-
11. Data: 2010-03-01 14:08:48
Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>
>> Kolega potrzebuje dobrego warsztatu mechanicznego dla Forda Escorta 1.6
>> 16V 94 rok.
>> Wciąga strasznie dużo oleju, a ze z niego nie kapie zakładam
>> uszczelniacze zaworowe lub pierścionki i taka robota byłaby do zrobienia
>> jakby co. Zna ktoś warsztat gdzie można bez strachu zrobić taka robotę.
>> okolice Białołęki mile widziane :)
>
> Taniej Ci pewnie wyjdzie kupno używanego, sprawnego silnika. Weź to pod
> uwagę, zanim dasz się namówić na robienie uszczelniaczy czy pierścieni,
> bo potem może się okazać, że jest coś jeszcze i w końcu wydasz kilka razy
> więcej niż zamierzałeś.
po pierwsze przełożenie silnika tez kosztuje i pewnie tyle co wspomina
robota a dodatkowo nigdy nie wiesz co kupujesz, obecny nie cieknie nie ma
majonezu pali dobrze i jeździ ale bierze olej, nie dawno był robiony rozrząd
a trzeba by zrobić w tym kupionym wiec koniec końców jednak taniej wyjdzie
zrobienie tego jak będzie kosztowało 1000 pln to zwróci sie na braku
konieczności dolewania oleju :).
Buniek
-
12. Data: 2010-03-01 14:18:19
Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>
> to pisze:
>> Nawet jak sobie dwa kupi to wyjdzie mu taniej niż porządny remont.
>>
>
> racja
A koszty przełożenia silnika bo w gratisie tego nie robią, jaka mam pewność
ze używany silnik nie jest w gorszym stanie niż, naprawiany i ze po 50 tys
nie będzie wymagał dokładnie tych samych napraw z tym wymienianiem silników
to tez loteria. W tym był robiony rozrząd w kupionym używanym trzeba by to
zrobić wie kilka pln znowu. Z obecnego nie kapie tylko spala wiec
uszczelniacze lub pierścienie przy okazji panewki można by wymienić wiec a
cena byłaby podobna tylko w jednym mamy nowe części a w drugim zakładamy ze
są w lepszym stanie.
Buniek
-
13. Data: 2010-03-01 14:28:49
Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
Od: "kml" <A...@g...lp>
Użytkownik "Buniek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hmgeqs$agl$1@news.onet.pl...
>> to pisze:
>>> Nawet jak sobie dwa kupi to wyjdzie mu taniej niż porządny remont.
>>>
>>
>> racja
>
> A koszty przełożenia silnika bo w gratisie tego nie robią, jaka mam
> pewność ze używany silnik nie jest w gorszym stanie niż, naprawiany i ze
> po 50 tys nie będzie wymagał dokładnie tych samych napraw z tym
> wymienianiem silników to tez loteria. W tym był robiony rozrząd w kupionym
> używanym trzeba by to zrobić wie kilka pln znowu. Z obecnego nie kapie
> tylko spala wiec uszczelniacze lub pierścienie przy okazji panewki można
> by wymienić wiec a cena byłaby podobna tylko w jednym mamy nowe części a w
> drugim zakładamy ze są w lepszym stanie.
To jest piękna teoria. Smutna praktyka pokazuje iż mało kto jest teraz w
stanie porządnie wyremontować silnik :( Znam dwa takie przypadki jak
wlaściciele się zaparli na remont na zasadzie "bo wiadomo co będzie" i żadne
z nich nie odważyłby sie na taki krok ponownie.
--
pozdrawiam
kml
-
14. Data: 2010-03-01 14:31:41
Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
Buniek pisze:
W tym był robiony rozrząd w
> kupionym używanym trzeba by to zrobić wie kilka pln znowu. Z obecnego
> nie kapie tylko spala wiec uszczelniacze lub pierścienie przy okazji
> panewki można by wymienić wiec a cena byłaby podobna
zapomnij, jeśli to ma być zrobione dobrze min 2500zł trzeba liczyć, i to
także będzie trzeba ze świecą szukać, firma która będzie chciała się tym
zająć za takie pieniądze.
--
krzysiek82
-
15. Data: 2010-03-01 14:34:11
Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
kml pisze:
> To jest piękna teoria. Smutna praktyka pokazuje iż mało kto jest teraz w
> stanie porządnie wyremontować silnik :(
Niestety to prawda, remont wymaga ogromnej precyzji i dokładności a nikt
nie będzie się w to bawił za jakieś grosze. Tutaj doskonale sprawdza się
zasada "mało płacisz dwa razy płacisz" niestety :/ Znam specjalistów
którzy mają problem ze splanowaniem głowicy a co dopiero z naprawą bloku
czy obróbką wału.
--
krzysiek82
-
16. Data: 2010-03-01 15:48:34
Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>
> Niestety to prawda, remont wymaga ogromnej precyzji i dokładności a nikt
> nie będzie się w to bawił za jakieś grosze. Tutaj doskonale sprawdza się
> zasada "mało płacisz dwa razy płacisz" niestety :/ Znam specjalistów
> którzy mają problem ze splanowaniem głowicy a co dopiero z naprawą bloku
> czy obróbką wału.
