  • 1. Data: 2011-07-18 12:12:12
    Temat: Docking station, a 'hot swap'.
    Od: " THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Generalnie nie powinno się podłączać ani odłączać urządzeń (klawiatura, mysz)
    pod PS/2 podczas pracy komputera.

    Nawet uśpienie systemu (stand_by, suspend) zwykle nie jest rozwiązaniem, bo
    system (XP Prof) raczej nie znajduje tak podłączonego urządzenia
    (podłączonego/odłączonego podczas stanu uśpienia).

    Ale mam pytanie do użytkowników stacji dokujących:

    Jak wyglada praca z klawiaturą oraz myszą podłączonymi pod PS/2 do STACJI
    DOKUJĄCEJ, czy da się wpinać i wypinać 'goracego' notebooka do stacji tak, że
    i klawiatura PS/2 i mysz PS/2 działają prawidłowo i bez zakłóceń lub co
    więcej, bez ryzyka uszkodzenia?

    Akurat mam parę klawiatur i parę myszy pod PS/2, które chciałbym nadal używać
    bez ich wymiany na USB.
    THX

  • 2. Data: 2011-07-18 17:44:57
    Temat: Re: Docking station, a 'hot swap'.
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-18 14:12, THX pisze:
    > Akurat mam parę klawiatur i parę myszy pod PS/2, które chciałbym nadal używać
    > bez ich wymiany na USB.
    To użyj takiego adaptera:
    http://allegro.pl/nowy-adapter-usb-na-ps-2-x2-2-port
    y-ps2-i1706272698.html
    Od strony usb jest totalnie-hotswapowy, rozpoznawany jako dwa urządzenia
    usb-hid device keyboard, hid-device mouse.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-07-18 17:54:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " THX" napisał w wiadomości grup
    > Generalnie nie powinno się podłączać ani odłączać urządzeń (klawiatura, mysz)
    > pod PS/2 podczas pracy komputera.

    Niby czemu?

    > Nawet uśpienie systemu (stand_by, suspend) zwykle nie jest rozwiązaniem, bo
    > system (XP Prof) raczej nie znajduje tak podłączonego urządzenia
    > (podłączonego/odłączonego podczas stanu uśpienia).

    Jak był uruchomiony z akcesoriami na ps/2 to można bez problemu odłączać i
    podłączać. Chyba, że odłączysz na kilka godzin.

    Czego uszkodzenia? Mychy? Litości...

  • 4. Data: 2011-07-18 18:12:13
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 12:12:12 +0000 (UTC), THX napisał(a):

    > Generalnie nie powinno się podłączać ani odłączać urządzeń (klawiatura, mysz)
    > pod PS/2 podczas pracy komputera.

    Niby dlaczego?
    Codziennie w pracy obchodzę kilkanaście komputerów z klawiaturą, myszką.
    Podłączam, zgrywam logi na pena, odłączam i idę dalej. Nigdy nie miałem
    problemów.

  • 5. Data: 2011-07-18 18:20:40
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    qwerty nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Niby czemu?

    1. bo się często wieszają porty;
    2. bo urządzenia ps2 są inicjalizowane przez bios, nie system;
    3. bo takie podłączenie powoduje uszkodzenie portów ps2.

    > Jak był uruchomiony z akcesoriami na ps/2 to można bez problemu
    > odłączać i podłączać. Chyba, że odłączysz na kilka godzin.

    A jakie ma to znaczenie, ze 2 godziny a nie 15 minut?

    > Czego uszkodzenia? Mychy? Litości...

    Płyty głównej. Widać młodyś (co nie jest zarzutem, a stwierdzeniem).
    Przem

  • 6. Data: 2011-07-19 05:40:00
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup
    > 1. bo się często wieszają porty;
    > 2. bo urządzenia ps2 są inicjalizowane przez bios, nie system;
    > 3. bo takie podłączenie powoduje uszkodzenie portów ps2.

    Mit. Przez miesiąc stawiałem komputery stacjonarne (kilkanaście naraz) mając
    jeden komplet klawiatury i mychy na ps/2. Nic się nie uszkodziło mimo częstego
    przełączania.

    > A jakie ma to znaczenie, ze 2 godziny a nie 15 minut?

    Nie wiem. Komputery zostawiałem w piątek, a w poniedziałek podłączenie nic nie
    dawało. Jakby płyta główna wyłączała porty, ale to nie miałoby sensu.

    > Płyty głównej. Widać młodyś (co nie jest zarzutem, a stwierdzeniem).

    Patrz wyżej.

  • 7. Data: 2011-07-19 08:07:56
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    >Mit. Przez miesiąc stawiałem komputery stacjonarne (kilkanaście naraz)
    >mając jeden komplet klawiatury i mychy na ps/2. Nic się nie uszkodziło mimo
    >częstego przełączania.

    Nie mit, ale sporo zależy od płyty głównej jedna znosi to dzielnie a inne
    maja przypadłość do wywalania się tych portów, co nie oznacza ze po jednym
    razie będą padaki.
    Loteria porostu. może ale nie musi.

    Buniek

  • 8. Data: 2011-07-19 09:15:23
    Od: "m4rkiz" <m...@g...com>

    "Buniek" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > maja przypadłość do wywalania się tych portów, co nie oznacza ze po jednym

    mi sie to ostatnio stalo w czasach klawiatury na din z jakims 486,
    od tego momentu obskoczylem setki komputerow i z zadnym nie mialem
    problemu z wpinaniem sie w ps2 na zywca i nic mi nie padlo od tego
    1995 roku

  • 9. Data: 2011-07-19 09:55:17
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >od tego momentu obskoczylem setki komputerow i z zadnym nie mialem
    >problemu z wpinaniem sie w ps2 na zywca i nic mi nie padlo od tego

    W kompach klientów staram się tego nie robić, zresztą coraz czyściej jest
    wsio na USB w swoim robiłem i tez przeżył. Ale pracując w serwisie w
    dawniejszych czasach, okres jak Atx sie robił się standardem, zdarzało się
    naprawić kompy z popalonymi(niedzialajacymi) gniazdami PS2.
    Obecnie tez mam kilka płyt z trafionymi gniazdami ps2.

    Buniek

  • 10. Data: 2011-07-19 09:58:55
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.07.2011 11:15, m4rkiz pisze:

> [...]
    > od tego momentu obskoczylem setki komputerow i z zadnym nie mialem
    > problemu z wpinaniem sie w ps2 na zywca i nic mi nie padlo od tego

    Zgadzam się, że raczej nic się nie stanie, ale żadnych gwarancji nie ma,
    bo łącze nie było do tego zaprojektowane.

    Z ciekawostek: w jednej z płyt głównych odłączenie i podłączenie
    kompletu mysz i klawiatura powodowało BIP i twardy zwis... Musiałem się
    przestawić na bardziej wyrafinowany przełącznik interfejsu użytkownika ;)