-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Dopuszczalna masa przyczepy samochodowej.
Date: Sat, 02 May 2009 08:01:00 +0200
Organization: -
Lines: 41
Message-ID: <6...@4...com>
References: <2...@i...community>
<gtf88k$k95$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.interia.pl 1241243074 21425 82.143.187.50 (2 May 2009 05:44:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 May 2009 05:44:34 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
X-Authenticated-User: jjjfox % interia+pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:23932
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 1 May 2009 16:33:25 +0000 (UTC), PL(N)umber_One wrote:
>Sqeeb <s...@i...community> napisał(a):
>> W jaki spos=F3b jest zrealizowane to hamowanie w przyczepie? Przewod=F3w
>> pneumatycznych/hydraulicznych do samochodu to tam nie ma.
>http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_najazdowy
Z tym ze z zgodnie z rozporzadzniem DU2003/32/262 przyczepa powinna
byc wyposazona w hamulec, ale
6. Przepisu ust. 5 nie stosuje sie do:
1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem ze niezaleznie od urzadzenia
laczacego przyczepa ta ma dodatkowe polaczenie (lancuch, linka), które
w razie zerwania glównego urzadzenia laczacego bedzie zapobiegalo
dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewnialo niezbedna kierowalnosc
przyczepy; jezeli jednak dopuszczalna masa calkowita takiej przyczepy
jest wieksza niz polowa masy wlasnej pojazdu ciagnacego, powinna ona
spelniac wymagania okreslone w ust. 7;
2) jednoosiowej przyczepy dluzycowej.
7. W przyczepie o dopuszczalnej masie calkowitej nieprzekraczajacej
3,5 t, przeznaczonej do ciagniecia przez pojazd, którego dopuszczalna
masa calkowita wynosi nie mniej niz 1,33 dopuszczalnej masy calkowitej
przyczepy, dopuszcza sie hamulec roboczy typu bezwladnosciowego
(najazdowy), dzialajacy co najmniej na kola jednej osi; warunek
stosuje sie równiez do przyczepy o dopuszczalnej masie calkowitej
nieprzekraczajacej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1
stycznia 1968 r.
Tak nawiasem mowiac w Unii/Niemczech musza jakies inne przepisy
obowiazywac, bo sa samochody z wieksza dopuszczalna masa przyczepy niz
wynikajaca z naszych przepisow ogolnych ..
A czemu taka dopuszczalna - wytrzymalosc nadwozia, haka, sila hamulcow
i spelnienie norm, zebys sie mogl z gorki zatrzymac, zahowanie pojazdu
przy hamowaniu - zeby np przyczepa go nie obracala ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.09 21:50 Jackare
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-02 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2025-01-02 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=