eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaDopuszczalna masa przyczepy samochodowej.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2009-05-01 15:56:24
    Temat: Dopuszczalna masa przyczepy samochodowej.
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    Witam.
    Każdy samochód ma określoną maksymalną masę ciągniętej przyczepy.
    Mógłby ktoś mi przybliżyć czym jest ta masa podyktowana? Konstrukcją
    nadwozia? Samą masą własną? Zauważyłem, że wszystkie pojazdy - nie ważne
    czy to 1300 kilogramowa nexhia czy 2t navara - mają DMC przyczepy
    niehamowanej równą 750kg. To jest podyktowane przepisami europejskimi?

    W jaki sposób jest zrealizowane to hamowanie w przyczepie? Przewodów
    pneumatycznych/hydraulicznych do samochodu to tam nie ma.

    No i takie najważniejsze pytanie - jeżeli DMC przyczepy nie-/hamowanej
    wynosi 750/1400kg to co może się stać jeżeli pociągnę przyczepę o masie
    większej o powiedzmy 0.5 tony?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb


  • 2. Data: 2009-05-01 16:33:25
    Temat: Re: Dopuszczalna masa przyczepy samochodowej.
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Sqeeb <s...@i...community> napisał(a):

    > W jaki spos=F3b jest zrealizowane to hamowanie w przyczepie? Przewod=F3w
    > pneumatycznych/hydraulicznych do samochodu to tam nie ma.
    Witam
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_najazdowy
    PP

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 3. Data: 2009-05-01 16:54:01
    Temat: Re: Dopuszczalna masa przyczepy samochodowej.
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>


    > No i takie najważniejsze pytanie - jeżeli DMC przyczepy nie-/hamowanej
    > wynosi 750/1400kg to co może się stać jeżeli pociągnę przyczepę o masie
    > większej o powiedzmy 0.5 tony?
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Sqeeb
    Dokąd nic się nie stanie to możesz sobie z taką przeładowaną przyczepką jeździć.
    Nikt Ci nie zabroni niszczyć sobie samochód. Chyba że trafisz na niebieskiego
    służbistę. Ale jak się coś stanie z Twojej winy i będą z tego powodu straty to
    masz przerąbane. O ile w przypadku niewielkich strat może skończyć się mandatem.
    To jak sprawa będzie poważniejsza to na pewno sprawa w sądzie z Tobą w roli
    oskarżonego. W obydwu przypadkach ubezpieczyciel pokaże Ci jak się robi chińska
    czapę. Bo nie umawiał się na pól tony więcej. A i ludzie jacyś dziwni się
    zrobili w kapitalistycznej Polsce. Delikatnie pukniesz a poszkodowanego będzie
    głowa bardzo bolała i będzie pawie puszczał. Potem leczenie i rehabilitacja na
    Twój koszt. Zupełnie nie po chrześcijańsku. Ładny grosz można stracić.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 4. Data: 2009-05-01 17:51:47
    Temat: Re: Dopuszczalna masa przyczepy samochodowej.
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Fri, 01 May 2009 18:54:01 +0200
    "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    > Dokąd nic się nie stanie to możesz sobie z taką przeładowaną przyczepką jeździć.
    > Nikt Ci nie zabroni niszczyć sobie samochód. Chyba że trafisz na niebieskiego
    > służbistę. Ale jak się coś stanie z Twojej winy i będą z tego powodu straty to
    > masz przerąbane. O ile w przypadku niewielkich strat może skończyć się mandatem.
    > To jak sprawa będzie poważniejsza to na pewno sprawa w sądzie z Tobą w roli
    > oskarżonego. W obydwu przypadkach ubezpieczyciel pokaże Ci jak się robi chińska
    > czapę. Bo nie umawiał się na pól tony więcej. A i ludzie jacyś dziwni się
    > zrobili w kapitalistycznej Polsce. Delikatnie pukniesz a poszkodowanego będzie
    > głowa bardzo bolała i będzie pawie puszczał. Potem leczenie i rehabilitacja na
    > Twój koszt. Zupełnie nie po chrześcijańsku. Ładny grosz można stracić.

    Czy ja gdzieś napisałem że chcę jeździć? ;-)
    Chciałem tylko dowiedzieć się czym to grozi...

