew. trochę je przeskalować by nie zajmowały 1/4
    strony kolaża ;)
    Wtedy to nawet z 30cm możesz oglądać

    JDJ

  • 14. Data: 2009-09-03 21:19:33
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "JackDeJack" <J...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Najłatwiej ułożyć to w PSie tworząc nowy plik o wymiarach 100x70 300DPI i

    Zrobiłem na próbę ma dokładnie 11811x8268 pikseli rozmiaru

    JDJ

  • 15. Data: 2009-09-03 21:40:47
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-03 20:48:52 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Kupiłem sobie ostatnio takie maleństwo:
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/epsonka.jpg
    > ...i po małym rozpoznaniu bojem obawiam się, że twoje obawy mogą być
    > uzasadnione :D

    A gdzie wyprowadziłeś żonę? Bo jeszcze niedawno pisałeś, że miałaby coś
    naprzeciwko...
    ;-)

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-09-03 21:52:22
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > A gdzie wyprowadziłeś żonę? Bo jeszcze niedawno pisałeś, że miałaby coś
    > naprzeciwko...
    > ;-)

    Podstępem wtachałem, przykułem się łańcuchem do podstawy, a następnie
    mężnie przeczekałem atak demonicznego szału... Był hardkor, za karę
    musiałem jechać na wczasy, wycierpiałem swoje, ale było warto ;)

  • 17. Data: 2009-09-04 06:47:35
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > 10 m.
    > Ale kto ogląda billboard z mniejszej odległości? ;)...

    Czekaj, jak to lecialo?

    Juz wiem :)

    "już matryca 2Mpx pozwala zrobić odbitkę o rozmiarach 2x3 metry
    która oglądana z odległości 100 metrów jest nie do odróżnienia
    od odbitki 10x13 cm z filmu oglądanej z odległości 10cm"

  • 18. Data: 2009-09-04 08:25:55
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    JackDeJack <J...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "JackDeJack" <J...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zrobiłem na próbę ma dokładnie 11811x8268 pikseli rozmiaru

    Czyli 97MPix. Ciekawe kiedy doczekamy takich lustrzanek... Ale na razie trzeba
    robić zdjęcia tym, co jest dostępne :-)

    Maciej

  • 19. Data: 2009-09-04 08:31:04
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Damian <d...@p...fm> napisał(a):

    > Witam. Czy ktos z szanownych kolegow lub kolezanek robil
    > moze wydruk w formacie 100x70cm z aparatu 12 MPix?

    Zastanawiam się technicznie, jak to przeprowadzić, bo też chce sobie powiesić
    plakat mniej więcej tego rozmiaru ze zdjęcia 10Mpix na ścianie.

    Wymyśliłem coś takiego:
    Zależy jaką rozdzielczość ma drukarka, trzeba by się do niej dostosować. Jeśli
    300 dpi, to można przeskalować zdjęcie do 300dpi i chyba wtedy obrabiać - tzn.
    ostrzyć, ew. usunąć najbardziej widoczne artefakty jpg czy wynikające z
    przeskalowania.
    Bo inaczej chyba te artefakty z ostrzenia/jpg/przeskalowania będą bardziej
    widoczne, prawda?
    Przy 300dpi wychodzi zdjęcie 97MPix. Nie wiadomo, jak firma drukująca
    podejdzie do takiego rozmiaru zdjęcia - trzeba by się ich spytać, czy dadzą
    radę je obsłużyć.
    No i przede wszystkim należałoby najpierw poprosić o profil kolorów (ICC) z
    drukarni i zastosować do zdjęcia, a następnie wydrukować próbnie w mniejszym
    formacie, np. 20x30, żeby zobaczyć, czy pasują kolory i czy wszystko jest OK.
    Jak sądzicie?

    Maciej

  • 20. Data: 2009-09-04 08:44:00
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > formacie, np. 20x30, żeby zobaczyć, czy pasują kolory i czy wszystko jest OK.

    Zdjęcie musi być gładkie, bez jakichkolwiek wad w postaci szumu,
    aberracji, artefaktów i inszej cholery, bo na dużym formacie wyłazi
    toto bezlitośnie. Z rozdzielczością to trochę zależy od maszyny - np.
    na Epsonce optymalna rozdzielczość powinna być 180, 360 lub 720 dpi. O
    profil warto poprosić i obrabiać zdjęcie z zapiętym softproofingiem
    przestrzeni barwnej maszyny.

    Tak czy owak wyjdzie toto dość miękko. Można kombinować z algorytmami
    interpolacji fraktalnej jak w Genuine Fractals, ale też ma to pewne
    skutki uboczne.