  • 11. Data: 2011-07-19 14:28:54
    Temat: Re: Docking station, a 'hot swap'.
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.07.2011 07:40, qwerty pisze:

    > Mit. Przez miesiąc stawiałem komputery stacjonarne (kilkanaście naraz) mając jeden
    komplet klawiatury i mychy na ps/2. Nic się nie uszkodziło mimo częstego
    przełączania.

    To świadczy tylko o Twoim szczęściu, bo ja miałem w rękach
    płytę z upalonym portem PS/2 -- właśnie "dzięki" podłączaniu
    klawiatury w czasie pracy.

    Gniazda PS/2 nie mają zróżnicowanej długości pinów i przez
    to nie są fizycznie dostosowane do hot-plug choć przyznaję,
    że *najczęściej* nic im się nie dzieje przy podłączaniu/od-
    łączaniu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 12. Data: 2011-07-19 15:19:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
    > To świadczy tylko o Twoim szczęściu, bo ja miałem w rękach
    > płytę z upalonym portem PS/2 -- właśnie "dzięki" podłączaniu
    > klawiatury w czasie pracy.

    Ponad 150 desktopów, które miały co najmniej 20 razy podłączane "na gorąco"
    klawiaturę i mychę. To, że kiedyś uszkadzały się płyty główne to nie znaczy, że
    teraz ich to samo czeka.

  • 13. Data: 2011-07-19 21:13:41
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    qwerty nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Mit. Przez miesiąc stawiałem komputery stacjonarne (kilkanaście
    > naraz) mając jeden komplet klawiatury i mychy na ps/2. Nic się
    > nie uszkodziło mimo częstego przełączania.

    Powiedz to tym płytom, które moi userzy uwalili, i portom, które wieszałem
    sam to robiąc.
    Poza tym i tak to nie ma sensu, bo ps2 to nie pnp i i tak nie zadziałają bez
    restartu.
    Przem

  • 14. Data: 2011-07-19 21:16:06
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    qwerty nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Ponad 150 desktopów, które miały co najmniej 20 razy podłączane
    > "na gorąco" klawiaturę i mychę.

    Już nie tylko ja napisałem: miałeś szczęście?

    > To, że kiedyś uszkadzały się
    > płyty główne to nie znaczy, że teraz ich to samo czeka.

    Ich znaczy kogo?
    Przem

  • 15. Data: 2011-07-19 21:48:01
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 23:13:41 +0200, Przemek napisał(a):

> [...]
    > sam to robiąc.
    > Poza tym i tak to nie ma sensu, bo ps2 to nie pnp i i tak nie zadziałają bez

    Hmm... Coś mi tak majaczy, że nie raz i nie dwa wpięta ,,na ciepło" mysz czy
    klawiatura PS2 jednak działała bez restartu. Aż chyba jutro pokombinuję i
    sprawdzę. :D

    [ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so. ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 16. Data: 2011-07-20 07:05:20
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    W dniu 11-07-19 23:48, Przemysław Ryk pisze:

    > Hmm... Coś mi tak majaczy, że nie raz i nie dwa wpięta ,,na ciepło" mysz czy
    > klawiatura PS2 jednak działała bez restartu. Aż chyba jutro pokombinuję i
    > sprawdzę. :D

    Ale wyłącz kompa, odepnij mysz i klawiaturę PS2, dopiero wtedy pozwól mu
    się uruchomić. Gwarantuję, że nie zadziała podłączenie klawiatury po
    starcie systemu.

  • 17. Data: 2011-07-20 09:29:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.07.2011 17:19, qwerty pisze:
    > Ponad 150 desktopów, które miały co najmniej 20 razy podłączane "na gorąco"
    klawiaturę i mychę. To, że kiedyś uszkadzały się płyty główne to nie znaczy, że teraz
    ich to samo czeka.

    To teraz jeszcze uruchom komputer z Windows bez podpiętych
    urządzeń PS/2 i podłącz je w trakcie pracy. O ile mi wiado-
    mo (obecnie używam częściej Linuksa niż Windows), nie zosta-
    ną wykryte bez restartu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 18. Data: 2011-07-20 09:40:42
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Radosław Sokół" napisał:

    > To teraz jeszcze uruchom komputer z Windows bez podpiętych
    > urządzeń PS/2 i podłącz je w trakcie pracy. O ile mi wiado-
    > mo (obecnie używam częściej Linuksa niż Windows), nie zosta-
    > ną wykryte bez restartu.

    Napiszę więcej: komputer z Windows XP z podpiętą klawiaturą USB i myszą PS/2
    został zahibernowany. Odpięto klawiaturę USB i podpięto PS/2. Po
    odhibernowaniu nie dość, że klawiatura była martwa (pomimo obecności
    sterownika w systemie), to jeszcze zdechła mysz PS/2 ;->

    JoteR

  • 19. Data: 2011-07-20 09:41:58
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 11:29:52 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> [...]
    > urządzeń PS/2 i podłącz je w trakcie pracy. O ile mi wiado-
    > mo (obecnie używam częściej Linuksa niż Windows), nie zosta-

    Podobnie się dzieje przy myszce/klawiaturze usb. Sprzęt się instaluje,
    pojawia się prompt o potwierdzenie tylko nie ma czym. Raz zainstalowane
    sterowniki obojętnie czy ps/2 czy usb będą startować bezproblemowo.

  • 20. Data: 2011-07-20 09:43:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > urządzeń PS/2 i podłącz je w trakcie pracy. O ile mi wiado-
    > mo (obecnie używam częściej Linuksa niż Windows), nie zosta-

    Pisałem, że komputer musi być uruchomiony z podłączoną klawiaturą i myszką, żeby
    bez problemów działała przy ponownym podłączeniu, gdy system już pracuje.