  • 1. Data: 2009-04-29 12:08:58
    Temat: Obliczanie ramy kontenera i nie tylko.
    Od: RoBert <r...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie: jak policzyć ramę kontenera w której jest zamocowany
    zbiornik do przewozu materiałów sypkich? Jak policzyć przekroje
    profili łączących naroża, profili łączących szkielet ze zbiornikiem?
    Jak w ogóle połączyć aluminiowy zbiornik ze konstrukcją ze stali
    czarnej? Z tego co wiem nie ma naroży zaczepowych aluminiowych, a
    zastosowanie połączenia skręcanego profilu aluminiowego i czarnego
    dospawanego do naroża chyba nie jest najlepszym pomysłem.
    A jak w MESie symulować takie połączenie, żeby sprawdzić czy
    przenoszone są wszystkie obciążenia dynamiczne. Trzeba by wydawać tam
    śruby.
    Jak w ogóle się liczy kontenery? Czy na tych samych zasadach co
    cysterny (wg przepisów ADR: obciążenie 2G do przody, w tył , do góry
    itd.)?
    Może ktoś zna jakieś linki do stron gdzie można znaleźć coś o budowie
    kontenerów cystern (silosów, gazowych, do przewozu cieczy
    niebezpiecznych). Przeszukiwałem trochę sieć i znalazłem raptem dwa
    zdjęcia kontenera silosa. Albo są silosy cysterny albo silosy na zboża
    itp.
    A w ogóle to poszukuję stron dotyczących różnego rodzaju zabudów,
    naczep niskopodwoziowych, żurawi, wywrotek, gdzie można znaleźć coś o
    przepisach dotyczących ich projektowania, obliczeń itp.
    Proszę o jakieś informacje
    Robert

  • 2. Data: 2009-04-30 09:17:14
    Temat: Re: Obliczanie ramy kontenera i nie tylko.
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    RoBert wrote:

    > Jak w ogóle połączyć aluminiowy zbiornik ze konstrukcją ze stali
    > czarnej?

    Jakkolwiek polaczysz, zwroc uwage na problem korozji.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 3. Data: 2009-04-30 09:54:45
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > naczep niskopodwoziowych, żurawi, wywrotek, gdzie można znaleźć coś o
    > przepisach dotyczących ich projektowania, obliczeń itp.
    Załatw sprawę globalnie. Zapisz się do technikum mechanicznego. Tam uczą tego o
    co pytasz.

  • 4. Data: 2009-04-30 18:59:58
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 30 Apr 2009 11:54:45 +0200
    "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    > Załatw sprawę globalnie. Zapisz się do technikum mechanicznego. Tam uczą tego o
    > co pytasz.

    A co ze starszymi ciekawskimi?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 5. Data: 2009-04-30 23:11:13
    Od: Padre <P...@n...net>

    Sqeeb pisze:

    > A co ze starszymi ciekawskimi?

    Syna zapisać i zeszyty mu przeglądać jak śpi :)

  • 6. Data: 2009-05-01 10:14:23
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Fri, 01 May 2009 01:11:13 +0200
    Padre <P...@n...net> wrote:

    > Syna zapisać i zeszyty mu przeglądać jak śpi :)

    A jak się nie ma jeszcze syna? ;-]

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 7. Data: 2009-05-01 10:42:20
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A jak się nie ma jeszcze syna? ;-]
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Sqeeb
    To trzeba prosić sąsiada żeby pomógł go zrobić.

  • 8. Data: 2009-05-01 10:43:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 1 May, 11:14, Sqeeb <s...@i...community> wrote:

    > A jak się nie ma jeszcze syna? ;-]

    No, to już nie jest inżynierskie pytanie, chociaż może i Dżepetto to
    też inżynier :-)
    Konrad

  • 9. Data: 2009-05-01 11:28:11
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > No, to już nie jest inżynierskie pytanie, chociaż może i Dżepetto to
    > też inżynier :-)
    > Konrad
    Jasne ze inżynier. I do tego z talentem. Bez komputera żywą lalkę wystrugał.

  • 10. Data: 2009-05-01 15:52:06
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Fri, 01 May 2009 12:42:20 +0200
    "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    > tego o

    > To trzeba prosić sąsiada żeby pomógł go zrobić.

    Wszystko pięknie ładnie tylko macie złe założenia obywatelu.
    Raczej trzeba by poprosić sąsiądkę. No chyba że coś przegapiłem
    z nowinek technicznych... ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb