  • 21. Data: 2011-06-13 22:54:12
    Temat: Re: Do posiadaczy k-5
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 21:35:27 +0100, Bronek Kozicki napisał(a):

    > nie ma czegoś takiego. Gorzej, nie ma żadnych trybów scenicznych - nawet
    > krajobrazów !

    Dla mnie to akurat zaleta bo i tak bym nie korzystał, więc po co mi
    nieużywana funkcja :). Sam wiem kiedy co jak ustawić w zależności od tematu
    zdjęcia, nie musi myśleć za mnie aparat :).

    --
    Krasnal...

  • 22. Data: 2011-06-13 23:19:40
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-06-14 00:54, Krasnal wrote:
    > Dla mnie to akurat zaleta bo i tak bym nie korzystał, więc po co mi
    > nieużywana funkcja :). Sam wiem kiedy co jak ustawić w zależności od tematu
    > zdjęcia, nie musi myśleć za mnie aparat :).

    Chyba nie wyczułeś ironii.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 23. Data: 2011-06-14 07:17:32
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 13/06/2011 22:37, Yogi(n) wrote:
    > Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości
    .com...

    > Nie przesiadam się z aparatu z trybami scenicznymi, więc to nie jest
    > argument. Ale panorama - bez statywu, ślamazarnego znajdowania punktów i
    > dopasowywania jasności, kontrastu - fajna rzecz...

    ale na poważnia - K-5 podobnie jak starsze modele ma jedną fajną rzecz:
    pstrykasz sobie RAWa, potem ktoś Ciebie prosi o JPEGa więc musisz go
    wywołać i jeszcze przyciąć, przeskalować, wyciągnąć cienie i wyostrzyć -
    ale jesteś w terenie. Więc robisz to sobie w aparacie i dajesz JPEG tak
    utworzony na SD :)

    Faktycznie byłoby fajnie jakby ta wbudowana wywoływarka potrafiła robić
    panoramy, ale podejrzewam że wbudowany procesor jest na to za słaby.

    B.

  • 24. Data: 2011-06-14 14:36:11
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości
    com...
> [...]
    > wywołać i jeszcze przyciąć, przeskalować, wyciągnąć cienie i wyostrzyć -
    > ale jesteś w terenie. Więc robisz to sobie w aparacie i dajesz JPEG tak

    A w k-x wywoływarka ma jeszcze parę filtrów (ramki, kolaże i tego typu
    bzdety), których użyteczność w skali od 1-10 oceniam na 2 (poza ekstrakcją
    koloru, bo ta wychodzi fajnie, niezłe też robi B&W) - ale np. do
    zaimponowania dziewczynie - jak znalazł ;-)

    > Faktycznie byłoby fajnie jakby ta wbudowana wywoływarka potrafiła robić
    > panoramy, ale podejrzewam że wbudowany procesor jest na to za słaby.

    Temu w alfie idzie to dość sprawnie, ale to nie jest funkcja przesądzająca o
    wyborze body ;-)

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 25. Data: 2011-06-14 16:58:33
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 14/06/2011 15:36, Yogi(n) wrote:
> [...]
    >
    > A w k-x wywoływarka ma jeszcze parę filtrów (ramki, kolaże i tego typu
    > bzdety), których użyteczność w skali od 1-10 oceniam na 2 (poza

    filtry potrzebne jak piąte koło do wozu, ale to pewnie jakaś japońska
    moda podobnie jak kolorowe body. Natomiast możliwość wywołania JPEGa w
    terenia już mi się przydała - w czasie wakacji zauważyłem na plaży w
    Sopocie fokę, i mogłem posłać jej zdjęcie do stacji badawczej. Jako JPEG
    a nie RAW, z tym drugim pewnie mieliby mały kłopot.

    B.

  • 26. Data: 2011-06-14 18:34:50
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4df7933b$0$2285$c3e8da3$e5d14f71@news.astraweb.com>
    ,
    Bronek Kozicki <b...@s...net> wrote:

> [...]
    > Sopocie fokę, i mogłem posłać jej zdjęcie do stacji badawczej. Jako JPEG
    > a nie RAW, z tym drugim pewnie mieliby mały kłopot.

    E, ja zawsze robie RAW+JPEG...

    TA

  • 27. Data: 2011-06-14 19:01:08
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-14 20:34, T...@s...in.the.world pisze:
    > In article<4df7933b$0$2285$c3e8da3$e...@n...astraw
    eb.com>,

    > E, ja zawsze robie RAW+JPEG...

    Tyle, że ten jpg nieco różni się od tego komputerowego,
    lub nawet na ekraniku poprawionego.
    A i miejsce na karcie zajmuje.

    JD

  • 28. Data: 2011-06-14 19:43:05
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <it8b5i$2a3m$1@newsread.aster.pl>, JD <j...@g...com>
    wrote:

    eb.com>,

    > Tyle, że ten jpg nieco różni się od tego komputerowego,
    > lub nawet na ekraniku poprawionego.

    E tam. 95% gospodyn wiejskich nie zauwazy roznicy.

    > A i miejsce na karcie zajmuje.

    E tam.

    TA

  • 29. Data: 2011-06-14 19:51:08
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-14 21:43, T...@s...in.the.world pisze:

    eb.com>,

    > E tam. 95% gospodyn wiejskich nie zauwazy roznicy.

    > E tam.
    >
    > TA
    E tam

    JD