Bez przesady wymiana pierścieni i uszczelniaczy to jeszcze nie remont, a
wymiana panewek chyba nie wiąże sie z koniecznością szlifu walu wiec wal
zostawiamy w spokoju odkręcamy stopki korbowodów i wypychamy tlok razem z
korbowodem go góry wymieniamy pierścienie i wkładamy spowrotem, dla
warsztatu który umie poprawieni wymienić uszczelkę pod głowicą te prace nie
powinny być problemem. pytanie czy ktoś zna taki warsztat.
Buniek
-
17. Data: 2010-03-01 16:02:39
Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
Buniek pisze:
> Bez przesady wymiana pierścieni
jeśli to ma być na dłużej a nie na kilka tyś km, to trzeba także robić
szlif bloku i honowanie.
i uszczelniaczy
uszczelniacze to prosta sprawa więc fakt ciężko to nazwać remontem.
, a
> wymiana panewek chyba nie wiąże sie z koniecznością szlifu walu wiec wal
> zostawiamy w spokoju odkręcamy stopki korbowodów i wypychamy tlok razem
> z korbowodem go góry wymieniamy pierścienie i wkładamy spowrotem, dla
> warsztatu który umie poprawieni wymienić uszczelkę pod głowicą te prace
> nie powinny być problemem.
żaden rozsądny warsztat się tego nie podejmie bo to nie jest naprawa a
dłubanie w głównie moim zdaniem.
pytanie czy ktoś zna taki warsztat.
ja nie znam, wszystkie jakie znam robią raczej kompleksowe naprawy a nie
naprawy pod tytułem 'auto na handel"
--
krzysiek82
-
18. Data: 2010-03-01 17:10:54
Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
Od: "radxcell" <s...@o...pl>
*BUNIEK* wrote in <news:hmekvd$ao3$1@news.onet.pl>:
> Wciąga strasznie dużo oleju,
ile dokladnie tego oleju wciaga?
pozdr, rdx
-
19. Data: 2010-03-01 18:02:50
Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
Od: to <t...@a...xyz>
Buniek wrote:
>> Taniej Ci pewnie wyjdzie kupno używanego, sprawnego silnika. Weź to pod
>> uwagę, zanim dasz się namówić na robienie uszczelniaczy czy pierścieni,
>> bo potem może się okazać, że jest coś jeszcze i w końcu wydasz kilka
>> razy więcej niż zamierzałeś.
>
> po pierwsze przełożenie silnika tez kosztuje i pewnie tyle co wspomina
> robota
Zdecydowanie nie tyle.
> a dodatkowo nigdy nie wiesz co kupujesz, obecny nie cieknie nie
> ma majonezu pali dobrze i jeździ ale bierze olej,
Tak naprawdę nie masz pojęcia dlaczego Ci bierze olej, może być tak, ze
zrobisz to co Ci się wydaje, a będzie brał nadal. Oczywiście, że silnik
po remoncie kapitalnym jest lepszy niż używany, ale taki remont zrobiony
porządnie kosztowałby więcej niż to auto jest warte.
> nie dawno był robiony
> rozrząd a trzeba by zrobić w tym kupionym
Jak jest prawie nowy to przecież przełożyć można.
> wiec koniec końców jednak
> taniej wyjdzie zrobienie tego jak będzie kosztowało 1000 pln to zwróci
> sie na braku konieczności dolewania oleju :).
Chyba, że wydasz ten 1000, a olej będzie pił tak jak wcześniej albo za
miesiąc szlag trafi co innego.
--
cokolwiek
-
20. Data: 2010-03-01 19:06:35
Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>
W dniu 2010-03-01 16:02, krzysiek82 pisze:
> , a
>> wymiana panewek chyba nie wiąże sie z koniecznością szlifu walu wiec
>> wal zostawiamy w spokoju odkręcamy stopki korbowodów i wypychamy tlok
>> razem z korbowodem go góry wymieniamy pierścienie i wkładamy
>> spowrotem, dla warsztatu który umie poprawieni wymienić uszczelkę pod
>> głowicą te prace nie powinny być problemem.
>
> żaden rozsądny warsztat się tego nie podejmie bo to nie jest naprawa a
> dłubanie w głównie moim zdaniem.
>
> pytanie czy ktoś zna taki warsztat.
>
> ja nie znam, wszystkie jakie znam robią raczej kompleksowe naprawy a nie
> naprawy pod tytułem 'auto na handel"
>
Wcale nie trzeba szlifować i honować, trzeba najwpierw zmierzyć jaki
jest "próg" wyrobiony przez pierścienie - i o ile mieści się w
tolerancji fabrycznej to można włożyć tylko nowe pierścienie.
Robiło się tak kiedyś i robi pewnie teraz wiele razy i po takiej
naprawie samochody przejeżdżają napewno więcej niż kilka tys. km, o ile
cała reszta jest w należytym stanie.
Pozdrawiam !!
PS:
Kiedyś z kolegą robiliśmy silnik w garbatej Warszawie - dolnozaworowy,
pamiętam bez żadnych szlifów daliśmy nowe tłoki + pierścienie, nowe
panewki korbowodowe. Kolega sprzedał tą Warszawę - klient remontował ją
w jakimś warsztacie specjalizującym się w starych "gratach" i dowiedział
się że silnik jest zajebiście zrobiony i w luksus stanie ;)