-
1. Data: 2012-10-20 21:15:58
Temat: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
Witam,
od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem
(gaźnik pierburg 2e2) auto jeździło cały czas na ssaniu na benzynie,
dopiero kiedy pojawił się problem z kontrolką ciśnienia oleju
zareagowałem i ssanie wreszcie się rozłącza. Niestety wciąż mam problem
z zapalaniem się kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do
temperatury około 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami załącza
się brzęczyk z kontrolką na chwilę, a czasami jak się włączy to już
jęczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.
Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?
Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy
przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?
Wcześniej auto jeździło tylko na gazie, wyjechało za granicę i musiało
jeździć na benzynie i wtedy się zaczęło. Wcześniej nie było jaj z
kontrolką ciśnienia.
Z góry dzięki za wszelkie rady, wszystko robię sam i wciąż się uczę,
dlatego bardzo dziękuję za cenne porady :)
-
2. Data: 2012-10-20 23:15:41
Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Nex@pl pisze tak:
> czy przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?
no tak w pierwszej kolejności czy naprawdę jest zbyt niskie.
> Niestety wciąż mam problem z zapalaniem się kontrolki oleju i
> brzęczyka przy oleju rozgrzanym do temperatury około 100 stopni
skąd to wiesz że olej ma 100st?
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
3. Data: 2012-10-20 23:51:13
Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Dnia Sat, 20 Oct 2012 21:15:58 +0200, Nex@pl napisał(a):
> Witam,
>
> od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem
> (gaźnik pierburg 2e2) auto jeździło cały czas na ssaniu na benzynie,
> dopiero kiedy pojawił się problem z kontrolką ciśnienia oleju
> zareagowałem i ssanie wreszcie się rozłącza. Niestety wciąż mam problem
> z zapalaniem się kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do
> temperatury około 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami załącza
> się brzęczyk z kontrolką na chwilę, a czasami jak się włączy to już
> jęczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.
>
> Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?
>
> Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy
> przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?
Nim w ogóle cokolwiek zrobisz to sprawdź to ciśnienie analogowym
manometrem. Bo może padł sobie czujnik, albo jego elektryka.
Za spadek ciśnienia oleju zazwyczaj odpowiedzialny jest jakiś defekt
mechaniczny odbiorników tego ciśnienia (panewka, natrysk oleju czy coś) i
pompa robi co może ale cały olej ucieka jakąś dziurą.
Ewentualnie złamany/zatkany smok.
Wymieniać oleju przed naprawą nie ma sensu - skontroluj tylko czy to co
jest na bagnecie to jeszcze olej (bo może już sama benzyna).
Potem szukaj awarii, a że pewnie będzie wymagało to rozebrania silnika, to
nowy olej dopiero po naprawieniu silnika.
-
4. Data: 2012-10-21 11:30:26
Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
W dniu 2012-10-20 23:51, Tomasz Pyra pisze:
>
> Nim w ogóle cokolwiek zrobisz to sprawdź to ciśnienie analogowym
> manometrem. Bo może padł sobie czujnik, albo jego elektryka.
>
> Za spadek ciśnienia oleju zazwyczaj odpowiedzialny jest jakiś defekt
> mechaniczny odbiorników tego ciśnienia (panewka, natrysk oleju czy coś) i
> pompa robi co może ale cały olej ucieka jakąś dziurą.
> Ewentualnie złamany/zatkany smok.
Smok jest ok, wymieniałem miskę przed montażem tego silnika i dodatkowo
czyściłem pompę oleju, nie zwróciłem uwagi na zawór ew. ( w poprzednim
zatkał się właśnie smok :) )
>
> Wymieniać oleju przed naprawą nie ma sensu - skontroluj tylko czy to co
> jest na bagnecie to jeszcze olej (bo może już sama benzyna).
> Potem szukaj awarii, a że pewnie będzie wymagało to rozebrania
silnika, to
> nowy olej dopiero po naprawieniu silnika.
>
Tak też zrobię, najpierw zmierzę ciśnienie, a jeżeli to nie da jasnych
informacji to miska w dół i obejrzę panewki, już powoli się starzeje i
odechciewa mi się takich robót, no ale cóż, chce się mieć klasyka to
trzeba oszczędzać przynajmniej na robociźnie :)
-
5. Data: 2012-10-21 11:32:25
Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
W dniu 2012-10-20 23:15, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Nex@pl pisze tak:
>
>> czy przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?
>
> no tak w pierwszej kolejności czy naprawdę jest zbyt niskie.
>
>> Niestety wciąż mam problem z zapalaniem się kontrolki oleju i
>> brzęczyka przy oleju rozgrzanym do temperatury około 100 stopni
>
> skąd to wiesz że olej ma 100st?
>
Czujnik temp. oleju w obudowie filtra oleju i zegar VDO na desce.
Pacjent to VW Scirocco mk2, 81' obecnie silnik RF z golfa 2 czy tam passata.
-
6. Data: 2012-10-22 09:48:30
Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2012-10-20 21:15, Nex@pl pisze:
> Witam,
>
> od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem
> (gaźnik pierburg 2e2) auto jeździło cały czas na ssaniu na benzynie,
> dopiero kiedy pojawił się problem z kontrolką ciśnienia oleju
> zareagowałem i ssanie wreszcie się rozłącza. Niestety wciąż mam problem
> z zapalaniem się kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do
> temperatury około 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami załącza
> się brzęczyk z kontrolką na chwilę, a czasami jak się włączy to już
> jęczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.
>
> Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?
>
> Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy
> przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?
>
> Wcześniej auto jeździło tylko na gazie, wyjechało za granicę i musiało
> jeździć na benzynie i wtedy się zaczęło. Wcześniej nie było jaj z
> kontrolką ciśnienia.
>
> Z góry dzięki za wszelkie rady, wszystko robię sam i wciąż się uczę,
> dlatego bardzo dziękuję za cenne porady :)
Mi kiedyś takie szopki odwalał filtr oleju Filtrona. Wymieniłem na Manna
i jak ręką odjął. Zacznij od tego, jak nie pomoże to może być czujnik
walnięty, ale dla pewności sprawdzić manometrem faktycznie ciśnienie oleju
-
7. Data: 2012-10-22 10:22:10
Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
news:5082f866$0$26681$65785112@news.neostrada.pl...
> Witam,
>
> od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem (gaźnik
> pierburg 2e2) auto jeździło cały czas na ssaniu na benzynie, dopiero kiedy
> pojawił się problem z kontrolką ciśnienia oleju zareagowałem i ssanie
> wreszcie się rozłącza. Niestety wciąż mam problem z zapalaniem się
> kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do temperatury około 100
> stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami załącza się brzęczyk z kontrolką
> na chwilę, a czasami jak się włączy to już jęczy non stop do zgaszenia i
> uruchomienia silnika.
>
> Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?
>
> Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy
> przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?
>
> Wcześniej auto jeździło tylko na gazie, wyjechało za granicę i musiało
> jeździć na benzynie i wtedy się zaczęło. Wcześniej nie było jaj z
> kontrolką ciśnienia.
>
> Z góry dzięki za wszelkie rady, wszystko robię sam i wciąż się uczę,
> dlatego bardzo dziękuję za cenne porady :)
Ja bym profilaktycznie wymienił na początek olej i filtr (filtr na innego
producenta) - po długiej jeździe na ssaniu olej może składać się teraz z
samej benzyny.
Dopiero potem rozbierał silnik.
--
Pozdrawiam,
yabba