eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2012-10-20 21:15:58
    Temat: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Witam,

    od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem
    (gaźnik pierburg 2e2) auto jeździło cały czas na ssaniu na benzynie,
    dopiero kiedy pojawił się problem z kontrolką ciśnienia oleju
    zareagowałem i ssanie wreszcie się rozłącza. Niestety wciąż mam problem
    z zapalaniem się kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do
    temperatury około 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami załącza
    się brzęczyk z kontrolką na chwilę, a czasami jak się włączy to już
    jęczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.

    Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?

    Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy
    przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?

    Wcześniej auto jeździło tylko na gazie, wyjechało za granicę i musiało
    jeździć na benzynie i wtedy się zaczęło. Wcześniej nie było jaj z
    kontrolką ciśnienia.

    Z góry dzięki za wszelkie rady, wszystko robię sam i wciąż się uczę,
    dlatego bardzo dziękuję za cenne porady :)


  • 2. Data: 2012-10-20 23:15:41
    Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Nex@pl pisze tak:

    > czy przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?

    no tak w pierwszej kolejności czy naprawdę jest zbyt niskie.

    > Niestety wciąż mam problem z zapalaniem się kontrolki oleju i
    > brzęczyka przy oleju rozgrzanym do temperatury około 100 stopni

    skąd to wiesz że olej ma 100st?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98


  • 3. Data: 2012-10-20 23:51:13
    Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 21:15:58 +0200, Nex@pl napisał(a):

    > Witam,
    >
    > od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem
    > (gaźnik pierburg 2e2) auto jeździło cały czas na ssaniu na benzynie,
    > dopiero kiedy pojawił się problem z kontrolką ciśnienia oleju
    > zareagowałem i ssanie wreszcie się rozłącza. Niestety wciąż mam problem
    > z zapalaniem się kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do
    > temperatury około 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami załącza
    > się brzęczyk z kontrolką na chwilę, a czasami jak się włączy to już
    > jęczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.
    >
    > Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?
    >
    > Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy
    > przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?

    Nim w ogóle cokolwiek zrobisz to sprawdź to ciśnienie analogowym
    manometrem. Bo może padł sobie czujnik, albo jego elektryka.

    Za spadek ciśnienia oleju zazwyczaj odpowiedzialny jest jakiś defekt
    mechaniczny odbiorników tego ciśnienia (panewka, natrysk oleju czy coś) i
    pompa robi co może ale cały olej ucieka jakąś dziurą.
    Ewentualnie złamany/zatkany smok.

    Wymieniać oleju przed naprawą nie ma sensu - skontroluj tylko czy to co
    jest na bagnecie to jeszcze olej (bo może już sama benzyna).
    Potem szukaj awarii, a że pewnie będzie wymagało to rozebrania silnika, to
    nowy olej dopiero po naprawieniu silnika.


  • 4. Data: 2012-10-21 11:30:26
    Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2012-10-20 23:51, Tomasz Pyra pisze:
    >
    > Nim w ogóle cokolwiek zrobisz to sprawdź to ciśnienie analogowym
    > manometrem. Bo może padł sobie czujnik, albo jego elektryka.
    >
    > Za spadek ciśnienia oleju zazwyczaj odpowiedzialny jest jakiś defekt
    > mechaniczny odbiorników tego ciśnienia (panewka, natrysk oleju czy coś) i
    > pompa robi co może ale cały olej ucieka jakąś dziurą.
    > Ewentualnie złamany/zatkany smok.

