  • 1. Data: 2011-06-11 18:19:52
    Temat: Do posiadaczy k-5
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Panowie (i panie, jesli są tu takowe)!
    Czy k-5 posiada funkcję ostrzenia w liveview z powiększeniem? Chodzi o
    możliwość ostrzenia manualnym obiektywem na wyświetlaczu w powiększeniu.
    Widziałem coś takiego ostatnio w alfie 55 i działało to bardzo zacnie, wręcz
    świetna sprawa - najpierw się wybiera miejsce które ma być ostre, potem się
    wybiera skalę powiększenia, a następnie się ostrzy - na ekraniku widać
    wyraźnie czy jest ostro czy jeszcze trochę trzeba kręcić.
    A jak ma sie autofokus tego aparatu do wcześniejszych generacji pentaxa? Jak
    sobie radzi w ciemniejszych miejscach?
    Rozważam zmianę kadyszki na coś nowocześniejszego, ale jeżeli k-5 ma focus
    porównywalny z tym w k10d i nie wspomaga manualnego ostrzenia, to wolę alfę
    z jakimś spacerzoomem, cenowo pewnie wyjdzie porównywalnie z k-5.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 2. Data: 2011-06-11 20:00:06
    Temat: Re: Do posiadaczy k-5
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 11/06/2011 19:19, Yogi(n) wrote:
    > Panowie (i panie, jesli są tu takowe)!
    > Czy k-5 posiada funkcję ostrzenia w liveview z powiększeniem? Chodzi o
    > możliwość ostrzenia manualnym obiektywem na wyświetlaczu w powiększeniu.

    ma. Wciskasz LV , potem wciskasz przycisk Info. Możesz zmieniać
    powiększenie albo tylnym kółkiem albo wciskając Info ponownie. Jeżeli
    chesz użyć tylnego kółka zgodnie z wybranym programem (np zmiana
    przesłony) to musisz wyjść z trybu powiększenia przyciskiem Info.
    Dostępne powiększenia 2x 4x 6x 8x 10x .

    > A jak ma sie autofokus tego aparatu do wcześniejszych generacji pentaxa?
    > Jak sobie radzi w ciemniejszych miejscach?

    Tak. Zdecydowanie lepszy od K10D (zmieniłem na K-5). Ale z taką liczbą
    punktów AF nie jest to klasa Nikona D3 ;)

    > focus porównywalny z tym w k10d i nie wspomaga manualnego ostrzenia, to
    > wolę alfę z jakimś spacerzoomem, cenowo pewnie wyjdzie porównywalnie z k-5.

    Pentax K-5 ma naprawdę bardzo, bardzo dobrą jakość obrazu i dynamikę
    (polecam włączenie Highlight Correction - działa równieżw RAW). Chyba
    pożałowałbyś kupna tej alfy ;)

    B.

  • 3. Data: 2011-06-11 21:36:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Yogi(n)" <y...@t...pl> wrote:

    [...]
    > http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
> [...]

    Zamawiasz na rano budzenie z Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego? ;-)

    [mr.]

  • 4. Data: 2011-06-11 23:10:40
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 11 Jun 2011 20:19:52 +0200, Yogi(n) napisał(a):

    > Panowie (i panie, jesli są tu takowe)!
    > Czy k-5 posiada funkcję ostrzenia w liveview z powiększeniem? Chodzi o
    > możliwość ostrzenia manualnym obiektywem na wyświetlaczu w powiększeniu.

    Można, tak jak Ci napisali przez przycisk INFO i powiększanie obrazu i
    przesuwanie go. Tutaj masz przykład takiego mojego ręcznego ostrzenia na LV
    z powiększeniem w K-5:
    http://www.digart.pl/zoom/6424392/_.html
    http://www.digart.pl/zoom/6418973/_.html
    http://www.digart.pl/zoom/6399188/_.html
    Bierz Pentaksa i nie kombinuj :)

    --
    Krasnal...

  • 5. Data: 2011-06-12 09:08:04
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:it0n2q$9na$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    jpg
    07190268210.jpg

    > Zamawiasz na rano budzenie z Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego? ;-)

    E tam, mieszkam gdzie indziej niz jestem zameldowany, a neta kradnę od
    sąsiada ;-)

  • 6. Data: 2011-06-12 09:19:02
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Bierz Pentaksa i nie kombinuj :)

    I tak będzie;-) przekonaliście mnie ;-) Zaczekam tylko do okresu
    powakacyjnego, może ceny trochę spadną, a że do krezusów nie należę, to
    teraz priorytet będa miały wakacje dzieci i koszty z nimi związane, po
    wakacjach uzbieram na k-5 tkę ;-)

    Ciekaw jestem jak wypadłoby zestawienie zdjęć z alfy z k-5 przy najwyższych
    ISO, bo te z alfy złe nie są (w przeciwieństwie do "budyniu" z wczesnych
    modeli alf) , a na głowę biją te z kadyszki - wiem wiem, nie ta epoka itp.
    Priorytetem jednak byłoby "uruchomienie" kilku manualnych obiektywów, które
    niestety leżą nieużywane, bo kadyszka sobie z nimi nie radzi (tj. ja nie
    radzę sobie z nimi w wizjerze na tyle dobrze, żeby robić rzeczywiścei ostre
    zdjęcia) no i lepszy AF.
    A każdym razie ściągam zaraz instrukcję i studiuję ;-)

    A jak wygląda sprawa słynnych "gronkowców", zdarzają się jeszcze w
    fabrycznie nowych aparatach, czy już kapiątki wyrosły z choroby wieku
    dziecięcego?

  • 7. Data: 2011-06-12 09:59:15
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-06-12 11:08, Yogi(n) pisze:
> [...]
    07190268210.jpg

    > E tam, mieszkam gdzie indziej niz jestem zameldowany, a neta kradnę od

    Co nie zmienia faktu, że masz za długiego...

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 8. Data: 2011-06-12 10:41:56
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:it22lj$l3m$1@news.dialog.net.pl...

    jpg

    > Co nie zmienia faktu, że masz za długiego...

    Żona sobie chwali... aaa, podpis - cztery linijki, delimiter...

  • 9. Data: 2011-06-12 12:56:31
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "Yogi(n)" napisał:
    > A jak wygląda sprawa słynnych "gronkowców", zdarzają się jeszcze w
    > fabrycznie nowych aparatach, czy już kapiątki wyrosły z choroby wieku
    > dziecięcego?

    'Gronkowiec' to już zamierzchła przeszłość. Kupować można bez obaw.
    Oczywiście przy założeniu, że jakiś sprzedawca nie będzie chciał koniecznie
    pozbyć się egzemplarza z początku produkcji.
    Z drugiej strony: nawet jeśli Ci się taki trafi, to przetestujesz sobie
    wszystkie funkcje/ustawienia, zapoznasz się dobrze z korpusem, po czym...
    wymienisz w serwisie na nowiuśki egzemplarz ;-)

  • 10. Data: 2011-06-12 15:41:36
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-06-12 11:19, Yogi(n) wrote:
> [...]
    > wczesnych modeli alf) , a na głowę biją te z kadyszki - wiem wiem, nie ta
    > epoka itp. Priorytetem jednak byłoby "uruchomienie" kilku manualnych

    Upgrade softu dał radę sobie z problemem już i nawet te wcześniejsze mają
    się dobrze.
    Natomiast wciąż w wielu amatorskich modelach odszumiania w RAW nie da się
    wyłączyć zupełnie i chociaż algorytm jest wiele lepszy to wciąż można
    dostrzec że to nie jest rzeczywisty obraz, ale mniej lub bardziej robią to
    wszyscy.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564