  • 1. Data: 2011-07-18 09:08:36
    Temat: Pad zewnętrznego HDD
    Od: Kenjiro <k...@s...pl>

    Witam

    Używałem do tej pory do różnych zadań dysku A-DATA CH91 na USB. Któregoś
    razu po podłączeniu do kompa pojawił się komunikat, że dysk wymaga
    sformatowania przed użyciem i zapisane dane przepadły. Po sformatowaniu
    niby jest ok, ale po podłączeniu dysk nie zgłasza się jako "A-DATA CH91"
    jak dotąd, tylko jako Dysk wymienny.
    Czy to już jego kres? Wyrzucić czy używać?
    Co mogło paść?

    Dzięki

  • 2. Data: 2011-07-18 12:09:15
    Temat: Re: Pad zewnętrznego HDD
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 11:08:36 +0200, Kenjiro napisał(a):

> [...]
    > niby jest ok, ale po podłączeniu dysk nie zgłasza się jako "A-DATA CH91"
    > jak dotąd, tylko jako Dysk wymienny. Czy to już jego kres? Wyrzucić czy

    Najprawdopodobniej nic nie padło.

    Gdzie się zgłasza? Bo może chodzi tylko o nazwę dysku. Kliknąć na Mój
    komputer, prawy przycisk myszy na dysku, Zmień nazwę, wpisać "A-DATA CH91"

  • 3. Data: 2011-07-18 21:46:28
    Temat: Odp: Pad zewnętrznego HDD
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kenjiro" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak dotąd, tylko jako Dysk wymienny.
    > Czy to już jego kres? Wyrzucić czy używać?

    Mam identyczny dysk (300GB) i miałem identyczny problem. Sprawdzałem na
    kilku różnych komputerach - wszędzie to samo.
    Użyłem narzedzia GetDataBack i odzyskałem wszystkie dane (byłem
    zdterminowany bo to były zdjęcia zgrane na wakacjach). trwało to co prawda
    5h ale odzyskałem wszystko.
    Po nowym formatowaniu dysk działa OK.
    Przeleć swój programem do oceny stanu dysków, może da radę odczytać dane
    S.M.A.R.T i wówczas podejmij dcyzję.