    Smok jest ok, wymieniałem miskę przed montażem tego silnika i dodatkowo
    czyściłem pompę oleju, nie zwróciłem uwagi na zawór ew. ( w poprzednim
    zatkał się właśnie smok :) )

    >
    > Wymieniać oleju przed naprawą nie ma sensu - skontroluj tylko czy to co
    > jest na bagnecie to jeszcze olej (bo może już sama benzyna).
    > Potem szukaj awarii, a że pewnie będzie wymagało to rozebrania
    silnika, to
    > nowy olej dopiero po naprawieniu silnika.
    >

    Tak też zrobię, najpierw zmierzę ciśnienie, a jeżeli to nie da jasnych
    informacji to miska w dół i obejrzę panewki, już powoli się starzeje i
    odechciewa mi się takich robót, no ale cóż, chce się mieć klasyka to
    trzeba oszczędzać przynajmniej na robociźnie :)


  • 5. Data: 2012-10-21 11:32:25
    Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2012-10-20 23:15, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** Nex@pl pisze tak:
    >
    >> czy przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?
    >
    > no tak w pierwszej kolejności czy naprawdę jest zbyt niskie.
    >
    >> Niestety wciąż mam problem z zapalaniem się kontrolki oleju i
    >> brzęczyka przy oleju rozgrzanym do temperatury około 100 stopni
    >
    > skąd to wiesz że olej ma 100st?
    >

    Czujnik temp. oleju w obudowie filtra oleju i zegar VDO na desce.

    Pacjent to VW Scirocco mk2, 81' obecnie silnik RF z golfa 2 czy tam passata.


  • 6. Data: 2012-10-22 09:48:30
    Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-10-20 21:15, Nex@pl pisze:
    > Witam,
    >
    > od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem
    > (gaźnik pierburg 2e2) auto jeździło cały czas na ssaniu na benzynie,
    > dopiero kiedy pojawił się problem z kontrolką ciśnienia oleju
    > zareagowałem i ssanie wreszcie się rozłącza. Niestety wciąż mam problem
    > z zapalaniem się kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do
    > temperatury około 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami załącza
    > się brzęczyk z kontrolką na chwilę, a czasami jak się włączy to już
    > jęczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.
    >
    > Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?
    >
    > Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy
    > przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?
    >
    > Wcześniej auto jeździło tylko na gazie, wyjechało za granicę i musiało
    > jeździć na benzynie i wtedy się zaczęło. Wcześniej nie było jaj z
    > kontrolką ciśnienia.
    >
    > Z góry dzięki za wszelkie rady, wszystko robię sam i wciąż się uczę,
    > dlatego bardzo dziękuję za cenne porady :)
    Mi kiedyś takie szopki odwalał filtr oleju Filtrona. Wymieniłem na Manna
    i jak ręką odjął. Zacznij od tego, jak nie pomoże to może być czujnik
    walnięty, ale dla pewności sprawdzić manometrem faktycznie ciśnienie oleju


  • 7. Data: 2012-10-22 10:22:10
    Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
    news:5082f866$0$26681$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > od pewnego czasu borykam się z problemem, przez problem ze ssaniem (gaźnik
    > pierburg 2e2) auto jeździło cały czas na ssaniu na benzynie, dopiero kiedy
    > pojawił się problem z kontrolką ciśnienia oleju zareagowałem i ssanie
    > wreszcie się rozłącza. Niestety wciąż mam problem z zapalaniem się
    > kontrolki oleju i brzęczyka przy oleju rozgrzanym do temperatury około 100
    > stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami załącza się brzęczyk z kontrolką
    > na chwilę, a czasami jak się włączy to już jęczy non stop do zgaszenia i
    > uruchomienia silnika.
    >
    > Teraz po pierwsze, rozumiem, że najpierw wymienić olej i filtr oleju?
    >
    > Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy
    > przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?
    >
    > Wcześniej auto jeździło tylko na gazie, wyjechało za granicę i musiało
    > jeździć na benzynie i wtedy się zaczęło. Wcześniej nie było jaj z
    > kontrolką ciśnienia.
    >
    > Z góry dzięki za wszelkie rady, wszystko robię sam i wciąż się uczę,
    > dlatego bardzo dziękuję za cenne porady :)

    Ja bym profilaktycznie wymienił na początek olej i filtr (filtr na innego
    producenta) - po długiej jeździe na ssaniu olej może składać się teraz z
    samej benzyny.
    Dopiero potem rozbierał silnik.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: