  • 11. Data: 2009-03-04 22:11:29
    Temat: Re: Dobre baterie (akumulatorki)
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:
    > Mam wrazenie ze mylisz cene z dostepnoscia :-)
    >
    > A tu jakies eksperymentalne technologie tylko wchodza w gre.

    Ale ja nie mam problemu zeby to kupic. Nie wiem tylko kto sprzedaje ;-(
    Troche czytam o cynk-luftach, ale to chyba ciagle teoria jest.

    > Tylko ze te cynkowe wysoka gestosc zawdzieczaja temu ze jeden skladnik
    > jest z powietrza. Tylko ze on w baterii zostaje :-)

    Jak sie da to 'recycle' i naladowac to nie ma problemu.

    > To moze wstaw generator spalinowy i kanister paliwa ?
    >
    > Ewentualnie
    > http://www.upssystems.uk.com/products_fuel_cells.php

    Wybitnie malo danych na stronie, zadzwonie. Mam tylko dziwne wrazenie ze
    oni nie sa producentem.

    --
    Jerry1111

  • 12. Data: 2009-03-04 22:47:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jerry1111 napisał:

    > Troche czytam o cynk-luftach, ale to chyba ciagle teoria jest.

    W aparatach słuchowych to chyba teraz najczęściej stosowane
    źródło energii. Ale produkuje się też bardziej dorodne okazy,
    takie o masie rzędu kilogramów.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-03-04 23:31:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Mar 2009 22:11:29 +0000, Jerry1111 wrote:

    >Ale ja nie mam problemu zeby to kupic. Nie wiem tylko kto sprzedaje ;-(
    >Troche czytam o cynk-luftach, ale to chyba ciagle teoria jest.

    I dlatego wlasnie jest problem to kupic :-)

    >Jak sie da to 'recycle' i naladowac to nie ma problemu.

    I nie przeszkadza ci ze w miedzyczasie bedzie coraz ciezsze ?
    To moze jednak wystarcza jakies sprawdzone akumulatory w ilosci dwa
    razy wiekszej.

    J.

  • 14. Data: 2009-03-04 23:43:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Mar 2009 22:47:26 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >W aparatach słuchowych to chyba teraz najczęściej stosowane
    >źródło energii. Ale produkuje się też bardziej dorodne okazy,
    >takie o masie rzędu kilogramów.

    Tylko ze jednorazowe.

    J.

  • 15. Data: 2009-03-05 00:25:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Tylko ze jednorazowe.

    Od samego początku tylko o takich pisałem.

    -- Jarek

    PS
    Z tym przyrostem masy, to nie ma co panikiwać. Molowo, to tam potrzeba
    tyle atomów tlenu, co cynku. Cynk ma masę 65, a tlen 16. Czyli bateria
    utyje mniej niż o jedna czwartą aktywnej masy cynku. Ponieważ jest tam
    jeszcze elektrolit, obudowa, katoda powietrzna i niezużywalny cynk
    w anodzie, to wyczerpana bateria będzie ledwie kilka procent cięższa od
    świeżej.

  • 16. Data: 2009-03-05 20:05:42
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:

    > I dlatego wlasnie jest problem to kupic :-)

    Temu post - moze ktos cos wie.

    > I nie przeszkadza ci ze w miedzyczasie bedzie coraz ciezsze ?

    To sie niewiele ciezsze zrobi (procentowo).

    > To moze jednak wystarcza jakies sprawdzone akumulatory w ilosci dwa
    > razy wiekszej.

    Za ciezkie w stosunku do energii - nie da sie. Mi trzeba co najmniej 2x
    lepiej niz dzisiejsze komercyjne LiIon/LiPoly.

    --
    Jerry1111

  • 17. Data: 2009-03-05 20:52:45
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Za ciezkie w stosunku do energii - nie da sie. Mi trzeba co najmniej 2x
    > lepiej niz dzisiejsze komercyjne LiIon/LiPoly.

    samolot/śmigłowiec/poduszkowiec z napędem elektrycznym robisz? ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 18. Data: 2009-03-06 21:22:45
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Michał Baszyński wrote:

    > samolot/śmigłowiec/poduszkowiec z napędem elektrycznym robisz? ;-)

    Nie tylko w latajacych chodzi o wage.

    Cos tam robie. Konkretow na razie brak, bo patent nie skonczony jeszcze.
    Innymi slowy: wiem, ale nie powiem. Jak patent bedzie, to powiem ;-)

    Tymczasem do skonczenia wszystkiego musze se baterie znalezc - a z tym
    slabo.

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2009-03-07 09:35:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 06 Mar 2009 21:22:45 +0000, Jerry1111 wrote:

    >Nie tylko w latajacych chodzi o wage.
    >Cos tam robie. Konkretow na razie brak, bo patent nie skonczony jeszcze.
    >Innymi slowy: wiem, ale nie powiem. Jak patent bedzie, to powiem ;-)

    Na sama taka "koncepcje" patentu zasadniczo nie dostaniesz, tylko na
    sposob rozwiazania pomyslu.

    >Tymczasem do skonczenia wszystkiego musze se baterie znalezc - a z tym
    >slabo.

    Pamietasz taki film "walking dog", czteronogowy robot?
    W zasadzie bardziej osiol niz pies, bo wiekszy jednak.

    Tam amerykanscy specjalisci zaladowali jednak silnik spalinowy..

    J.

  • 20. Data: 2009-03-07 09:52:15
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:

    > Na sama taka "koncepcje" patentu zasadniczo nie dostaniesz, tylko na
    > sposob rozwiazania pomyslu.

    Nie chce mowic na czym moj pomysl polega, ale na razie nikt nie trafil
    nawet blisko.
    A patent dostane, spokojnie - znaczy nie wiem czy dostane (examiner
    zawsze moze odrzucic), ale wiem co potrzebne zeby dostac, tu nie ma
    problemu. Firma ich juz troche ma, wiec my nie tak do konca zieloni w
    tym temacie.

    > Pamietasz taki film "walking dog", czteronogowy robot?
    > W zasadzie bardziej osiol niz pies, bo wiekszy jednak.
    >
    > Tam amerykanscy specjalisci zaladowali jednak silnik spalinowy..

    A ja nie chce ;-)
    Moge to zrobic inaczej, ale najwygodniej byloby jakimis akumulatorkami.

    --
    Jerry1111