    From: Piotrek <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Doradźcie jakiś lepszy aparat dla laika proszę
    Date: Thu, 18 Jul 2013 10:13:54 +0200

    Witam

    Proszę, doradźcie aparat dla laika. Poczytałem masę różnych testów
    począwszy od kompaktów, superoomów, lustrzanek i jest tego wszystkiego tak
    dużo, że naprawdę nie mam pojęcia co wybrać. Założenia sa takie:
    1. cena - nie więcej niż 1500 zł, ale wolałbym max 1200-1300 zł.
    2. wbudowana lampa błyskowa
    3. pełna automatyka z dość szybkim AF i stabilizacją obrazu, żebym nie
    musiał milion razy łapać ruchliwego dziecka jak mi ucieka przed zdjęciem,
    tylko pstryk i go uwieczniam.
    4. ma robić ładne zdjęcia - na pewno chcę lepsze niż z aparatu
    kompaktowego- siostra ma taki no i powiem, że jakość ich nie powala.
    5. możliwość kręcenia filmów minimum HD, chętnie FullHD z dźwiękiem stereo
    6. (niewymagane, ale bardzo chętnie) zasilanie paluszki AA

    I teraz uwaga: żona koniecznie chce lustrzankę - ale tylko dlatego, że
    widziała z niej zdjęcia z lustrzanki szwagra, który robi je znacznie lepsze
    niż kompakt mojej siostry - ja się waham, bo bladego pojęcia nie mam czy to
    dobry wybór. No i lustrzanka za 1500? Aparat nie będzie służył do
    zaawansowanych zdjęć typu makro, mikro i nie wiadomo co jeszcze. Tylko
    zwykłe, najzwyklejsze zdjęcia wakacyjne. Czyli plaża, góry itp. Głowę dam
    sobie uciąć, że żona jak zobaczy lustrzankę to się popłacze przy
    możliwościach aparatu - czyli masie ustawień oraz jego wadze i wielkości.
    Zastanawiałem się ewentualnie nad Canonem EOS 1100D, ale naprawdę nie mam
    pojęcia czy to dobry wybór. Dlatego proszę bardzo o wskazanie konkretnie
    który model byście polecili (jeden, maksimum trzy). Żebym po prostu
    poszedł, obejrzał go, poogladał w necie jakiś test ze zdjęciami, kupił i
    był potem zadowolony. Na pewno nie będę wymieniał obiektywów, lamp
    błyskowych, zmieniał filtrów i innych rzeczy. Ważne jest TYLKO JEDNO - to,
    że mam włączony tryb automatyczny, klikam na spust i wychodzi naprawdę
    ładne zdjęcie, znacznie lepsze niż w tanim kompakcie. Koniec kropka.

    Bardzo proszę o pomoc - naprawdę nie znam się na tym, a po masie
    przeczytanych stron z testami mam tylko mętlik.