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb


  • 5. Data: 2009-05-01 17:54:03
    Temat: Re: Dopuszczalna masa przyczepy samochodowej.
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Fri, 1 May 2009 16:33:25 +0000 (UTC)
    "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl> wrote:

    > > W jaki spos=F3b jest zrealizowane to hamowanie w przyczepie? Przewod=F3w
    > > pneumatycznych/hydraulicznych do samochodu to tam nie ma.
    > Witam
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_najazdowy

    Żadnej alternatywy dla tego nie ma? Nie wiem...
    Może hamulec elektrodynamiczny? Tylko jak sterować jego siłą...

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb


  • 6. Data: 2009-05-01 18:59:28
    Temat: Re: Dopuszczalna masa przyczepy samochodowej.
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > On Fri, 1 May 2009 16:33:25 +0000 (UTC)
    > "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl> wrote:
    >
    > > > W jaki spos=F3b jest zrealizowane to hamowanie w przyczepie? Przewod=F3w
    > > > pneumatycznych/hydraulicznych do samochodu to tam nie ma.
    > > Witam
    > > http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_najazdowy
    >
    > Żadnej alternatywy dla tego nie ma? Nie wiem...
    > Może hamulec elektrodynamiczny? Tylko jak sterować jego siłą...
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Sqeeb
    Ja bym spadochron wyrzucany silnikami rakietowymi zrobił. A do awaryjnego
    zatrzymywania odstrzeliwane koła.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 7. Data: 2009-05-02 06:01:00
    Temat: Re: Dopuszczalna masa przyczepy samochodowej.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 May 2009 16:33:25 +0000 (UTC), PL(N)umber_One wrote:
    >Sqeeb <s...@i...community> napisał(a):
    >> W jaki spos=F3b jest zrealizowane to hamowanie w przyczepie? Przewod=F3w
    >> pneumatycznych/hydraulicznych do samochodu to tam nie ma.

    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_najazdowy


    Z tym ze z zgodnie z rozporzadzniem DU2003/32/262 przyczepa powinna
    byc wyposazona w hamulec, ale

    6. Przepisu ust. 5 nie stosuje sie do:
    1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem ze niezaleznie od urzadzenia
    laczacego przyczepa ta ma dodatkowe polaczenie (lancuch, linka), które
    w razie zerwania glównego urzadzenia laczacego bedzie zapobiegalo
    dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewnialo niezbedna kierowalnosc
    przyczepy; jezeli jednak dopuszczalna masa calkowita takiej przyczepy
    jest wieksza niz polowa masy wlasnej pojazdu ciagnacego, powinna ona
    spelniac wymagania okreslone w ust. 7;

    2) jednoosiowej przyczepy dluzycowej.

    7. W przyczepie o dopuszczalnej masie calkowitej nieprzekraczajacej
    3,5 t, przeznaczonej do ciagniecia przez pojazd, którego dopuszczalna
    masa calkowita wynosi nie mniej niz 1,33 dopuszczalnej masy calkowitej
    przyczepy, dopuszcza sie hamulec roboczy typu bezwladnosciowego
    (najazdowy), dzialajacy co najmniej na kola jednej osi; warunek
    stosuje sie równiez do przyczepy o dopuszczalnej masie calkowitej
    nieprzekraczajacej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1
    stycznia 1968 r.

    Tak nawiasem mowiac w Unii/Niemczech musza jakies inne przepisy
    obowiazywac, bo sa samochody z wieksza dopuszczalna masa przyczepy niz
    wynikajaca z naszych przepisow ogolnych ..

    A czemu taka dopuszczalna - wytrzymalosc nadwozia, haka, sila hamulcow
    i spelnienie norm, zebys sie mogl z gorki zatrzymac, zahowanie pojazdu
    przy hamowaniu - zeby np przyczepa go nie obracala ..

    J.


  • 8. Data: 2009-05-08 21:50:48
    Temat: Re: Dopuszczalna masa przyczepy samochodowej.
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>


    Żadnej alternatywy dla tego nie ma? Nie wiem...
    Może hamulec elektrodynamiczny? Tylko jak sterować jego siłą...

    Ale po co jak ten jest dobry. Sam steruje sobie swoją siłą przez bezwładność
    przyczepy. W takich przypadkach sprawdza się przysłowie, że "lepsze jest
    wrogiem dobrego"
    --
    Jackare


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: